2021/05/10

Matchbox MB-35 2015 Mazda MX-5

Arra jöttem rá, hogy a kisautógyűjtésben az is jó, hogy bármilyen verdát megengedhetsz magadnak. Nem csak anyagilag, mert a Bentley Matchbox pont annyiba kerül, mint mondjuk a Honda, hanem a szeterotípiák sem játszanak. Például nem fogsz kapuzárási pánikos szánalomnak tűnni, aki utoljára próbál kétségbeesetten becsajozni egy roadsterben ülve, kevés sikerrel a kormány mögé beerőszakolt pocakkal, mint ahogy én tenném.

1989-óta
Kevés autó maradt a mai világban, ami a vezetési élményről szól úgy, hogy nem akar mintegy mellékszolgáltatásként meggyilkolni. Az MX-5 a kezdeteitől fogva ilyen. Azt szeretem benne, hogy nem akar többnek látszani, mint ami. Azt mondják, hogy kicsit olyan mint a legdurvább kábszer, egyszer kipróbálod és vagy azonnal beszippant és nem ereszt, vagy egyáltalán nem fogod érteni.

 


Annyira jó ez a reklám, ami végigszalad az MX-5 generációkon, hogy szinte nem is érződik rajta, hogy reklám. Gyönyörűen fotografált, jól vágott, itt a helye!

Kerestem egy jó cikket a hazai sajtóban a 2014-ben debütáló, legfrissebb MX-5 generációról az ND-ről. Kérlek fogyasszátok típusismertetőként, majd térjetek vissza ide!

 
Két sajtófotónak sem tudtam ellenállni...

2016-óta
A Matchboxnál az ND széria 2016-ban debütál. 2017-ben és 2018-ban is megjelenik egy-egy verziója, de aztán csak 2020-ban tér vissza. Ez utóbbi az, amit ebben a postban igyekszem bemutatni nektek.

Nagyjából ez az a szint, amit én egy játékszernek szánt kisautótól és 2021-ben elvárok. Jó arányok, szép szín, festékkel szépen kiemelt részletek, a beltérben is azonosítható részletek. Egyetlen ponton tudok belekötni: Az a nyomorult pizzakormány, az ne lenne! Egy nyitott tetejű autóban ez egy fájóan elnagyolt pont, ami nélkül egy jelző illene rá: Tökéletes.


2020-as MB-35 verzió. Jó szín, szép kerekek.

Szépen kiemelt részletek a nózin...

...és a püspökfalatján is!

A szélvédő a helyén, a belső részletek is, csak a pizzakormányért kár.

Nincsenek megjegyzések: