A kisautógyűjtés bizony olyan sport, hogy hosszú-hosszú évek
tudnak eltelni míg egy bizonyos valamiből befut egy újabb
változat. Jelen esetben több mint öt.
Előttem az utódom
Aztán a kisautógyűjtés még olyan
sport sem, ahol a különböző változatok időrendben érkeznek be,
úgyhogy ez alkalommal is az történt, hogy az MB-27 Mercedes-Benz
230 SL-nek az
1970 és 1972 közt regnáló, transitional verziója előbb
szerepelt e lapokon, mint a gombkerekű. Elég sok minden
hozzáfűznivalóm van az ott elhangzottakhoz!
Egyfelől
adós voltam egy tisztességes leírással az eredetiről. Ezzel én
most is adós maradok, de Csikós úr nem, az
ő szövegszerkesztőjéből olvasható egy zanzásított szösszenet
a lényeggel a W113 kódú, Pagoda becenevű Merciről. Ezen
felül leltem egy kitűnő, dokumentumvideót is a járműről,
tessenek fogyasztani!
Régen minden...
Míg jelen
postunk tárgya, a regular wheel verzió mindössze 1966 és 1969
között készült, mindössze kétféle változatot tudott
felvonultatni, a krémszínűt és a fehéret. Az én konkrét
darabom az előbbi. Sajna közel sem makulátlan, a vonóhorgát is
cirkumveniálták valamikor élete során. Az eltelt öt évben arra
is rá kellett ébrednem, hogy a fentebb linkelt, korábban tárgyalt
Superfast kerekű változatból dögletesen sok variáció létezik,
annak ellenére hogy csak három évig kínálták. Kezdetben nem
molesztálták a karosszériát és a vékony Superfast kerekeket
illesztették alá, majd később szabtak óriási kerékjárati
íveket, hogy a széles kerekek is aláférjenek. Az én példányom
afféle köztes lépcső, keskeny kerekekkel, de már rút, nagy
kerékjárati ívekkel. És akkor még nem is beszéltünk a rengeteg
színvariációról!
Csajozós. Nagyon! És az ajtajai is nyílnak.
Kell nekem a transitional változatból is egy, ilyen kerékjárati ívekkel!
A beltér elnagyolt, ami egy kabriónál nem a legszerencsésebb, de 47 évvel ezelőtt nem volt jellemző, hogy részletesebb műanyagöntvényeket készítettek volna kisautókhoz. A vonóhorog megcsonkítója nem én voltam!
2 megjegyzés:
Imádom az ilyen patinás darabokat!
Szvsz, ezekhez az RW kerekek mégg jobban is passzolnak, mint a vékony SF-félék.
Szerintem is ez a legjobb, de nagyon szeretnék egy molesztálatlan karosszériás vékony SF kerekűt is. Remélem ahhoz nem kell majd még 4-5 év!
Megjegyzés küldése