2012/08/20

Matchbox MB-16 Scammel Snow Plough

Amióta elkezdtem kisautókat gyűjteni, már számtalanszor letértem az előre meghatározott ösvényemről. Ennek egyik ékes bizonyítéka az alábbi Matchbox. A gombkerekes széria nem tartozik a preferáltjaim közé, ahogy a teherautók sem, de amikor először megláttam ezt a Scammell hókotrót, azonnal elfogott a birtoklási vágy. Persze eltelt nem kis idő, míg végre elfogadható áron sikerült szereznem egy igencsak jó állapotnak örvendő példányt.

A típustörténettel beleestem ugyanabba a gödörbe, mint Joe az Explorerrel, vagyis nem talált róla értékelhető információt. Végül neki szerencséje lett, nekem meg csak annyiban, hogy a mesterem segített legalább a típus beazonosításában, mivel ellenben vele, én nem néztem meg a bamca.org oldalát. Ezentúl most már ha ilyen van azzal fogok kezdeni, mert a Tractor Shovel-el is beleestem ugyanebbe a hibába. De visszatérve a az eredeti járműhöz, a Matchbox a Scammell Mountaineer típusát mintázta meg, amiről elég kevés információ kering a neten, az általam találtak közül ezt a cikket ajánlanám a téma iránt érdeklődőknek. Amit viszont érdekességként megemlítenék, az a billencsnek a kialakítása. Ha jobban megnézitek a képeket látható, hogy asszimetrikus kialakítása van.

A Matchboxnál úgy gondolták, hogy a már eleve klassz játékszernek tűnő, ömlesztett árú befogadására alkalmas billenthető rakteret megfejelik hótoló lapáttal is. Ráadásul azt még feldobták egy narancs-fehér sraffozással, ami még tovább javítja az összképet. Az alváz és a kasztni egérszürke színét ezen felül a billencs narancssárgája ellensúlyozza. Ebben a megjelenésben 1963-ban került a kínálatba, majd 1968-volt az utolsó éve és mint ekkor még természetes volt - az alvázban is benne van - végig MB-16-ként. Változatok csak kerék és matricaszínben vannak, gondolom a sima fekete regular keréktől eltérő igencsak ritka és borsos árú lehet. Kidolgozása a kor színvonalához képest megfelelően részletezett, hisz extra festéssel semmit sem emeltek ki, ugyanakkor a vékony festés semmit sem takart el abból, amit rátettek, gondolok itt a szellőzőrácsokra, vagy a motorház oldalának lefogató füleire. Beltér és ablak nincs, de őszintén szólva nem is hiányzik oly nagyon, engem bőven kárpótolnak a hátsó tengelyen megduplázott kerekek, ami gombkerékből nagyon jól tud kinézni. Szerintem a Matchbox teherautóinak kifejezetten jót tett ez az időszak, sokkal élethűbbek vele a járgányok. Összességében véve egy igencsak aranyos kis játékszer, még ha nehezen gurul is, de ez engem már nem nagyon zavar.

 Reszkethet a hó, ha felbukkan
 Ablakok és beltér nélkül is jól mutat
 Még mindig kellőképpen szorosan tart a billencs
 Hátulja sincs túlbonyolítva
 Fényszóró abszolút nincs rajta
 Ilyen egy valódi Scammell Mountaineer
Egy munkában megfáradt példány

3 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Ez remek fogás volt, nagyon tetszik!

RÁJEN írta...

Az utolsó kép tiszta Mad Max!

Sam. Joe írta...

Igen, az a most készülő, Mad Max 4: Leszámolás a sóderbányában című epizódból van. 8-)