Néha nem értem, hogy mi vezetheti a Mattel kezét, amikor úgy dönt hogy megmintáz egy-egy típust. Félreértés ne essék – picit le is lövöm a poént előre –, nagyon jól sikerült az 1962-es Savoy, csak megint ugyanaz az érzésem, mint ami a 79-es Chevy Novánál volt, miszerint remek, csak a világon semmi izgalmas nincs benne.
„Érdekes arcú”
A
Plymouth öt generáción keresztül használta a Savoy nevet. Amit a
Matchbox megmintázott, az az utolsó generáció, premierévéből a
kétajtós szedán. Ezt onnan lehet tudni, hogy a kétajtós hardtop
(keménytetős) nem rendelkezik b-oszloppal, ez meg igen. A Savoy
ezen generációja a legnagyobb méretkategória (ful-size)
belépőmodellje volt. Az amerikai autógyártásnak abban az
időszakában vagyunk, amikor az általam teljesen önhatalmúlag
barokknak nevezett éra – minden csupa króm, utánégetővel izzó
sugárhajtómű, a benzin olcsóbb mint a kóla, a túlzó a normális
és úgy fest nincs miért spórolni bármivel is – már véget
ért. A formavilágot az útkeresés jellemzi, egy olyan köztes
állapot, ami nekem nem tetszik. Nyilván ízlésbeli dolgokról
vitatkozni meddő, de én úgy vagyok vele, mint a viccbéli csúnya
nővel, akire azt mondják, hogy „érdekes arcú”. Szóval elnézem,
de otthonra nem kéne. A Savoyban nincs igazán semmi különleges,
nem egy ismeretlen, feledésbe merült autó, de a megjelenése
igazán megosztó, ezért az, hogy Matchboxként megmintázták
meglepő.
Abban a kivételes helyzetben vagyok, hogy bármiféle paramétert érintő értekezést ellazsálhatom, mert rendelkezésre áll az évhelyes katalógus, amiből minden létező adat kiderül.
Premiermodell
A
Savoy 2021-ben debütál. A premiermodell az, amit ebben a postban
láttok, azaz fekete, sötétszürke beltérrel. Idén, azaz 2022-ben
MB-54-ként ismét benne van az 1-100 sorban – Matchbox ügyekben
azt, hogy „mainline” szádra ne vedd! –, ezúttal fehér
színben. Ezt szándékozom majd beszerezni, mert a fekete nagyon
megeszi a részleteket, de igazándiból majd kézbe véve döntöm
el, hogy kell-e nekem. Szintén idén a „Collector's Series”
spéci szériába is bekerült, kék színben, króm felniken, gumi
kerekekkel, de valamiféle – talán dragster akar lenni –
versenyfestéssel. Neve van, „Pedal Beast”, de rajtszáma nincs –
szinte biztos, hogy kihagyom.
Értékelés? Nem látom hibáját ebben a méretarányban és a játékszer kategóriában – a beltérben persze pizzakormány van, de ezt már lassan nem is lesz érdemes szóba hozni, kivéve ha nem így lenne. A festése szép, sok kiemelt részlettel. A minőségére nem lehet panasz, ha a megjelenése tetszik, érdekesnek találjátok, ne hagyjátok ki!
1 megjegyzés:
Amcsi autókedvelőként én ennek is örülök, csak azt sajnálom, hogy nem a négyajtós szedánt mintázták meg.
Megjegyzés küldése