Gyerekként nekem minden terepjáró "dzsip" volt, akkor ez a két dolog teljesen egybeolvadt. Fogalmam sem volt róla, hogy honnan jött ez a név. Persze mára tudom, hogy az amerikai Jeep magyarosított neve, a könnyű terepjárók ősanyja, ha úgy tetszik. Természetesen a Matchbox kínálatából sem hiányzik a márka, ráadásul számos kivitelben készült, nálunk is megfordult már jó pár kivitel ezek közül. Az aktuális darab felvezetőjeként kettőt kiemelnék Joe írásai közül, az egyik az első Willys Jeep reinkarnáció - mert van belőle újabb feldolgozás is -, a másik pedig a Jeep 4x4-re keresztelt CJ-5-ös ismertetője, hogy az időrendiséget megtartsam.
Csikós, csordás, veszekedő
Az első Wrangler (YJ) 1987-ben váltotta le az elődjét, vagyis a CJ-ket. Jelen alanyunk már a második generációs modellt mintázza (TJ), ami 1997-es évre datálható, ekkor még Chrysler tulajdonban volt a Jeep. 1998-ban "egyesül" a Daimler a Chryslerrel, ám ez a Jeepeket vajmi kevéssé érintette hiszen egy friss modellről volt szó. Vagyis inkább frissített, mert olyan nagyon sok lényeges változás nem történt az elődjéhez képest. A leginkább szembeötlő változás a kerek fényszórók visszakerülése volt az autó elejére, aminek szerintem nagyon sok rajongó örült. A tulajdonosváltásokat a motorpalettát abszolút nem érintette, még mindig az AMC motorokat örökölte meg, egy 2,5 literes sornégyes (105-120 LE) és a négyliteres V6-os (177-190 LE) jött az őstől. Később harmadiknak csatlakozott egy Chrysler fejlesztésű, szintén sornégyes motor, 2,4 literes űrtartalommal és 150 lóerővel. Váltókat tekintve a háromsebességes automatától a hatsebességes kézi váltóig terjedt a sor. Számottevő változás az elődjéhez képest a feljavított futómű. Egy új rugós felfüggesztést kapott, ami által sokat javult az autó kezelhetősége. (Az alcím onnan jön, hogy a "wrangler" kifejezésre ezeket a találatokat dobta fel a SZTAKI szótár. Tegye fel a kezét az, aki amúgy tudta, hogy a wrangler mit jelent!)
Az első Wrangler (YJ) 1987-ben váltotta le az elődjét, vagyis a CJ-ket. Jelen alanyunk már a második generációs modellt mintázza (TJ), ami 1997-es évre datálható, ekkor még Chrysler tulajdonban volt a Jeep. 1998-ban "egyesül" a Daimler a Chryslerrel, ám ez a Jeepeket vajmi kevéssé érintette hiszen egy friss modellről volt szó. Vagyis inkább frissített, mert olyan nagyon sok lényeges változás nem történt az elődjéhez képest. A leginkább szembeötlő változás a kerek fényszórók visszakerülése volt az autó elejére, aminek szerintem nagyon sok rajongó örült. A tulajdonosváltásokat a motorpalettát abszolút nem érintette, még mindig az AMC motorokat örökölte meg, egy 2,5 literes sornégyes (105-120 LE) és a négyliteres V6-os (177-190 LE) jött az őstől. Később harmadiknak csatlakozott egy Chrysler fejlesztésű, szintén sornégyes motor, 2,4 literes űrtartalommal és 150 lóerővel. Váltókat tekintve a háromsebességes automatától a hatsebességes kézi váltóig terjedt a sor. Számottevő változás az elődjéhez képest a feljavított futómű. Egy új rugós felfüggesztést kapott, ami által sokat javult az autó kezelhetősége. (Az alcím onnan jön, hogy a "wrangler" kifejezésre ezeket a találatokat dobta fel a SZTAKI szótár. Tegye fel a kezét az, aki amúgy tudta, hogy a wrangler mit jelent!)
