2021/05/22

BadBoy Custom Diecast Garage – Szezon 1 Epizód 1



Porsche kolléga szólt a minap, hogy az RTL Klub Fókuszában volt egy interjú egy Katona András nevű gyűjtő kollégával. Klassz dolgokat készít, javarészt filmes autókat de én kiszúrtam egy Grand Theft Auto V, Trevor Philips diorámát is, aminek akkor még csak a tévéadás bírt némi sportértékkel.

A „makett”, „modell”, „dioráma”, „terepasztal” szakkifejezések jelentése nem volt meg maradéktalanul a mikrofonforgatónak, de ez laikustól azt gondolom nem főben járó. Eszem ágában sincs Social Justice Warriorkodni és más helyett megsértődni – pedig ennek most nagy divatja van egy csomó helyen –, de a riport hangneme olyan lesajnálós-lenézős lett. Ijesztően öreg vagyok, 30-nál több éves technológiai és IT újságírói múlttal a hátam mögött azt gondolom, hogyha lenézzük a riportalanyt, akkor talán nem is kéne belekezdeni a munkába. Amikor két perc környékén azt mondja a kolléga, hogy „A Fókuszban már korábban is mutattunk be elvetemült Matchbox-őrülteket...” hát az nem annyira elegáns. A „mecsboksz-őrült” még csak-csak – bár én például a bináris rendszeren túl, kisautó-szexuálisként azonosítom magam, de pontosan tudom, hogy melyik nyilvános vécébe kell bemennem –, az „elvetemült” elég érdekes jelző. Mennyivel elegánsabb lett volna például a „megszállott rajongó” jelzős szerkezet? Mindegy, „senkiháziak kezében van a popszakma” mint tudjuk. A történelmi hűség kedvéért itt a link az RTL Klub Fókuszára.

Itt volt az, amikor megírtam a sztorit a Matchbox Memories Facebook csoportjába – van ám nekünk ilyen is, hoppá! Hol tart már a tudomány? Innen már csak pillanatokra volt – ez úton is köszi a segítséget mindenkinek –, hogy első körben találjak egy M2 Petőfi TV-s anyagot, ami inasba küldi az RTL Klub anyagát. (Most nem nyaliból, de tényleg.) Ezt be is ágyazom ide, hogy lássátok, miért figyeltem én fel Andrásra és a műveire – ti is fel fogtok, csak mondom.



Innen aztán megint csak pár lépés volt rájönni arra, hogy Andrásnak csatornája van a YouTube-on. Ismerek én számos tehetséges moddert, a csukájukat nem köthetem meg ügyességben. Például Játékdoki készített Matchbox átalakítást, nem is egyet teljes körítéssel, csomagolással. (Évekkel ezelőtt elkészítette a Matchbox Memories-mobilt, teljes körítéssel, érdemes megnézni!) Andrásnál viszont a körítés is legalább annyira fontos, mint maga a jármű. Illetve olyan ötletei vannak, amitől úgy eltátottam a szám, hogy majdnem rám szállt egy gólyapár és fészket rakott. Az oké, hogy én rajongás terén fordítva vagyok bekötve, mondjuk a szuper sportkocsikhoz képest. Van nekem ez a vanitisz, meg újabban a kamionkórság is, de álmomban sem gondoltam volna, hogy létezik még rajtam kívül valaki, akinek feltűnt az „Emlékmás” (Total Recall) című filmből a Johnny Taxi (Johnny Cab)! És nem csak feltűnt neki, hanem meg is mintázta a semmiből. Igazából ez volt az a pont, ahol én rögtön böktem a „Feliratkozás” gombot a csatornájára, meg a csengettyűt.

Aztán egy újabb lépés volt csak, hogy meghívjuk Andrást a csoportba. Aztán szó-szót követett, elkértem a videókat az oldalunkra. Nyilván simán belehet előzni és megnézni a csatornáján mindent egy nekifutásra – például a Netflix is ezért jó –, de innentől, hétről-hétre megjelenik egy-egy újabb epizód nálunk. Ez a legelső, felvezető rész, az igazi nagy buli majd a következőben indul be. Fog(adj)yasszátok sok szeretettel, szerintem szeretni fogjátok!



Nincsenek megjegyzések: