2012/06/05

Vendégpost: Matchbox MB-25 1968 Ford Mustang GT CS

Eredetileg viccelődésnek indult, de aztán komollyá fajult a dolog és a közelmúltban megjelent nálunk az első vendégpost. Az ötletet továbbgondolva úgy döntöttem, hogy időről-időre a hazai többi kisautós blog terméséből fogok szemezgetni, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy így ismerjem el a munkájukat. Természetesen ezt nem önkényesen teszem, csak akkor ha a szerzők megengedik ezt nekem. Persze egy percig sem gondolom, hogy mi lennénk itt a helyi érdekű puzsérrobik, de mivel én is fogyasztója vagyok az ő produktumaiknak, van egy egészen magasan lévő mércém azzal kapcsolatban, hogy mi az ami jó. Nos, ami ide kerül mástól, az bizony jó, és úgy gondolom, hogy érdemes fogyasztani a kollégák többi művét is úgy általában.

Mára a Matchboxaddikt blog, Matchbox Ford Mustang GT California Special postja vendégeskedik nálunk. A kisautóval kapcsolatban nekem mindössze annyi hozzáfűzni valóm van az ő mondandójukhoz, hogy amikor megjelent, nagyon örültem, mert bár a köz hajlamos a fastback Mustangot többre értékelni, nekem a kupé mindig is jobban tetszett - mit csináljak, lehet hogy fordítva vagyok bekötve? Hogy egészen őszinte legyek, nekem a saját példányom beszerzéséig fel sem tűnt, hogy a Mattel kitett magáért és egy viszonylag ritka, kb. 5000 darabos speciális szériát mintázott meg, nem is akármilyen minőségben. Pontosabban a kollégák nyitották fel a szemem - merthogy az ő postjuk előbb volt, mint az én vásárlásom -, hogy ez bizony valami spéci. A postról csak annyit, hogy szerintem mind a mai napig a Matchboxaddiktos kollégák legjobb munkájának tartom, mert jól körüljárja az eredeti autót és a kisautót is.

California Special
Nagy várakozások közepette, limitált darabszámban látott napvilágot 1968-ban a Ford Mustang GT/CS avagy a California Special. Rendkívül rövid időintervallum alatt, - 1968 február/augusztus - mindösszesen 4118 darab gördült le a gyártószalagról. A "California Special" elnevezés annak köszönhető, hogy az autó marketing kampánya nagyrészt Kaliforniára összpontosult, köszönhetően annak, hogy az ottani márkakereskedők oroszlánrészt vállaltak a Mustangok értékesítési sikereiben. Ennek köszönhetően kaptak egy "saját" Mustangot, amelyek egyes elemeikben markánsan különböztek a nagyobb szériában gyártott modellektől. Ezzel hagyományt teremtett a Ford, 2007-ben illetve 2011-ben is napvilágot láttak "California Special" modellek.


 A matchbox az első, -hagyományteremtő- 1968-as modellt vette fel a kisautó palettára. Tette mindezt -ár/érték arányát figyelembe véve- kifogástalan módon. Néhány apróbb negatívum azért felróható a kisautónak, vagyis inkább a szűkös büdzsének: az olcsóságra törekvés leginkább a beltér kivitelezése kapcsán érhető tetten: a kormány egyszerűen förmedvény. Erre az  oszlopszerű amorf izére, amit volt képük odaapplikálni nincsenek is szavak. A krómos beltér amúgy sem tartozik a kedvenceim közé - gondolom, a költségvetésrét felelős designereknek meg igen - mert elnagyolt, és jelzésértékű kezelőszervekkel sem kecsegtető, sivár utastér kialakítását teszi lehetővé. Ennyit a sirámokról. Illetve...a "rendszámtábla" funkciót betöltő sima, mindennemű feliratot nélkülöző kockákért is kár volt, eléggé illúziórombolóan hatnak. Mindezeket leszámítva - külcsín/belbecs aránya ugye - az autó rendkívül szépen, részletesen kidolgozott. A designer-i figyelemből jutott az autentikus feliratok - California Special, GT/CS - elhelyezésére, az oldalt, a karosszéria oldalán végigfutó fémszínű elem kialakításra. A markáns orr rész híven tükrözi az eredetiét-szerintem. A felni is jó választásnak tűnik, bár az eredeti modelleken jobbára sokküllős felnik futnak, ezzel sem mutat rosszul a kisautó. Sőt! Dacára a kissé halovány, kevésbé élénk fényezésnek, az autó kimondottan látványos megjelenésűnek hat. Szerencsére tükör is van - belső is! - így az autó külső megjelenését -ebben az árfekvésben - nem illetheti kritika. Képek:








Nincsenek megjegyzések: