A furgonokkal kapcsolatban olyan vagyok, mint a Top Gear három műsorvezetője. Lényegében semmit sem tudok róluk azon kívül, hogy beléjük lehet pakolni mindent, illetve ha fehérek, mindegyik tol az úton és siet. (Itt jegyezném meg zárójelben, hogy sokszor a nem fehérek is.) Minden esetre szeretem őket. Egyszerű formájuk van, nem akarnak többnek látszani, mint amik valójában: Munkaautók.
Trafic
Az Estafette leváltására készült típust 1980-ban mutatták be. Tipikus, a kornak megfelelő szögletes formavilágot kapott. Az első generációt 2000-ig tartják számon, mely 1990-ben esett át egy modellfrissítésen. Motorválasztékában három benzines és kétféle dízel szerepelt. Érdekessége, hogy a legkisebb benzines az 1,4 literes OHV (azaz felülszelepelt és oldalvezérelt) volt, mely rendkívül idejétmúlt és gazdaságtalan konstrukció. Kíváncsi lennék rá, hogy mozgatta vajon a karosszériát.
A típusnak több testvére is készült: Opel/Vauxhall Arena, Winnebago LeSharo, Tata Winger, Chevrolet Trafic.
Brit francia
Bár a Corginál adta volna magát, hogy a Vauxhall Arena készüljön el jobbkormányos beltérrel, mégis az eredeti francia típust mintázták meg. Kidolgozási minősége átlagos, nagyjából a Ford Transitéval van egy szinten, annyi a különbség, hogy a Trafic nagyon enyhén rugózik, míg a Transit nem, illetve a Trafic kapott tükröket is.
A Diecast Lovers weboldalán megtaláltam az én példányomat is, állítólag 1983-ból származik. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, mivel nincs semmilyen elérhető Corgi katalógus sem a birtokomban, sem az interneten. Egyébként valamelyik börzén turkáltam ki TSzA-nál és annyira megtetszett, hogy azért a jelképes összegért nem is hagytam ott. Kicsit viseltes, de nekem nagyon tetszik.
A típusnak több testvére is készült: Opel/Vauxhall Arena, Winnebago LeSharo, Tata Winger, Chevrolet Trafic.
Brit francia
Bár a Corginál adta volna magát, hogy a Vauxhall Arena készüljön el jobbkormányos beltérrel, mégis az eredeti francia típust mintázták meg. Kidolgozási minősége átlagos, nagyjából a Ford Transitéval van egy szinten, annyi a különbség, hogy a Trafic nagyon enyhén rugózik, míg a Transit nem, illetve a Trafic kapott tükröket is.
A Diecast Lovers weboldalán megtaláltam az én példányomat is, állítólag 1983-ból származik. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom, mivel nincs semmilyen elérhető Corgi katalógus sem a birtokomban, sem az interneten. Egyébként valamelyik börzén turkáltam ki TSzA-nál és annyira megtetszett, hogy azért a jelképes összegért nem is hagytam ott. Kicsit viseltes, de nekem nagyon tetszik.
Területi képviselőknek ideális.
A tükrök picikék, főleg ha összevetjük az eredetivel, és a hűtőrács sem áll ki olyan markánsan a lámpák síkjából a kisautón
Valószínűleg túl sok árumintát pakoltak bele, azért ült le a hátulja ennyire.
Az alváz hátsó rögzítési pontja szerintem ront az összképen.
Próbáltam megörökíteni a sofőr helyét kevés sikerrel.
A kormány pizza, viszont elöl 1+2 ülés van, a raktérben meg még sok pluszban. Lehet, hogy eredetileg a személyszállító verziót akarták elkészíteni? Vagy volt belőle az is kisautóként?
Ilyen az eredeti. Ugye mennyivel nagyobb a hűtőrács? És a tükrök sem olyan picik.
2 megjegyzés:
Bizony, volt belőle ablakos is, itt a képe: http://www.diecastlovers.com/normale/Corgi_Renault_Trafic%20Minibus_ZOlV.jpg
Meg egy NRFB "csendőrséggel": http://www.planetdiecast.com/hwdphotos/upload_tinymce/thumbnails/!0%201$%28KGrHqN,!i0E+IrJMZETBQD,J4CqSw~~60_3.jpg
Mellesleg én anno a Matchboxos Citroen CX Breakkel jártam így, mert abból csak mentőst láttam "lehegesztett" ablakokkal, noha benne volt a hátsó ülés, mert először hagyományos verzióban készült el - aztán szúrták el ezzel, mint sok mindent a makaoi időkben.
Megjegyzés küldése