2023/06/18

UNI Fortune (RMZ City) MAN TGS Shell Tanker

Mindig is szerettem az érdekes történettel rendelkező kisautókat. Gondolnátok, hogy egy benzinkúthálózat pontgyűjtő akciójában osztogatott kisautónak érdekes története tud lenni? Pedig igen!

Az úgy volt, hogy...
Még 2022-ben volt, hogy a Shell promóciót hirdetett, amiben Shell tematikájú teherautókhoz lehetett hozzájutni a ClubSmart pontjaik beváltásával. A hatból kettő érdekelt, de a képeket elnézve ez gyorsan egyre apadt. A képek alapján 1:64 körülinek gondoltam a szemre MAN teherautót. A megszokott útvonalainkon nincs Shell állomás, ezért a sógoromat kértem meg, ha legközelebb a kagylósoknál tankol, akkor elkótyavetyélne-e nekem a pontjaiból egy ilyenre. Ő megértő a becsípődésemmel kapcsolatban – ez az elképesztő Scania szerelvény is tőle van – és beszerezte nekem. Aztán annyira felejtődött csak el a dolog mindkét részről, hogy valamikor idén márciusban jutott el hozzám. A gyanúm beigazolódott: Igen, 1:64 a méretarány és tényleg MAN TGS – bár nevesítve sehol nincs.

Az ok, hogy miért kellett ilyen nekem, az megint az Euro Truck Simulator 2 és ha már vannak nekem ilyen méretarányban MAN nyergeseim, jópofának gondoltam mellé egy hasonló teherautót.

Egyedi!
A minősége cirka ugyanaz, mint az előző linken megközelíthető Wellyké, a fém-műanyag arány is hasonló, a kerekein gumi abroncsok feszülnek, nem vagyok vele elégedetlen. Nem tökéletes, nem szörnyű.

Ez a hat kisautó szerepelt a promócióban. Engem a felső kettő érdekelt, de az amerikai csőröst hamar elvetettem, mert nem gyűjthető minőség. A Shell döbbenetes mennyiséget rendelhetett ezekből, mert világszerte használta őket különböző akcióiban. Ezt a képet a szingapúri Shell oldalán találtam és mint látszik, 2018 novemberére datálódik.

De elképzelésem sem volt, hogy ki lehet a gyártó! A dobozon semmi utalás nincs rá, az alvázon is csak egy „Made in China” díszeleg, ettől tényleg nem lettem volna beljebb. Nem is biztos, hogy rájövök, ha nincs az UNICEF-es Defender. Ha már ott voltam az oldalon, amikor arról írtam a bejegyzést, körbekattintgattam az 1:64-es méretarányú termékek közt és elém vetette magát. Elég hamar rájöttem, hogy ez a Shell tanker bizony nem ugyanaz, mint amit az UNI Fortune oldalán látok – nyilván nem a festésre gondolok – mert más, a legkisebb, hálóhely nélküli, nappali kivitelű a fülke és a premierváltozaté az orra. Először az is megfordult a fejemben, hogy talán nem is ők a gyártók, de mivel minden más részlete azonos, illetve a Scania tartályosuk is ugyanilyen a fülkétől hátrafelé, biztos voltam benne, hogy csak ők gyárthatták. Mi több, Shell motívummal is megtaláltam az oldalukon lévő MAN TGS-t – lásd a fotót alább.

Ugyanaz, mint a gyártó oldalán, de Shell motívummal, RMZ City logóval, MAN TGS-ként, a faceliftes orral. (Kép: Amazon.com)

Nyilván bizonyítékom nincs rá, de erős a gyanúm, hogy az történhetett, hogy a Shell olyan termékeket keresett, amelyek illeszkednek a cégtörténelemre építő promóciójukhoz. Az UNI Fortune-nak volt a 2007-es faceliftes MAN-je és a Shell meg annyit akart rendelni, hogy a kedvükért elkészítették a 2000-es premierváltozat fülkéjét. A licencdíjon spórolandó viszont nem került rá se felirat, se embléma. A Shell meg valószínűleg őrülten sokat rendelt, mert sok országban, többféle promócióhoz használta ezeket a kis járgányokat. Már 2018-ból találtam a szingapúri Shell oldalán egy sajtóközleményt, dátumokkal – nálunk ugye tavaly futott ki a promóció.

Tehát az a Shell tartálykocsi tényleg egyedi én meg örülök, hogy ebből a generációból is lett MAN teherautóm.

MAN TGS ez, a 2000-es premiermodell, csak éppen a felirat meg az embléma hiányzik róla.

Az ajtaján sincs ott a MAN-ra jellemző típusjelzés.

Van beltere, nem túl részletes, de elnagyoltnak sem nevezném. Az ablaktörlők is kaptak festést.

A műanyag dominál, de a kerekeken gumi abroncsok feszülnek. Nagyjából az 1:64-es Welly kamionok minősége.

Nem szimmetrikus a két oldala.

Hátsó lökhárító iszonyatos túlnyúlással, és a létra is óriási.
NRFB

A promóció többi terméke. Négy közülük nem érdekelt, az ötödik meg alulmúlja az elvárásaim. A dobozon semmi nem nem árulkodik a gyártóról.

1 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Érdekes, hogy sok noname kínai kamiont is MAN TGA/TGS-ről mintáztak.