Ha van autó e
földkerekén, amit mindenki nemtől, kortól, faji hovatartozástól
függetlenül megismer, az bizonyosan a Volkswagen Bogár. Nem is
pocsékolnám a biteket típuselemzésre, szerepelt
már nálunk korábban is jó sok gyártótól Käfer,
akkor is igazoltan ellustálkodtam egy Totalcaros cikkre mutató
linkkel a dolgot – fellelhető a linkelt postban. A mostani post
egy olyan gyártótól származó változatról szól, melyet
leginkább az amerikai autók megmintázásáról ismerünk.
Hanging Ten
Teljesen
megértem, hogy egy
amerikai kisautó-manufaktúra VW Bogarat készít, pont annyira
része az ottani kultúrának, mint Európában – a kaliforniai
szörfös szubkultúrát meg ne is említsük! Illetve! Mit is
beszélek? Persze, hogy említsük! Azt már korábban tisztáztuk,
hogy az
1950-60-as években mindenből szörfös mobil lett, ami olcsó volt
és többé-kevésbé tűrte azt a bánásmódot, hogy csak benzint
töltöttek bele, karbantartást nem igazán látott. A
legendásan tartós VW Bogár pont ilyen. A Johnny Lightning
2002-ben dobta a piacra az első értelmezését az 1964-66 közötti
évjáratú Bogárból, amiről
aztán kismillió, jobbnál-jobb bőrt húz le. Ez a konkrét
darab pont ezt a szörfös életérzést lovagolja meg – legalábbis
én a tetején a két longboardból, meg a rendszámából
erre következtettem. A két deszka állati jól néz ki, de mivel
semmiféle rögzítő alkalmatosságot nem építettek alájuk,
egyúttal nagyon viccesek is, hogy a Bogár domború tetején egyensúlyoznak.
A
„HNG10” rendszám pedig az egyik legrégebbi szörfös kunsztra
utal. A Hang Ten – vagy Hanging Ten – az, amikor a szörfdeszka
vége már belemerül a hullámba, így a szörfös előre tud
menni a deszka elejére és a lábai mind a tíz ujját
kilógatja annak orra felett. Mivel az erőről tudjuk, hogy annak
karja van, ez a trükk leginkább csak a nehéz longboardokon
kivitelezhető.
Hang 10 kivitelezés közben, Kaliforniában, San Diegóban.
Nem
tudom évjáratilag értékelni a VW Bogár megmintázását, mert
őszintén szólva gőzöm sincs, hogy milyen 1964-1966 közötti
évjáratra jellemző jegyeket kellene rajta keresnem, de így szemre
minden megvan rajta és sok a kiemelt apró részlet. Egyetlen
apróságba tudok belekötni: mintha a tengelyek egy fél
milliméterrel hátrább lennének az ideálisnál, de ez is
csak bizonyos szögekből tűnik fel.
Remek
kisautó, vannak olyan változatai, melyek ha elém vetik magukat,
bizonyosan nem fogok tudni ellenállni nekik!
A festékkel kiemelt részletek nagyon jók! Gondolok itt az első indexekre, melyek nem csak "krómozást" kaptak, hanem indexbúrákat is, illetve a kis rácsos szellőzőkre.
A fém alvázból kialakított lökhárító már közel sem csillog úgy - valószínűleg sohasem tette ezt - mint a keréktárcsák, melyek persze műanyagból vannak. Szép részlet amúgy mind a kettő.
Ebből a szögből nagyon jól látszik, hogy a tengelyek ici-picit hátrább vannak, mint a tökéletes. A longboardokat semmi sem tartja a helyükön, de ettől még nagyon jól mutatnak. Undok ez a szín, az én monitoromon ezen a képen hasonlít legjobban arra az árnyalatra, amilyen a valóságban.
A beltér is klassz részletes, de ezt kénytelenek lesztek csak úgy elhinni nekem, mert lefotózni nem tudom.
Hang 10, lásd fent! Amúgy vicces, hogy a fotók mennyire kiemelnek bizonyos részleteket. A kézbe vett kisautón nem látszott, hogy ilyen koszos. Amúgy nem is bánom, hogy ilyen lett a képen, egy szörfös bogár szükségszerűen poros lesz, nem?
3 megjegyzés:
Az autó tényleg baba, de ezek a szörfdeszkák tényleg viccesen állnak rajta. A felnibe viszont belelátok egy krómozott Fuchs-ot.
Fuchs stimmel, a kisautó patent, grat!
Huh,ez tényleg ott van a szeren, nagyon tetszik!
Megjegyzés küldése