Röviden összefoglalva: A hiányzó láncszem! A DAF nyergesvontató kínálatából az előd- és az utódmodell is megvolt az 1:90 körüli méretarányban, ez most pótolja az eddigi hiányt!
DAF 95
1987-ben
Münchenben, az International Motor Show-n debütál a széria. Akkor
az ATi turbófeltöltős, sorhatos, 11,6 literes, 310-380 lóerő
között teljesítő motorjaival volt rendelhető. 1988-ban a
Hollandok bezsebelik a Truck of the Year díjat vele. 1990-ben kap
egy ráncfelvarrást a vontató, amikortól már 330-400 lóerő
közti teljesítményű erőforrásokkal kínálják. A DAF
bekebelezi a Leylandot, így az Egyesült Királyságban Leyland DAF
néven árulják a – nyilván – jobbkormányos verziókat.
1992-ben jelenik meg a csúcsmodell, a csak a legnagyobb, Super Space
Cab fülkével rendelhető 95.500, melyet 500 lóerős, sorhatos, 14
literes Cummins erőforrás hajt. 1997-ben követi az utód, a 95XF.
A hiányzó láncszem
A
helyzet az, hogy a 95 elődmodelljét, a 3300-as szériát nagyon jól
ismerjük a
Matchbox Convoy révén, az utód 95XF-et nem annyira jól, mert
sokkal rövidebb ideig gyártja a Matchbox, de azért megvan – hogy
tovább bonyolítsam a dolgot, a
link az 1:64-es Corgira mutat, de abban a postban találtok
linket a Convoyra is. (A Matchboxnál jellemzően elszúrják a
típusjelzést, hol XF95, hol meg a jó.)
A lényeg a lényeg: Eddig ilyen nem volt és örülök neki, mert az Euro Truck Simulator 2-ben kitűnő mod formájában beszerezhető – áldassék az XBS nicknevű, feltehetően török illetőségű modder neve, aki a 3300-as szériát is megalkotta volt. Amikor e sorokat írom, porsche kolléga sofőrjei is ilyeneket hajtanak, szóval gondolhatjátok, hogy mennyire minőségi cucc.
A DAF a teljes modellciklust figyelembe véve, ötféle fülkével kínálta a 95-öst: nappali, Sleeper (hálóhelyes), Top Sleeper, Space Cab, Super Space Cab. Amit az EFSI megmintázott, az sorban a harmadik, azaz a sleeper egy kis magasítással a tetején. A premierszériát vehették alapul, mert annak a csúcsmodellje, a 380 lóerős verzió ez kicsiben. Változatlanul csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni, mint ahogy nagyjából az eddigi összes EFSI nyergesről: Elég jó és részletes ahhoz, hogy megállja a helyét egy terepasztalon, de elég masszív ahhoz, hogy játszani is lehessen vele.
Próbáltam
rákeresni a Cito Lexmond BV-re, de nagyon rá kéne gyúrni a
holland nyelvtudásra érdemi információ megértéséhez. Egy
Facebook oldalt leltem róla mindössze, amit afféle
nosztalgiaoldalnak gondolok. Ha végigpörgetitek a képeket, akkor
fogtok találni egészen hasonló szerelvényt, mint ez a pici.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése