2022/09/16

Matchbox MP-805 Hobby 3 pack: Porsche Turbo, Glider Trailer és Boat and Trailer

Már jó pár éve annak, hogy egyik netes böngészésem során belefutottam egy képbe az MP-805-ös szett Porschés változatáról. Mondanom sem kell, hogy egyből megtetszett és ment is a képzeletbeli kívánságlistámra. Mit sem tudtam addig róla, azóta is csak annyit, hogy ezek az egy autót és két utánfutót tartalmazó szettek 1991-ben jelentek meg, ha jól tévedek akkor négyféle kivitelben. Az élet úgy hozta, hogy nem sikerült hozzájutnom ilyen pakkhoz, de nem is annyira baj, hiszen Twin Pack keretén belül már meglett a Porsche és a vitorlázógépes utánfutó. Végül azonban rám mosolygott a szerencse és egy halom eladó Matchbox között megakadt a szemem egy Boat and Trailer-en, valahonnan ismerős volt. Gyorsan összeraktam fejben a dolgot és le is csaptam rá azonnal.

Boat and Trailer
Ez a hajó szállító utánfutó a hajóval elég régre nyúlik vissza a Matchbox történelmében. 1967-ben bukkan fel először, természetesen még gombkerekű kiviteleben MB-09-ként. 1970-ben megkapja ez is a Superfast kereket amivel még két évig marad a kínálat része. A későbbiekben az adott korszaknak megfelelően újabb kerékváltozatokat kap és különféle pakkokban időközönként felbukkan, ahogy az alábbi példa is jól mutatja. Az utánfutó igen egyszerű szerkezet, de jól tartja a hajót, leakasztva se esik orra mert van kitámasztó az elején, vagyis mindent tud ami elvárható tőle. Maga a hajó valószínűleg egy Bertram 31-es Yachtot mintáz, de akár bármi is lehetne, mert ahogyan az utánfutó, ez is végtelenül egyszerűre sikeredett. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem néz ki jól, mert szerintem igen mutatós darab, jó a formája, az arányai. Természetesen ez fémet nem tartalmaz, minden része műanyag, hogy könnyen fennmaradjon a víz tetején. Ráadásul nem hogy csak fennmarad, de igen szépen úszik is, vagyis ez egy tökéletes kettő az egyben játékszer. Szívesen látnám most is a Matchbox kínálatában.

Nehezen tudok ennél jobb videót a hajó úszóképességének bemutatására, minden elismerésem a készítőjének

Glider Trailer
Ha már érintőlegesen is, de szó van újra a vitorlázós utánfutóról, akkor megragadom az alkalmat és arról is írok pár sort, mert lett belőle sötétebb árnyalatú változatom. Korábban szert tettem egy kicsit leharcolt 911-esre sötétebb színben - a fotózáskor nem leltem, nézzétek el nekem -, majd egy későbbi börzén belefutottam egy árnyalatban hozzá passzoló utánfutóra is. Megvettem hát azt is, annak ellenére, hogy ahogyan az lenni szokott a Glider Trailernél, a rakomány és a tető már elkallódott. Pótlásuk nem túl könnyű feladat, ám részben itt is szerencsével jártam, ugyanis egy aukciós oldalról sikerül pótolnom a vitorlázógépet. A műanyag tető még várat magára, börzéken árgus szemekkel figyelem, hát ha elém bukkan valahol, megalkuvóként még a borostyánsárgával is beérném.

Egy 911-es mögött minden utánfutó fura, de nekem nagyon tetszik így az összhatás
Földön, vízen, levegőben
Jó választás volt a világos belső, de akár lehetett volna kék színű is
Jól összehozták a dekorációkat
Kicsit talán túl fehér a hajó a szetthez nézve, de elvégre a vitorlázó is az
Egyszerű és funkcionális kialakítás
A sötétebb már kapott vitorlázógépet, de a tető még hiányzik
Ezt a képet régóta őrizgetem
Ezt a képet sikerült előtúrnom a sötétkékről, nagyon elbújt valamelyik dobozomban

1 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Ez a hármas szett mennyire igényes és mekkora ötlet!