2013/09/01

Matchbox MB-55 Mercury Park Lane Police Car – UPDATE

Egy sok részes és hosszú mese második epizódját tartogattam mára. Az egyik legnagyobb kedvencem története a Matchboxnál legalább olyan szövevényesre sikeredett, mint egy mexikói szappanoperahős életútja és én igyekszem az összes epizódot közvetíteni! Tehát, fény, kamera, csapó!

Cambio dolor Egynyári
A rendőrgúnyába bújtatott Mercury Park Lane első, gombkerekes verziójának a történetén (dupla hosszú szezonpremier) már túl vagyunk, beleértve az eredeti járműről elmondani érdemes dolgokat. Engedtessék meg nekem, hogy onnan folytassam a történetet, ahol az abbamaradt!

1969-et írunk, beköszönt a Superfast korszak és a regular wheel Mercury Park Lane-nek vagy át kell adnia a helyét valami másnak, vagy meg kell, hogy kapja az újfajta kerekeket. Ez az utóbbi dolog történt. A keskeny Superfastokkal az autó hasmagassága szükségszerűen megnövekedett, de a karosszérián nem kellett változtatni azért, hogy alá passzintsák az új futóművet – ellentétben más, ilyen változtatáson átesett darabokkal. Szerény, mérvadónak egyáltalán nem nevezhető véleményem szerint, az átdolgozott Park Lane az egyik legremekebb transitional modell lett. Az eredetihez képest a kerekeken kívül más változtatás nem történt, persze értelemszerűen az auto steer funkció is nyugdíjba ment a gombkerekekkel.

Verziókból összesen kétféle létezik: A piros és a kék megkülönböztető jelzéssel ellátott. Elődjével ellentétben ezek között nincs érdemi árkülönbség, mindkettő egyforma gyakorisággal fordul elő. Persze a „gyakoriság” relatív, a Superfast kerekű Mercury Park Lane Police mindössze egy évig, 1970-ben szerepelt az 1-75 szériában, tehát közel sem a legolcsóbb és leggyakoribb Matchboxok egyike. Szóval ezt az előző gyakoriságot úgy kell érteni, hogy egyenlő mértékben kevés esélyünk van arra, hogy ilyenbe botoljunk megfizethető áron. A nekem meglévő két változat is látott szebb napokat, az egyik annyira viharvert, hogy meg sem merem mutatni közeli képen.

1971-ben a Mercury Park Lane Police Car egy másik, közeli rokonának tekinthető rendőrautónak adja majd át a helyét az 1-75 sorban, de erről bővebben majd egy újabb epizódban!

 Balról az RW, jobbról a Superfast verzió. Az utóbbi szemlátomást magasabban ül. Bár az alvázat alaposan át kellett dolgozni az újfajta kerékhez, még a rendszáma is maradt változatlan.
 Előttem az utódom. A perspektíva egy picit bekavar, de itt is jól látszik az eltérés a hasmagasságban.
 A háttérben az ott a másik, piros megkülönböztető jelzéses verzió a Superfast változatból. Szegény annyira viharvert, hogy nem merem közelebbről megmutatni, jól áll neki a távolság.
Szemlátomást ezzel a darabbal is játszottak.

3 megjegyzés:

Tommi írta...

Annyira mégsem lehet ritka, mert nekem is van. Igaz, az tényleg nagyon szétjátszott. :-)

nascar3 írta...

Nekem a kopok tetszenek benne.

pittlaren írta...

Nekem a kék villogós (még) hibádzik, de megdobogtatja rendesen a szívem.