2009/01/10

Matchbox MB-54 Command Vehicle

…avagy Változatok egy témára – Negyedik (utolsó) rész

Az MB-54 utolsó inkarnációjának az az érdekessége, hogy nem bukkan fel az 1-75 sorozatban a katalógusokban – pontosabban amik nekem megvannak, azokban nem szerepel. Egyetlen apró részletben tér el az MB-54 Airport Foam Pumpertől: a habágyú helyére egy forgatható antenna került. Az alvázuk is ugyanolyan és változatlanul Command Vehicle olvasható rajtuk. Persze a festések teljesen mások az antennás változaton, mint a tűzoltószer verzión. Bevallom, én könnyebben elhiszem, hogy a puttonyban ott hátul emberek ülnek, és mindenféle izgalmas küllemű műszert kezelnek, mintsem hogy ott folyadék lötyög – tudjátok, nagy bejárati ajtó oldalt, illetve hátsó ablak. Mint fentebb említettem én nem leltem nyomát katalógusban, úgyhogy nem vagyok egészen biztos abban, hogy ez az antennás verzió egyáltalán bekerült az 1-75 sorozatba. Ami nekem van belőle, az mind spéci sorozathoz, vagy valamilyen készlethez (Action Pack) tartozik.

A CY-204 szett már szerepelt e lapokon a Convoy CY-2 Rocket Transportere kapcsán. (Ha végre nekidurálom magam és foglalkozom az ebben is benne lévő helikopterrel, akkor az egész pakkot letudhatom.) A rajta lévő Space Shuttle Command Center felirat nagyon májer – kár hogy egy rakétakilövő mellé adják, de biztos arra is jó.

A két másik, khakizöld és fekete alapszínű változat egy Commando nevű speciális sorozat része. Érdekes, hogy ez a széria sem szerepel egyetlen katalógusomban sem, de a netről előásott információ szerint a sorozat 1989-ben lát napvilágot. Nagyjából 24 különböző jármű szerepel benne, mind valamilyen már létező Matchbox, katonai színekre festve. A széria két szemben álló erőt vonultat fel: a khakizöld alapszínű, piros „felségjelzést” viselők a „Strike Team” (kb. Csapásmérő Csoport), a fekete alapszínű, és sárga jelvényt hordozó járművek pedig a „Dagger Force” (Tőr Erő) fennhatósága alá esnek. Az előbbi csoporthoz tartozók közül van pár darabom, láthattatok már itt ilyen festéssel Convoy kamiont, harci helikoptert, illetve taktikai csapásmérő autómentőt. Amennyit én láttam a sorozatból az eBay-en, minimális átfedés van a két oldal járművei között, de a készítők szemlátomást úgy gondolták, hogy mindkettőnek szüksége van egy ilyen rádióskocsi-radarizére.

Nos, nem kérdés, hogy a Matchboxnál egy modell újrafelhasználásával és minimális módosításokkal összesen négy különböző modellt alkottak. Nem biztos, hogy ez elegáns dolog, de számos ilyet láttunk már a cég történetében - gondoljunk csak az 1-75 sorozat Peterbiltjeire. Lévén mindegyik így létrehozott modell tetszik, én megbocsátom nekik!

Ha valamelyikőtöknek van több információja az antennás MB-54-ről, például egy 1-75-szériás, dobozos verzióról készült kép, vagy a Commando sorozatról egy katalógusoldal, akkor ne habozzon megosztani a közzel, örömmel frissítem a postot!

Az egy tőről fakadó MB-54-ekről szóló postok:
MB-54 Mobile Home
MB-54 NASA Tracking Vehicle
MB-54 Airport Foam Pumper

MB-54 Command Vehicle. Az antenna a különbség a habágyúhoz képest, meg persze a festések.
Ezzel az ablakkal meg az oldalajtóval én sokkal könnyebben beveszm, hogy ez egy rádióskocsi, vagy valami önjáró radarállomás, mintsem hogy tűzoltószer.
Előtérben a Commando Strike Team festésű verzió.
A háttérben balra alló változatról látszik, hogy micsoda, jobbra meg a Dagger Force. A kép kedvéért tűzszünetet hírdettek.
A Dagger Force-nak több pénze volt festékre, az orrára és a tetejére is jutott.
A CY-204 szett már szerepelt itt.
Így festenek a Commando Strike Team járművek csomagolt állapotukban. A kép az internetről származik.

