2022/09/11

EFSI DAF 95 Cito Lexmond BV

Röviden összefoglalva: A hiányzó láncszem! A DAF nyergesvontató kínálatából az előd- és az utódmodell is megvolt az 1:90 körüli méretarányban, ez most pótolja az eddigi hiányt!

DAF 95
1987-ben Münchenben, az International Motor Show-n debütál a széria. Akkor az ATi turbófeltöltős, sorhatos, 11,6 literes, 310-380 lóerő között teljesítő motorjaival volt rendelhető. 1988-ban a Hollandok bezsebelik a Truck of the Year díjat vele. 1990-ben kap egy ráncfelvarrást a vontató, amikortól már 330-400 lóerő közti teljesítményű erőforrásokkal kínálják. A DAF bekebelezi a Leylandot, így az Egyesült Királyságban Leyland DAF néven árulják a – nyilván – jobbkormányos verziókat. 1992-ben jelenik meg a csúcsmodell, a csak a legnagyobb, Super Space Cab fülkével rendelhető 95.500, melyet 500 lóerős, sorhatos, 14 literes Cummins erőforrás hajt. 1997-ben követi az utód, a 95XF.

 

Euro Truck Simulator 2 flottámból egy DAF 95.500. Ez a csúcsmodell a Super Space Cab fülkés, 500 lóerős Cummins dízellel. Amit az EFSI megmintázott a kettővel kisebb fülke és a premierszéria csúcsmodellje a saját, 380 lóerős motorjukkal.

A hiányzó láncszem
A helyzet az, hogy a 95 elődmodelljét, a 3300-as szériát nagyon jól ismerjük a Matchbox Convoy révén, az utód 95XF-et nem annyira jól, mert sokkal rövidebb ideig gyártja a Matchbox, de azért megvan – hogy tovább bonyolítsam a dolgot, a link az 1:64-es Corgira mutat, de abban a postban találtok linket a Convoyra is. (A Matchboxnál jellemzően elszúrják a típusjelzést, hol XF95, hol meg a jó.)

A lényeg a lényeg: Eddig ilyen nem volt és örülök neki, mert az Euro Truck Simulator 2-ben kitűnő mod formájában beszerezhető – áldassék az XBS nicknevű, feltehetően török illetőségű modder neve, aki a 3300-as szériát is megalkotta volt. Amikor e sorokat írom, porsche kolléga sofőrjei is ilyeneket hajtanak, szóval gondolhatjátok, hogy mennyire minőségi cucc.

A DAF a teljes modellciklust figyelembe véve, ötféle fülkével kínálta a 95-öst: nappali, Sleeper (hálóhelyes), Top Sleeper, Space Cab, Super Space Cab. Amit az EFSI megmintázott, az sorban a harmadik, azaz a sleeper egy kis magasítással a tetején. A premierszériát vehették alapul, mert annak a csúcsmodellje, a 380 lóerős verzió ez kicsiben. Változatlanul csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni, mint ahogy nagyjából az eddigi összes EFSI nyergesről: Elég jó és részletes ahhoz, hogy megállja a helyét egy terepasztalon, de elég masszív ahhoz, hogy játszani is lehessen vele.

Próbáltam rákeresni a Cito Lexmond BV-re, de nagyon rá kéne gyúrni a holland nyelvtudásra érdemi információ megértéséhez. Egy Facebook oldalt leltem róla mindössze, amit afféle nosztalgiaoldalnak gondolok. Ha végigpörgetitek a képeket, akkor fogtok találni egészen hasonló szerelvényt, mint ez a pici.

Pont ez a részlet van lekopva a legjobban a hűtőrácson, de ez a 380-lovas verzió, a premierszéria csúcsmodellje. A fülke a Top Sleeper, ami a "kalapból" ismerszik meg, ami ezen fehér. Tessenek észrevenni az egyik DAF jellegzetességet, a három ablaktörlő lapátot is!

Ha nem tévedek, ez az első olyan EFSI nyerges a blogon, aminek nem csak pótkerék tartója van az alvázán,...

...hanem rendesen, ott van a pótkerék is rajta. Ugyanolyan gumival (ami amúgy műanyag) mint amilyeneken gurul is.

Nyilván nem szimmetrikus az alváz. Jól látszik, hogy hogyan lehet összeilleszteni a félpót királytengeléyvel a nyerget.

Na, ez is egy pótkocsi változat! Majdnem olyan mint a konténer, aminek van nyitható- és nem nyitható ajtajú kivitele is, de nem az. Egyrészt nincsenek rajta a pücükék az egymáshoz stószoláshoz,...

...másrészt ennek semmi nincs a hátulján, teljesen sík. Ez akarhat lenni a platós. A festése legalábbis erre utal.

Nincsenek megjegyzések: