2023/06/12

UNI-Fortune (RMZ City) Land Rover Defender UNICEF

Ez a post egy április bejegyzésünk közvetlen folytatása, ezért kérlek kattintsatok vissza oda, majd térjetek vissza ehhez a bejegyzéshez!

Azért rendeltem meg a gyűjtői fókuszomon teljesen kívül eső méretarányú – kétszer akkora, mint ami engem vonz (1:32) – járgányt, mert kíváncsi voltam, hogy milyen minőségű az, aminek megvásárlásával támogathatom az UNICEF munkáját. Nem csalódtam, sőt – de ne vágjunk a dolgok elébe!

Védelmező
Ez a jármű a Series III utódja, minden verzióját egy kalap alá véve, 1983 és 2016 közt gyártották – tehát úgy tűnik, hogy egy ideig átfedésben a Series III-al. Hogy egészen pontosak legyünk az elnevezéstanban, a hármas sorozat közé beékelődik a Land Rover 90-, 110-, és 127 (130). A számok itt a tengelytávot hivatottak reprezentálni, rendet vágva aközött, amit az elődnél LWB-nek, meg SWB-nek hívtak. 1990-ben kapja meg a Defender nevet. Természetesen az átnevezés új erőforrások – és sebességváltók – sokaságát jelenti, származásukat tekintve egészen kaotikusan annak függvényében, hogy éppen ki birtokolja a márkát.

2011 augusztusában a Land Rover a 2012-es modellfrissítésekkel egy időben bejelenti, hogy dolgozik egy teljesen új utódon, aminek semmi köze sincs az 1948-óta ismerős formájú autókhoz. Végül ez 2020-ban meg is jelenik, lezárva egy korszakot.

Amikor kibontottam a dobozt, megdöbbentem, hogy „mennyire el van rontva” a kisautó eleje. Ilyen frontendet én még nem láttam korábban. De egy alaposabb keresés után rá kellett ébrednem, hogy bizony teljesen rendben van, ilyen „gülüszemű” orrmegoldással vannak Landyk szép számmal. Mi több, a 2008-as, hatvanadik évfordulós SVX speciális kiadáson is pont ilyen van. Mivel magyarul nem találtam Defender tesztet, illetve nem tudom, hogy mit-, de leginkább mikorról kéne keresnem, ezért beszúrok ide egy linket a 2012-es Defender katalógusra! Az 52 (!) oldalas kiadványt érdemes átlapozgatni, mert egyrészt a képek gyönyörűek, másrészt a történelmi részben remekül elmagyarázza az összes – szerintem kaotikus – elnevezést, sokkal jobban, mint ahogy az nekem sikerült.

A képre, vagy ide kattintva a Land Rover Defender 2012-es katalógusához juttok el. A történeti rész is kiváló!

Kínából szeretettel
Azt hittem, hogy nem fog kiderülni, hogy ki lehet a gyártó, de az alváz feliratai nyomra vezettek. Egyrészt ott az UNI-Fortune logója, ami egy hongkongi illetőségű kínai cég. Másrészt ott a termék neve is, RMZ City. Egészen meglepett, hogy mennyire sokféle termékük szerepelt már e lapokon. A cég tényleg gyárt mindenféle minőségben, mindenféle méretarányt, mindenféle járműből. Ennek a Defendernek a civil verziója is megtalálható az oldalukon.

Egyértelműen gyerekjáték, hiszen „hátrahúzós” – van valami hivatalos neve magyarul a „pull back motornak”? Én teljesen elégedett vagyok a minőségével, bár pont a safari-ablaknál kicsit sorjáska az öntvény. Nyilván nem egy makett, arra szánták, hogy gyerekek úgynevezett játszásra használják, de ugyanakkor elég dekoratív ahhoz is, hogy polcra rakjuk a saját dobozában. A fém alkatrészek mennyisége dominál, nyithatóak az ajtajai, apró részletek is megjelennek rajta... Még ebben a nagyobb méretarányban sem találok kivetnivalót rajta.

Ár-teljesítmény
Mikor e sorokat írom, az UNICEF webboltja 6 990 forintért kínálja a kis Landyt. A futárszolgálat további 1 790 forintért hozza házhoz, tehát 8 780 forintomba került az, hogy támogassam a szervezetet. Manapság két mozijegy olyan 5 200 forintba kerül Budapesten, 2D-s filmre. Hozzá két üdítő és perec, vagy pattogatott kukorica talán már bele se fér a fenti keretbe. Biztos vagyok benne, hogy bármelyikünk költött már el ennél több pénzt már marhaságokra is. A 7 000 forintot nem érzem túlzónak, bármelyik pláza, bármelyik játékboltja szemrebbenés nélkül kirakná ennyiért a polcra.

Akár magatoknak, gyereknek, autókedvelő ismerősnek ez egy remek ajándék, fontoljátok meg! (Azt kicsit sérelmezem, hogy akik a postázást intézik, a csomagolást a doboz lefóliázásával tudták le, nekem mázlim volt hogy nem sérült a doboz, szóval azért az ajándékozásban van némi rizikófaktor is.)

Hogy sejtsétek, hogy mennyit segítettek vele: egy olyan fejadag, amiből egy gyerek egy napra jóllakik, 100 – igen, jól látjátok, egyszáz – forintjába, míg egy olyan víztisztító tabletta, amivel 4-6 liter víz tisztítható meg, 2 – innen sem hiányzik egyetlen nulla sem, kettő az – forintjába kerül az UNICEF-nek.

Először azt hittem, hogy el van rontva, de nem! Létezik ilyen nózival Defender, csak semmilyen részletet nem sikerült kiderítenem róla.

Azt hiszem a minősége még dísztárgynak is bőven alkalmassá teszi - még akkor is ha a safari-ablak környéke kicsit sorjás.

Az első ajtók nyithatóak és "hátrahúzós" - értékelem hogy az UNICEF ezt a változatot választotta, mivel létezik motor nélküli kivitele is.

A részletes beltér ebben a méretarányban - azt gondolom - kötelező.

Szép, részletes!

Az olyan apróságokat sem spórolták le, mint az oldalhelyes tanksapka...

..fellépő, tükrök, légbeömlők és szellőzők - festékkel kiemelve. Nos igen, ez a méretarány már erről is szól. Az ötágú felni is autentikus.

A dobozában is jól mutat, mint dísztárgy. Az enyémet csak ici-picit nyomorgatta meg a posta. Egy műanyag-lemezke és két csavar tartja a helyén a dobozban.

A dobozon is feltűnik a gyártó, az alján pedig holland postacím olvasható - lehet, hogy az UNICEF holland irodája intézi a merchandising ügyeket?

Nincsenek megjegyzések: