Mindig is szerettem az érdekes történettel rendelkező kisautókat. Gondolnátok, hogy egy benzinkúthálózat pontgyűjtő akciójában osztogatott kisautónak érdekes története tud lenni? Pedig igen!
Az úgy volt, hogy...
Még 2022-ben volt, hogy
a Shell promóciót hirdetett, amiben Shell tematikájú
teherautókhoz lehetett hozzájutni a ClubSmart pontjaik
beváltásával. A hatból kettő érdekelt, de a képeket elnézve
ez gyorsan egyre apadt. A képek alapján 1:64 körülinek gondoltam
a szemre MAN teherautót. A megszokott útvonalainkon nincs Shell
állomás, ezért a sógoromat kértem meg, ha legközelebb a
kagylósoknál tankol, akkor elkótyavetyélne-e nekem a pontjaiból
egy ilyenre. Ő megértő a becsípődésemmel kapcsolatban – ez
az elképesztő Scania szerelvény is tőle van – és
beszerezte nekem. Aztán annyira felejtődött csak el a dolog
mindkét részről, hogy valamikor idén márciusban jutott el
hozzám. A gyanúm beigazolódott: Igen, 1:64 a méretarány és
tényleg MAN TGS – bár nevesítve sehol nincs.
Az ok, hogy miért kellett ilyen nekem, az megint az Euro Truck Simulator 2 és ha már vannak nekem ilyen méretarányban MAN nyergeseim, jópofának gondoltam mellé egy hasonló teherautót.
Egyedi!
A
minősége cirka ugyanaz, mint az előző linken megközelíthető
Wellyké, a fém-műanyag arány is hasonló, a kerekein gumi
abroncsok feszülnek, nem vagyok vele elégedetlen. Nem tökéletes,
nem szörnyű.
De elképzelésem sem volt, hogy ki lehet a gyártó! A dobozon semmi utalás nincs rá, az alvázon is csak egy „Made in China” díszeleg, ettől tényleg nem lettem volna beljebb. Nem is biztos, hogy rájövök, ha nincs az UNICEF-es Defender. Ha már ott voltam az oldalon, amikor arról írtam a bejegyzést, körbekattintgattam az 1:64-es méretarányú termékek közt és elém vetette magát. Elég hamar rájöttem, hogy ez a Shell tanker bizony nem ugyanaz, mint amit az UNI Fortune oldalán látok – nyilván nem a festésre gondolok – mert más, a legkisebb, hálóhely nélküli, nappali kivitelű a fülke és a premierváltozaté az orra. Először az is megfordult a fejemben, hogy talán nem is ők a gyártók, de mivel minden más részlete azonos, illetve a Scania tartályosuk is ugyanilyen a fülkétől hátrafelé, biztos voltam benne, hogy csak ők gyárthatták. Mi több, Shell motívummal is megtaláltam az oldalukon lévő MAN TGS-t – lásd a fotót alább.
Nyilván bizonyítékom nincs rá, de erős a gyanúm, hogy az történhetett, hogy a Shell olyan termékeket keresett, amelyek illeszkednek a cégtörténelemre építő promóciójukhoz. Az UNI Fortune-nak volt a 2007-es faceliftes MAN-je és a Shell meg annyit akart rendelni, hogy a kedvükért elkészítették a 2000-es premierváltozat fülkéjét. A licencdíjon spórolandó viszont nem került rá se felirat, se embléma. A Shell meg valószínűleg őrülten sokat rendelt, mert sok országban, többféle promócióhoz használta ezeket a kis járgányokat. Már 2018-ból találtam a szingapúri Shell oldalán egy sajtóközleményt, dátumokkal – nálunk ugye tavaly futott ki a promóció.
Tehát az a Shell tartálykocsi tényleg egyedi én meg örülök, hogy ebből a generációból is lett MAN teherautóm.
MAN TGS ez, a 2000-es premiermodell, csak éppen a felirat meg az embléma hiányzik róla.
1 megjegyzés:
Érdekes, hogy sok noname kínai kamiont is MAN TGA/TGS-ről mintáztak.
Megjegyzés küldése