A la Matchbox
A Matchbox 1998-ban mintázta meg a második generációs Wranglert, vagyis 1999-től lehet megvásárolni. Összesen háromféle kivitelben készült, elsőként hagyományos bukókerettel, majd kapott a bukókeret egy megtömött tetőcsomagtartót, végül csupaszon is kiadták, mindenféle bukókeret nélkül. Pályafutása ebből is adódóan elég szerteágazó, az 1-75 és 1-100-on kívül természetesen a különféle pakkok és spéci kiadások sem kerülték el. Jelen alanyunk az ezredfordulóról származik és eredetileg egy ötös pakk tagja volt. Hozzám már csak egymaga érkezett, amit ne mis bánok, mivel szerintem ez a pakk legjobb darabja, és különféle változatok közül is szerintem ez az egyik legjobb. Maga a kisautó kivitelezése példásan sikeredett, a tükröket leszámítva minden apró részlet a helyén, az alvázból kialakítva kapott vonóhorgot és pótkereket is hátulra. Nyitott autó lévén kritikus rész a beltér, ami itt szerintem illeszkedik a karosszéria részletességéhez, amiben a küllős kormány és a bukókereten kialakított napellenzők is nagyban hozzájárulnak. Ezeket leszámítva engem igazából a festése fogott meg, ami erősen bekoszolt, eredetileg ezüst színű autót takar. Egyik kedvenc részletem a szélvédő, amin csak az ablaktörlők nyomain lehet kilátni. Lámpafestést nem kaptunk, amit hátra azért elviselne - elöl koszos - cserébe van oldalt márkajelzésünk, ami kicsit illúzióromboló, mivel túl tiszta. Persze ezek csak kukacoskodások, ugyanis a kerekek tekintetében sem nyúlt mellé a Matchbox, a jól bevált Convoy/terep kerékszettből kapott egy garnitúrát, ami ritkamód jól áll neki. még szerencse, hogy az utolsó pocsolya, amin áthaladt, szépen lemosta róla a koszt :-)
A Matchbox 1998-ban mintázta meg a második generációs Wranglert, vagyis 1999-től lehet megvásárolni. Összesen háromféle kivitelben készült, elsőként hagyományos bukókerettel, majd kapott a bukókeret egy megtömött tetőcsomagtartót, végül csupaszon is kiadták, mindenféle bukókeret nélkül. Pályafutása ebből is adódóan elég szerteágazó, az 1-75 és 1-100-on kívül természetesen a különféle pakkok és spéci kiadások sem kerülték el. Jelen alanyunk az ezredfordulóról származik és eredetileg egy ötös pakk tagja volt. Hozzám már csak egymaga érkezett, amit ne mis bánok, mivel szerintem ez a pakk legjobb darabja, és különféle változatok közül is szerintem ez az egyik legjobb. Maga a kisautó kivitelezése példásan sikeredett, a tükröket leszámítva minden apró részlet a helyén, az alvázból kialakítva kapott vonóhorgot és pótkereket is hátulra. Nyitott autó lévén kritikus rész a beltér, ami itt szerintem illeszkedik a karosszéria részletességéhez, amiben a küllős kormány és a bukókereten kialakított napellenzők is nagyban hozzájárulnak. Ezeket leszámítva engem igazából a festése fogott meg, ami erősen bekoszolt, eredetileg ezüst színű autót takar. Egyik kedvenc részletem a szélvédő, amin csak az ablaktörlők nyomain lehet kilátni. Lámpafestést nem kaptunk, amit hátra azért elviselne - elöl koszos - cserébe van oldalt márkajelzésünk, ami kicsit illúzióromboló, mivel túl tiszta. Persze ezek csak kukacoskodások, ugyanis a kerekek tekintetében sem nyúlt mellé a Matchbox, a jól bevált Convoy/terep kerékszettből kapott egy garnitúrát, ami ritkamód jól áll neki. még szerencse, hogy az utolsó pocsolya, amin áthaladt, szépen lemosta róla a koszt :-)
Igazi sárdagasztó
Pótkerék és vonóhorog is van, mindkettő az alvázból "nőtt ki"
Ha lemosnám, ezüst lenne?
A beltere is korrektül sikerült
3 megjegyzés:
"Gyerekként nekem minden terepjáró "dzsip" volt..."
Ohh, ezzel nem vagy egyedül! Szerintem a köznyelvben minden terepjárónak látszó tárgy úgy "zsipp", mint minden kisautónak látszó tárgy "mecsboksz". 8-) Csak Te mindkettőt kinőtted.
Amúgy ez a darab bitang, igazi telitalálat, nagyon tetszik.
Ez tényleg nagyon ott van!
Nekem zöldben és feketében is meg van de a zöld a kedvencem. A kerekek ugyan ilyenek. Szóval imádom. Bár Én a kockalámpást jobban szerettem(Jurrasic Park). Mikor először megláttam reménykedtem benne hogy talán azt mintázták meg de sajnos kibontáskor már láttam hogy kör lámpás. De ez mit sem von le az értéből. Így is imádom. Egy siku lószállítót kötöttem mögé és egészen pofásan festenek.
Megjegyzés küldése