Egy sok részes és hosszú mese
második epizódját tartogattam mára. Az egyik legnagyobb kedvencem
története a Matchboxnál legalább olyan szövevényesre
sikeredett, mint egy mexikói szappanoperahős életútja és én
igyekszem az összes epizódot közvetíteni! Tehát, fény, kamera,
csapó!
A
rendőrgúnyába bújtatott Mercury
Park Lane első, gombkerekes verziójának a történetén (dupla
hosszú szezonpremier) már túl vagyunk, beleértve az eredeti
járműről elmondani érdemes dolgokat. Engedtessék meg nekem, hogy
onnan folytassam a történetet, ahol az abbamaradt!
1969-et
írunk, beköszönt a
Superfast korszak és a regular wheel Mercury Park Lane-nek vagy
át kell adnia a helyét valami másnak, vagy meg kell, hogy kapja az
újfajta kerekeket. Ez az utóbbi dolog történt. A keskeny
Superfastokkal az autó hasmagassága szükségszerűen
megnövekedett, de a karosszérián nem kellett változtatni azért,
hogy alá passzintsák az új futóművet –
ellentétben más, ilyen változtatáson átesett darabokkal.
Szerény, mérvadónak egyáltalán nem nevezhető véleményem
szerint, az átdolgozott Park Lane az
egyik legremekebb transitional modell lett. Az eredetihez képest
a kerekeken kívül más változtatás nem történt, persze
értelemszerűen az auto steer funkció is nyugdíjba ment a
gombkerekekkel.
Verziókból
összesen kétféle létezik: A piros és a kék megkülönböztető
jelzéssel ellátott. Elődjével ellentétben ezek között nincs
érdemi árkülönbség, mindkettő egyforma gyakorisággal fordul
elő. Persze a „gyakoriság” relatív, a Superfast kerekű
Mercury Park Lane Police mindössze egy évig, 1970-ben szerepelt az
1-75 szériában, tehát közel sem a legolcsóbb és leggyakoribb
Matchboxok egyike. Szóval ezt az előző gyakoriságot úgy kell
érteni, hogy egyenlő mértékben kevés esélyünk van arra, hogy
ilyenbe botoljunk megfizethető áron. A nekem meglévő két
változat is látott szebb napokat, az egyik annyira viharvert, hogy
meg sem merem mutatni közeli képen.
1971-ben a
Mercury Park Lane Police Car egy másik, közeli rokonának
tekinthető rendőrautónak adja majd át a helyét az 1-75 sorban,
de erről bővebben majd egy újabb epizódban!
Balról az RW, jobbról a Superfast verzió. Az utóbbi szemlátomást magasabban ül. Bár az alvázat alaposan át kellett dolgozni az újfajta kerékhez, még a rendszáma is maradt változatlan.
Előttem az utódom. A perspektíva egy picit bekavar, de itt is jól látszik az eltérés a hasmagasságban.
A háttérben az ott a másik, piros megkülönböztető jelzéses verzió a Superfast változatból. Szegény annyira viharvert, hogy nem merem közelebbről megmutatni, jól áll neki a távolság.
Szemlátomást ezzel a darabbal is játszottak.
3 megjegyzés:
Annyira mégsem lehet ritka, mert nekem is van. Igaz, az tényleg nagyon szétjátszott. :-)
Nekem a kopok tetszenek benne.
Nekem a kék villogós (még) hibádzik, de megdobogtatja rendesen a szívem.
Megjegyzés küldése