2012/08/16

Matchbox 40th Anniversary Superfast: MB-16 – '68 Citroën DS

Nem mostanában volt, hogy a Matchbox Superfastok negyvenedik szülinapjára kiadott sorról írtunk, pedig közel sem fedtük még le a teljes sort, amire egyetlen mentségem van: A hiányzó darabok tőlem 9992,04 kilométer távolságban tartózkodtak, napnyugati irányban. Eddig.

Az Istennőről sem mostanság írtam, 2008-ban csodálkoztam rá, hogy bizony, ez az egyik legjobb újkori Matchbox, még abból az időből, amikor a cég nem akart mindent kandírozott mandarínzselé színűre festeni, hogy jobban menjen a bolt.

Lehet, hogy bődületesen talpszagúnak hangzik majd, amit most mondok, de a Totalcar messze jobb anyagot jegyez az Istennőről, mint akár a Top Gear, akár Jay Leno, szóval őket választottam a típusismertetőhöz!


A fentiek fényében nem sok leírni való maradt erről az autóról, csupán annyi, hogy bizony ez csudaszép! Rengeteg kiemelést kapott, még a harsona indexlámpák is megkapták a sárga pöttyüket. A drága spéci kiadásba összesen három helyütt tudok belekötni: A visszapillantókat, az oldalt végigfutó dekorcsíkot és a kilincseket – beleértve a csomagtérajtóét is –, marhaság volt a karosszéria színére fújni. Amúgy? Amúgy imádom!

 Azt hiszem előre teljesen felesleges elhelyezni rendszámot, a világon semmi sem látszik belőle! De a negyvenedik évfordulós darabnál megtették és ez jó!
 A kilincsek és a tükör színre fújásán kívül nem tudok hol belekötni.
 Egy spéci kiadással igenis ér kukacoskodni!
 2014 JO UR - nekem nem ad ki semmi értelmeset még az Ikarus256 módszerrel sem, de nem kizárt, hogy valami olyan nyelven kéne, hogy jelentsen valamit, amit nem beszélek. Valaki? Nos, Rájen kolléga megfejtette a rejtélyt - ha már nekem nem sikerült a kettőt összeadni a kettővel: "Bonjour", azaz "jónapot".
 Jay Lenonak - link fent - egészen hasonló színű van.

1 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Jour - franciául a nap. Mint bonjour, érted. Szép autó amúgy, nekem is nagy kedvenc.