2021/05/03

Welly Transporter MAN TGX XXL

Újabb 1:64-es méretarányú kamion kontingens érkezett hozzám a Welly gyártósoráról, hogy csatlakozzon társaihoz a neki szánt vitrinben – majd ha megtelt megmutatom. Viszonylag kevés újdonságot fogok mutatni, egyetlen mentségem, hogy a vanitisz mellé úgy fest elkaptam a kamionkórságot is.

Számos okból irányítanálak benneteket egy korábbi posthoz, mely tárgyalja, hogy mi ez az egész az 1:64-es kamionok halmozásával, mi az SCS szoftvercég Euro Truck Simulator 2-jének szerepe és a Welly munkásságát az ügyben, az általuk készített Transporter sorozat erényeivel és hiányosságaival egyetemben. Nem ismételném magam, ha nem baj. Tehát az előbb linkelt posthoz képest annyi az újdonság, hogy újabb vontatót sikerült birtokolnom az ETS2 flottámból.

Nem minden BMW ami bajor és hárombetűs
MAN Truck & Bus SE – korábban MAN Nutzfahrzeuge AG – Münchenben székel, éppúgy mint a BMW. A nevükből sejthető, hogy nem ugyanabban a súlycsoportban indulnak – és pontosan mivel foglalkoznak. A TG-sorozatú teherautókat 2000 óta gyártják. A széria az F2000, L2000 és M2000 sorozatot váltotta. Jelenleg a TGL, TGM, TGS és TGX verziókat gyártják, amibe beékelődik még a TGE is, ami nem nyerges, nem nehéz teherautó, hanem egyenesen egy átmatricázott Volkswagen Crafter. Erre a magyarázat, hogy a cég a VW csoport tagja. Az iniciálé a Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg emblémája. Ezzel túl vagyunk az MAN mozaikszó feloldásán is. Az oroszlán az 1971-ben bekebelezett Büssing öröksége és az azt alapító Heinrich Büssing előtti tisztelgés.

Nem kell hozzá Sherlock Holmes-nak lenni, hogy kisüssük, hogy a TGX az összes közül a legnagyobb. Az MAN 2007-ben mutatta be a ráncfelvarrott verziókat az összes fentiből, ami nem a TGE, így a TGX-ből is. Amit tehát a Welly dobozában találunk, az a második, facelift utáni verzió.

Ez lenne az eredeti. A három tengely ne zavarjon össze benneteket, Wellyből is létezik ilyen - elvben -, csak szólóban, nem félpót elé fogva. (Kép: MAN sajtófotó. Elvben jó nagy, háttérképnek is kitűnő.)

Mint korábban arról beszámoltunk...”
Tökéletesen ugyanazokat az erényeit és hátrányait látom a kis MAN-nek, mint a Scaniának – nem ismételném magam, inkább kattintsatok vissza –, így a végső verdiktem is ugyanaz: Játékszernek nem a legacélosabb, de ár-teljesítmény viszonyban teljesen rendben van és vitrinlakókét, afféle „szegény ember makettje” szerepben is elmegy.

Már csak a Volvo FH hiányzik ebből az 1:64 szériából, de az meg olyan mint a jeti, a Welly katalóguson kívül – bizonyíték alább – még senki nem látott olyat. (Nem mintha a jeti a jetikatalógusban lenne. Értitek, na.)


Játékszerként szerintem teljesen rendben van, némi festékkel egészen más szintre lehetne hozni.

Az újrahasznosítás hatalom! Aha.
Jelentős mennyiségű műanyagot tartalmaz, ettől megfizethető. De játékszerként nem biztos, hogy tartós lesz.


NRFB x 3. Mivel a félpótok ugyanazokkal az erényekkel és hátrányokkal bírnak, mint a post elején linkelt bejegyzésben láthatóaknál, nem ismételném magam.
Ez pedig a Welly saját, házijetije. Elvben létezik, gyakorlatban nem láttam még. Pedig kéne.


Nincsenek megjegyzések: