Van úgy, hogy az ember az
eredetiről személyesen szerzett élményei kapcsán gyűjti egy
autó töpörítettt változatait. Nem panaszképpen, de nekem
megadatott a harmadik generációs Ford Mustanggal kapcsolatban, hogy
személyes élményeket szerezzek, így elköteleződjek az 1:64
méretarányú verzióinak halmozása irányában.
A típusismertető, a történet a
találkozásunkról, illetve a bizonyíték arról, hogy a harmadik
generáció nekem már akkor tetszett mielőtt
kijött volna a vitán felül ütős negyedik és visszamenőleg
menő lett a harmadik, megtalálható
itt. Szóval a Matchbox Mustang kupé után nyilvánvaló volt,
hogy kellett a
tető nélküli is, és a Hot Wheels értelmezésére sem tudtam
nemet mondani.
1999-es Ford Mustang katalógus, mert szép. (Kép: FoMoCo.)
Nem tudtam kihagyni, hogy ne kerüljön ide az utolsó oldal.
Hogy a 2009-es kiadású,negyvenötödik Mustang évfordulós ötös csomagból származó
kisautó hogyan került hozzám, azt már nem tudnám megmondani, de
talán nem is fontos. A lényeg, hogy leleplezzük a nagy, konszernen
belüli összeesküvést, miszerint a Hot Wheels és a Matchbox
kannibalizál egymástól termékeket: Nincs mit leleplezni! A
Matchbox és a Hot Wheels 99-es Mustangja egyértelműen más-más
öntvény. Szerintem a HW amúgy ami az arányait illeti kicsit
pontatlanabb, valahogy „tojásdadabbra” sikerült. Az összes HW
stílusjegyet viseli, amitől én jellemzően sikítófrászt szoktam
kapni, azaz a szekérkerekeket és az eltúlzott festést, de ennek
az autónak ezek egyáltalán nem állnak rosszul. Tetszik az is,
hogy a belsejében is megvannak a jellemző Mustang vonságok –
azaz a vezető és az utas előtti íve a műszerfalnak –, bár a
kormánya nyelespizza.
Megkockáztatom, hogy egyáltalán
nem rossz ez és bizony vannak még olyan kivitelei,
amikre nem tudnék nemet mondani!
A feketét rühelli a fényképezőgépem, a pirosat meg imádja... Ha kinagyítjátok, azért látszik, hogy vannak ott szépen kidolgozott részletek.
Ez a dekor éppen a határán van annak, ami még belefér az ízlésembe. Szerintem egy kicsit tojásdad lett, a Matchboxnak talán jobbak az arányai, de nem rossz ez sem.
A lökhárítón kéne lennie egy jókora "MUSTANG" feliratnak, annak anyagából homorítva, de ezt a részletet a Matchbox is lespórolta. Időnként a HW ugyanezt az autót Mustang GT-nek süti el, ami azért ciki, mert ott egyenesen "MUSTANG GT"-nek kéne lennie.
1 megjegyzés:
A Mustangoknál csak az első generáció (1964-1973) az értékelhető számomra, a többi nagyjából a felejtős kategóriába tartozik, ez a kocsi - vagy inkább a negyedik széria, amibe tartozik - talán a legjelentéktelenebb mind közül. Az új ötödik széria is csak azért megy el szódával, mert retrósan a klasszikus formaterven alapszik, de valahogy így sem jön be túlzottan.
Megjegyzés küldése