Ej, daliás idők! Amikor egy Matchbox 10-es csomagnál teljesen alapvető dolog volt, hogy minden benne szereplő kisautó egyedi, csak arra jellemző fényezésben pompázott és mit ad isten, pont az egyik legszebben, amit a gyártó kiadta! #regenmindenjobbvolt
Grand Tourismo
A
Jaguar XK, X100 kódú verziója az 1997-2006 közti modellévekben
regnált, tehát tavaly volt 25 éves. Megkockáztatom, hogy a forma
időtlen, azt gondolom mind a mai napig megnéznek egy ilyen grand
tourert az utcán – nem kicsit annak is köszönhetően, hogy „az
alakok akikre nem akarsz hasonlítani kicsit sem” nem lakták le az
imidzsét, mert ahhoz nem készült belőle elég sok és nem is
esett be az áruk az ő pénztárcájukhoz elég gyorsan.
A Matchbox, címben szereplő elnevezése bizonyos szempontból tűpontos, bár a modellciklus miatt mindenképp magyarázatra szorul. Az XK kétféle karosszériával, mint kupé és mint kabrió készült. Szintén kétféle teljesítményű, V8-elrendezésű motorral, amit az XK8, XKR reprezentál a névben. Az utóbbi az erősebb, amit egy kompresszor (supercharger) lévén értek el. Az Eaton gyártmányú egység amúgy ugyanaz mint amit a Ford SVT F-150 Lightning pickupban (!) is dolgozik. A belsőt szintén kétféle verzióban készítették, „Sport” és „Classic”. Az előbbiben sem fukarkodtak a bőr használatával, de az ülések szövetborításúak, míg az utóbbiban mindent bőr borít. A lehetséges permutációkat tessenek tehát kiszámolni, és akkor még nem is beszéltünk a különböző kerékméret, navi, 2+2 ülés vagy inkább nagyobb csomagtartó és egyéb opciókról. Az XK 2003-ban kap egy az erőforrást és annak teljesítményét érintő frissítést, ez a „new”, azaz „új” a névben. Éppen ezért bennünket a ráncfelvarrot verzió adatai érdekelnek.
Tehát az első generáció négyliteres, ötsebességes automata váltón keresztül a kerekeket hajtó motorjához képest az új, 4,2 literes és hatsebességes az automata váltója. Az XK8 300 lóerős és 420Nm a nyomatéka. Az XKR-nél ezek az értékek rendre 400 ló és 55Nm. A 0-60 Mp/h (közel 0-100 km/h) sprint szintén rendre 6,4-, 5,4 másodperc.
Rengeteg
érdekesség van még az XK történetében, amik ha érdekelnek,
akkor szívből ajánlom a Speedzone videóját, amit Csikós Zsolt
prezentál. Ugyan nem rövid és egy első generációs XKR-t mutat be, sokat beszél
a két generáció közti különbségről, a kompresszor
jelentőségéről – a bele... khm... komponált reklámokat bátran tekerjétek át! Nekem
amúgy a második generáció megjelenésével sincs semmi bajom, de
hát persze ízlések és pofonok.
Ez bizony jó
Én
úgy tudom a történetet, hogy a Matchboxnál 2006-ban debütál az
XK, mint MB-03. Tizenöt körüli verziójáról tudok, a legutolsó 2010-es és egy közös
bennük: Mindenek jó színe van, mind kívánatos, semmi felesleges, ízlésmentes
csicsa! A legtöbb alatt ugyanolyan kerék van, mint ezen, de a
számomra legkevésbé tetszetős kerék is nagyon jól mutat alatta.
Belekötni egy helyen tudok: A kormány pizza, ami egyszerűen méltatlan egy Jaguárhoz. Érdekesség, hogy az alvázon feltüntették a méretarányát, ez állítólag valóban 1:64.
Remek,
ez a metálzöld árnyalat telitalálat egy Jaguárhoz. Nem British
Racing Green – van ám olyan is! – de nagyon szép. (Ha megkattintjátok az "M6400 10 Pack" tag-et, akkor láthatjátok a csomagban szereplő összes többi autót is, ami megjelent már az oldalon.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése