Annyira jók azok a történetek,
amiket tudunk arról, hogy egy-egy
cég termékét majdnem sikerül licencelnie valamelyik
kisautógyártónak, aztán az utolsó pillanatban mégsem.
Valami ilyesmi lehetett itt is a háttérben, amikor a Hot Wheelsnél
megmintázták minden idők legbaróbb Ferrariját, a hetvenes évek
végén, hogy aztán egészen 1994-ig ne hívják Ferrarinak!
308
Minden idők
legkirályabb Ferrarija a 308-as, ez történelmi tény. Persze ebbe
belejátszik valami tömött bajszú, tévés magánnyomozó csávó
is, akit pont úgy hívnak mint egy jégkrémet, de akkor is! Az
eredeti autó történetéről kétféle
kivitelű Matchbox kapcsán is értekeztünk a múltban. Aztán
szerepelt e lapokon a
Siku-féle, Ferrari 288 értelmezés, ami egy nagyon hasonló
autó, de mégis más. Mi több, szerepelt itt már Hot Wheels 308-as
Ferrari is, ami
ebben a háromhüvelykes méretarányban eddig a királynak
tekinthető. Illetve volt
itt egy harmadik kivitelű Matchbox is. De identitászavaros Hot
Wheels még nem volt. Eddig.
A jó borhoz az a bizonyos cégér.
Ne hamukázzatok, hogy láttatok már ilyesmit - mármint hogy Ferrari katalógust - úgysem veszem be!
Minek nevezzelek?
A Hot Wheels
hajlamos arra, hogy időről-időre elővegyen régi öntvényeket,
amin időnként bosszankodom, időnként meg örülök neki, amikor
egy-egy igencsak jól sikerült holmiba lehelnek új életet. Ez jó
alkalom arra, hogy az ember olyat birtokoljon kortárs kisautó áron,
aminek a korábbi változatait, szép állapotban csak a józan ész
határaitól északra elterülő árakon lehet amúgy beszerezni.
Jelen esetben
is erről van szó, a Ferrari 308-as 1978-ban debütál a Hot
Wheelsnél és úgy fest, hogy 2004-re datálódik az utolsó
verziója, amikor elővették. Ami külön érdekes, hogy legelőször
1994-ben nevezik a nevén a gyereket. Addig a Hülye Nevek
Minisztériuma látja el elnevezéssel a jobb sorsra érdemes
kisautót. A következő neveket aggatják rá: „Race
Bait 308”, azaz „VersenyCsali 308”. A legrosszabb talán a
„Quick Trik”, ami nagyjából „Gyors Trükk” és eredetiben
is pont olyan gáz, mint lefordítva, nagyjából „Hápi
Kacsával” – a „kacsa csacsacsát” az életben nem fogom
kiheverni – indul egy ligában. Illetve van még „Street Beast”
is, ami „Utcai Szörnyeteg”, amire talán az sem tudná a
magyarázatot, aki kitalálta.
A poén az
egészben, hogy bár a név nem kerül rá az autóra, vidáman
használják a Ferrari, ágaskodó lovas emblémájá(ra nagyon
hasonlító) festést rajta, de ez már legyen a szabadalmi ügyvédek
fejfájása.
1994-ben, egy
Ferraris 5-ös csomagban lesz először hivatalosan Ferrari 308,
aztán 1995-ben egy kicsit megint Street Beast, aztán változóan
hol Ferrari 308, hol meg Ferrari 308 GTB.
Megfáradt
E postunk
tárgya szemlátomást lehúzott jó pár műszakot kisgyerekeknél
rendeltetésszerű használatban. Van, hogy az ilyen darabok sokkal
kedvesebbek a szívemnek, mint a patika állapotúak és valamiért
ez most is így van.
A kisautó
megmintázásával nagyon is elégedett vagyok, sok-sok fontos
részlet a helyén, szerintem simán hozza azt a színvonalat, amit a
fentebb már többször is linkelt Matchbox. A festés – amiről
inkább érdemes ezt
a képet megnézni, hogy eredetileg milyen volt – azonban a
„nettó hülyeség” kategóriában indul. Ez a kiadás 1982-es és
mint ilyen ő is Race Bait néven fut. A teljesítményfokozó
dekorcsíkokat hajlamos vagyok megbocsátani, a nyolcvanas évek
elején ez amúgy is ultramenő lett volna. A Ferrari emblémára
hajazó izé indokolt, de a „Turbo” nagyon nem stimmel. Jó,
tudom, ez is a nyolcvanas évek, ami turbó, meg lézer az menő, de
a bibi az, hogy a 308-asban soha nem lakott hivatalosan feltöltött
motor, csak és kizárólag természetes módon lélegző! Ha meg
igen, akkor azt 208-nak, vagy 288-nak hívták, ami két igen
hasonló, de másik autó.
Szépen
kimunkált, régi darab, egy tökéletes állapotút nem utasítanék
vissza, de valamiért a szívemnek kedves ez a megviselt, öreg
csataló.
Ezt legalább egy kisgyerek rendeltetésszerűen használta, az biztos!
Hivatalosan nem Ferrari, de az emblémához hasonló valami odakerült rá.
A Turbo felirat külön jó, hogy megkopott, mert butaság. A háttérben a Matchbox testvére ebből a postból - pontosabban egy sokkal szebb állapotú, friss beszerzés.
Biztos ami zicher, a rendszáma is 308!
1 megjegyzés:
Ha jól emlékszem csak Racebait néven van elöl-hátul ugyanakkora kereke.
Megjegyzés küldése