Ahogy
azt már - a típusismertetésen túl - olvasható volt nálunk egy korábbi postban, a
Jeep Willys nem igazán mutat jól azzal a hotrodos motorkialakítással. A kiálló motornak tehát mennie kell, talán egy másik hotrodba. Erre rájött a gyártó is, hiszen azóta már rendes
motorházfedéllel ellátva hozza ki az újabb Jeep Willys változatokat. Bár itt kell megjegyeznem, hogy azért akad néha egy-egy groteszk motorházfedél kialakítási változat is.
Mivel nekem az eredeti barbie-pink hotrodból volt két példányom. Ez arra ösztönzött,
hogy az egyikre csináljak egy motorházfedelet. Ez a példány különösen romos volt, tehát nem sajnáltam átalakítani. Az új - pontosabban a kocsi életében az első - motorházfedélnek vékony fémlemezt kellett kerítenem, hogy még hasonlatosabb legyen
az eredetihez. Fontosnak éreztem ezt, mivel az eredetin is elég hangsúlyosan látszik a motorházfedél lemezvastagsága, ami
tisztán előtűnik ha megnézünk egy fotót az eredeti autó
elejéről. Ez a későbbi Matchboxoknál sem elég vékony, de
nem zavaró, csak a típust jobban ismerőknek tűnhet fel. (Tudom:
gyártástechnológia+anyagjellemző!)
A legalkalmasabb motorházfedél
lemeznek egy floppy lemez rúgós lezárólemezkéjét találtam. Egy
próbálgatással pontosított papírsablon alapján vágtam ki a
megfelelő formájú lemezt és hajlítottam meg óvatosan, megfelelő
átmérőjű hengerre simítva az oldalán.
A szükségszerűen letört (minden kiskocsinak van valami gyenge pontja, főleg ha kiáll belőle valami vagy nyílik valamije) ablakkeret csonkot illetve a keretet rögzítő forrasztási dudort megfelelően lecsiszoltam, hogy legyen hely a ledöntött első szélvédőnek. Ugyanis ablak nélkül kicsit furcsán hatott volna, de így lehajtott szélvédővel mégiscsak más. Még ha a szél ugyanúgy lobogtatja is a virtuális sofőrünk séróját. Egy megfelelő méretűre vágott, másik autóból származó, kellően vastag ablakot illesztettem oda szálvédőként. Milyen jó ez esetben, hogy a Matchbox viszonylag vastagra gyártja a kisautók üvegrészeit. Ezt megfelelően maszkoltam a festéshez, ezáltal alakítva ki az osztott üvegezést. A szín a mai időket tükrözi, csakúgy mint a kerekek.
A kerekek egy Grell
gyártmányú kamionból jöttek. Így adja ki véglegesen az
amerikai hadseregtől levetett, átértelmezett, modernizált és mai használatúvá
lett hobbiterepjárót. Tudom, hogy nem tökéletesen van imitálva az ablaklehajtó mechanizmus de nem akartam tovább bonyolítani a dolgot. Tekintsük egyedi tuning megoldásnak. Az üléseket a nagyobb kontraszt kedvéért matt fehérre festettem.
A világon is átmegy
Fedél nélkül és fedéllel
A felnik, a kárpit és a szín teljesen a mai korra utalnak
Papírsablon készítése, illesztési próbája. Látszik az forrasztások lecsiszolt teteje is
A natúr motorházfedél alakítás közben
A szükségszerűen letört (minden kiskocsinak van valami gyenge pontja, főleg ha kiáll belőle valami vagy nyílik valamije) ablakkeret csonkot illetve a keretet rögzítő forrasztási dudort megfelelően lecsiszoltam, hogy legyen hely a ledöntött első szélvédőnek. Ugyanis ablak nélkül kicsit furcsán hatott volna, de így lehajtott szélvédővel mégiscsak más. Még ha a szél ugyanúgy lobogtatja is a virtuális sofőrünk séróját. Egy megfelelő méretűre vágott, másik autóból származó, kellően vastag ablakot illesztettem oda szálvédőként. Milyen jó ez esetben, hogy a Matchbox viszonylag vastagra gyártja a kisautók üvegrészeit. Ezt megfelelően maszkoltam a festéshez, ezáltal alakítva ki az osztott üvegezést. A szín a mai időket tükrözi, csakúgy mint a kerekek.
Kicsit kiemelve a kasznit még mokányabbnak tűnik
Itt jól látszik, hogy nem is kicsit van megemelve
Hátul szinte minden maradt a régiben
Nem tett neki rosszat a csere
4 megjegyzés:
Szerintem nagyon jó munkát végeztél, nekem tetszik.
Király!
Köszönöm!
A zölden hagyott alváz büntet, amúgy ötös! 8-)
Megjegyzés küldése