17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem a khaki zöld és a fekete tetszik a legjobban. Bocs, hogy ide írom, szerintem a Mobile Home fehér festéssel, és vékony ezüst-barna csíkkal, ezüst festéssel szörfdeszkás matricával, vagy szörfdeszkával a tetején, és ugyan így csak világos (vagy sötét) kékben nézett volna jól ki. Így elég visszafogottra sikerült, de nem lett rossz.

Sam. Joe írta...

Hogy itt mindenki micsoda Beach Boy-lett!? 8-)))

Névtelen írta...

8-) Nekem még az MB-16 VW Thingről is Hawaii jut az eszembe :-D

Névtelen írta...

Hallom a fülemben a California Girls című számot... :D

Sam. Joe írta...

BogZoo: Biztos a nemtudomhány első randi című film tehet róla! Abban volt olyan Drew Berrymore-nak. 8-)

Tommi: Hehe, nem vall rossz izlésre, de ezt már régebben kitárgyaltuk. 8-) De a Little Deuce Coupe-ot nem veri semmi: http://vizlepcso.blogspot.com/2008/06/auto-collections-hetedik-rsz.html

Névtelen írta...

Jaja, meg alapból is nagy VW fan vagyok (főleg Bogár) :-) Amúgy az az 50 első randi :-)

Dobjunk össze pár millát és menjünk el egyet nyaralni Hawaiira :-)

Névtelen írta...

Gondolkodtam már azon, hogy össze kellene állítani egy vízpartszerű diorámát, ahol a kabrióimat, meg a beach-hangulatú járgányaimat...

Névtelen írta...

Ja izé... tudnám fotózni, az lemaradt a végéről. szóval így hangzik helyesen: ahol a kabrióimat, meg a beach-hangulatú járgányaimat tudnám fotózni...

Névtelen írta...

:-)

Unknown írta...

Minap nézegettem otthon a NASA-s kocsikat és meglepődtem, hogy kétfélét találtam. Az egyik olyan mint itt a képen és angliában készült, a másiknak hátul van a radarja, műanyag az alja, nem nyílik az ajtaja és Macauban készült. Ami meglepett, hogy mind a kettő 80-ban készült az alján lévő felirat szerint.

Ave, Saabi.

Sam. Joe írta...

Jé! Lefotóznád, Saabi? Mert akkor kicsapom ide!

Unknown írta...

A hétvégén elhozom anyáméktól és lefényképzem.

Ave, Saabi.

Sam. Joe írta...

Köszi szépen! Ha megválnál a régi gyűjteményedtől, akkor szólj, de ha "csak" a "mások gyűjteményei rovat" bővül, az se rossz! 8-)

Unknown írta...

No, megcsináltam a képeket. A flickre feltettem egykét kedvencemmel együtt.
Közben észrevettem, hogy a macaui ugyanaz mint ami nálad van és az angol nem szerepel a képeiden. Arról majd este, otthon csinálok néhány makrót. Egyébként az angol sokkal jobban kidolgozott, részletesebb. Sajnos régebbi és nem csak én és két testvérem játékigényét elégítette ki, de mostanában már a fiaim is jót játszanak vele. Úgy is néz ki.

Sam. Joe írta...

Saabi, köszi a képeket! Igen, ez az a változat, amit csak említek a második postban ( http://matchboxmemories.blogspot.com/2009/01/mb-54-airport-foam-pumper.html ) mert nekem ez nincs meg.

Unknown írta...

Valóban, én voltam figyelmetlen. Érdekes viszont, hogy a nekem meglévő négyféle MB-54-ből pont a NASA Tracking Vehicle az, amelyik a másik háromnál sokkal, de sokkal kidolgozottab. Nem csak a nyitható ajtaja és a tetőablakai okán, de a fényszórói, a fara és úgy egyáltalán. Az "újabbak" (alvázaik szerint mindegyik '80-as) elkentebbek, elnagyoltak, silányabbak, na.

Sam. Joe írta...

Ööö... Hát ha végigkövetted az MB-54 sorozatról szóló postokat, akkor ebben nincs semmi csoda, az eredeti Mobile Home-ból alakították ki őket, alaposan leegyszerűsítve azt. Egyébként most vettem észre még egy különbséget, az első két verzió után mindegyik kapott egy szoknyát a kerékjárati ívek felé.