2022/09/21

Majorette No. 251 GMC Brigadier Service Truck

Ej, daliás idők, amikor még egy játékszerrel igazán jókat lehetett játszani! Szerethető cseresznyeszedős teherautót találtam egy börzén és úgy fest, hogy még az is előfordulhat, hogy egészen ritka. #regenmindenjobbvolt

GMC
Magamtól sohasem jöttem volna rá, de a nemzetközi kisautó-szexualitásban az a jó, hogy remek infókat lehet kitúrni a netről. Szóval az akkor még tényleg francia Majorette amit megmintázott, az egy GMC Brigadier típusú teherautó. 1978 és 1989 közt gyártotta a General Motors. Class 7/8, ami azt jelenti hogy nehézteherautó, tehát a megengedett legnagyobb össztömege
11794 - 14969 kg közé esik – illetve a Class 8 minden a 14969 kiló felett. Kezdetben még kapható volt a Chevy 427-es, izomautókból ismerős benzines (!), 7 literes, öntöttvas big-blockjával, de 1982-től már csak dízelmotorokkal kínálták. Amerikai szokás szerint amit a tisztelt vevő óhajtott, Caterpillar, Cummins és Detroit Diesel termékekkel is.

Sok-sok GMC Brigadier, katalógusból, utcáról, nyergesek, billencsek, amit el tudtok képzeni!

A francia amerikai
Nem titkolom, hogy Majorette ügyekben egyáltalán nem vagyok büfé. Elképzelhető, hogy ezzel a darabbal sikerült belenyúlnom egy ritka verzióba. Egy fél nap kutatás van ebben az alábbi pár sorban, de ha már nem voltam lusta, „élvezzétek” ki a gyümölcsét: A helyzet az, hogy a Majorette, GMC Brigadier-ként nevesítve háromféle teherautót készített a kereshető adatbázisok, meg a saját, (digitalizált) Majorette katalógus gyűjteményem szerint is.

  • A No. 283 GMC Brigadier Crain Truck-ot, 1982 és 2006 közt, meglepően kevés színváltozatban.

  • A No. 324 GMC Brigadier Semi Gas Trankert, 1983 és 1988 közt, összesen két verzióban, de ezek csak színárnyalat verziók, ha az életem múlna rajta sem tudnám a két változatot megkülönböztetni a tartályos nyergesből – pofás amúgy, kéne.

  • A No. 379 GMC Brigadier Semi Powder Transporter, 1997 és 2004 közt. Ez is nyerges, de hogy pontosan mire való, azt nem tudnám megmondani. Valamiféle porított dolgot szállíthatnak ilyennel, de passzolom hogy pontosan mit. Amúgy szerintem kicsit sem szép.

Az én GMC Brigadier cseresznyeszedőmnek se híre, se hamva! Annyi támpontom volt, hogy az alvázán a „283/251” számozás szerepel, ami inkább nehezítette a dolgom, mintsem segítette, mert a 283-as darukból dögivel találtam, de 251-es számon csak Majorette Ford Broncók és Ford Caprik – olyanom van is – bukkantak fel. Próbáltam mindenféle a funkcióra utaló kereséssel meglelni, sikertelenül. (Lehet franciául eredményesebb lettem volna, mint angolul, csak azt a nyelvet nem beszélem az „éhes vagyok” és a „szemét idegen” mondatok kivételével.) Ezért nem voltam rest és elkezdtem átnyálazni a katalógusokat, egyenkénti megtekintés útján, ahogy kell! Nos, dobok, fanfárok: az 1993-as és az 1994-es brossúrákban szerepelnek, mint No. 251 Service Truck. Sehol máshol, de ott is egy teljesen másfajta cseresznyeszedő akszesszoárral!

Hohó! Megvagy! 1993-as Majorette katalógus, de ezen a képen teljesen más a cserkószedője!

Ugyanaz a fotó, de ez már az 1994-es katalógus. Sehol máshol nem találtam nyomát.

Felhorgadt bennem a gyanú, hogy az én példányom valamiféle módosított darab lehet, mint porsche kolléga, létrásra alakított Matchbox Snorkelje, de még több idő belefeccölése után az eBay-en találtam az enyémmel megegyező szerkezetű Brigadier-t, de más színben. Szóval szó sincs róla, gyári darab ez, egyszerűen csak ritka.

Amikor már azt hittem, hogy átalakított példányba futottam bele, megtaláltam ezt a képet egy amierikai illetőségű eladónál az eBay-en. Ez már egészen olyan mint az enyém, csak a színek nem stimmelnek. Lehetséges, hogy az én példányom valamiféle 3-as, vagy 5-ös pakkból van, azért nem lelem?

A dolog pikantériája, hogy próbáltam keresni azon a néven is a Majorette adatbázisokban ahogy a katalógusban szerepel – franciául is – de úgy sincs semmi nyoma! Masszív kis szerkezet amúgy, pont olyan jót lehet vele játszani, mint a fentebb már linkelt Snorkellel, vagy a Hot Wheels – ahogy Trolleybus mondta –, „rém idétlen de jó” telefonkábel szerelő járgányával és úgy tűnik, hogy ritka is lehet.

Az is az alvázáról derült ki, hogy 1:90 a méretaránya, szóval abszolút Matchbox Convoy-közeli léptékű.

Még az is megfordult a fejemben, hogy utólag módosított, de ahhoz meg túl "egyben van". Ez is telefonfa szerelő.

Na, ezekkel így lehet játszani! #regenmindenjobbvolt

A hátulja is egészen szépen kidolgozott. Gyerekként biztos óriási kedvencem lett volna.

Nincsenek megjegyzések: