2012/06/18

Matchboxon kívüliek: Johnny Lightning #241 – 1957 Chevrolet Bel Air Convertible


1957-es Chevrolet Bel Air függőségem közismert, nem is szaporítanám erre a szót, csak linkelném az eredetivel behatóbban foglalkozó bejegyzést. A minap érkezett a tengerentúlról egy komolyabb kisautó kontingens, rokonilag leszállítva. Már lemondtam ezekről a darabokról egy bizonyos okból, szóval „örülünk Vincent”. A szállítmányban volt pár használt Johnny Lightning is, mely gyártót hajlamosak vagyunk az 1:6x méretarány elitjébe sorolni. Nos, úgy fest, a legnagyobbak sincsenek hiba nélkül.

Sok jó kis helyen!
Ami az apró részleteket illeti, a lehúzott tetős változatával 2000-ben, a felhúzott tetős kivitelében 2001-ben debütáló, 57-es Johnny Lightning Bel Air bővelkedik az ilyesmiben. Ugyanakkor jót tesz neki a távolság, hogy ne vegyük észre, hogy ezek az apró részletek közel sem tökéletesek. Nem kezdem el a kákán is keresni a csomót, ez nem az a méretarány, ahol az ilyesmin illik kiakadni. Úgyhogy csak örülök a részletes frontendnek, az első hűtőrácson lévő kifestett emblémának, a lökhárítóbabák fekete festékkel jelölt gumijainak, a motorháztetőn lévő gyalogosszeletelő jet-vezérsík izéknek, a hátsó uszonyon a jellegzetes „rácsos” festésnek és bennük a Bel Air feliratnak, hátul a lökhárítóba integrált kipufogóknak, melyeket szintén feketével emeltek ki. A motorház teteje nyílik és alatta szép az eredeti színére – narancssárga – festett motorblokk. A fehérfalú, valóban gumiból készült abroncsok, az eredetire emlékeztető, króm dísztárcsák nagyon feldobják a megjelenését.

A felhúzott tető jótékonyan takarja a belteret, ami azért jó, mert bár gyönyörűek az ülések és a műanyagból kialakított oldalkárpitok, a műszerfallal egy darabba öntött kormány nagyon lerontja az összhatást. Az összes apró hibát megbocsátanám neki, de van egy nagy hibája. Elrontották az arányait! Olyan, mintha összenyomták volna oldalról és ettől megnyúlt volna felfelé. Rettenetesen sajnálom ezt a hibáját, mert különben jó eséllyel pályázott volna a legszebb 1:6x-közeli Bel Air kitüntető címre. Sajna így nem tudom megítélni neki. Az már csak az eBay-es eladó piszokságát minősíti, hogy bár tökéletesnek hirdette, az egyik oldalán – a másikon, mint amit fotóztam – rondán le van ütve a fényezés. (Trivia kérdés: Mi a szokatlan ezeken a képeken?)

 Innen jól látszik, hogy mi jó ezen a járgányon - a sok apró, kidolgozott részlet -, és hogy mi nem - elrontották az arányait.
 Ami a motortérben van, az is remek! A blokk színe mint az eredetin.
 Ebből a szögből is remek, de jól látszik, hogy az arányaival valami nem stimmel.
 Hátul is sok a látnivaló.

8 megjegyzés:

somytomy írta...

Új fotóháttered van?

Sam. Joe írta...

Ott a pont! Igen, porsche új műve.

porsche írta...

Nálam sosem akart ilyen szép narancs lenni a háttér, az én gépem folyton pirosat akar belőle csinálni.
Amúgy milyen, jól használható, az extra berendezést már használtad?

Az autóért meg nagyon kár, ahogy a többiért is. :-(

Sam. Joe írta...

Igen, de kidobtam a képeket, mert valahogy nem sikerült jól megkomponálni őket, nem voltam velük elégedett.

porsche írta...

Gyakorlat teszi a mestert ;-)

Tommi írta...

Kicsit trabantos arányúnak tűnik ez a BelAir... :-( Kár érte.

Névtelen írta...

Ó, az aránytalanság régi ismerős az 1:6x méretaránynál, köztük a JL is rendre elkövette ezt, most már talán kevésbé, de régen szinte mindegyik kocsija béna volt arányaiban. Szerencsére az 57-es Chevy kedvelt darabja a gyártóknak, úgyhogy szerintem mástól (pl. M2) is érdemes lenne beszerezni, az lehet, hogy jobb. Amúgy egy időben én is hajlamos voltam Trabantként kezelni az 57-es Chevyt, mert az volt itthon, Chevy meg nem.:)

pittlaren írta...

Kicsit tényleg zömök, - ez amolyan matchbox betegség - de ettől függetlenül nekem tetszik. A JL/GL szokásos erényei - szerintem - feledtetik ezt a "kis" hibát, max. nem szabad (sokat) oldalról nézni a masinát :-)