2009/01/13

Matchbox Convoy premiersorozat: CY-5 Peterbilt Covered Trailer

Minden bizonnyal ez lesz az egyik legrövidebb post, a Convoy premierévének modelljeit bemutató sorozatomban, mert a szerelvény úgy hasonlít a TP-23-ra. A Peterbilt vontató az egyik legtöbbször felhasznált a Convoy sorozatban és ha beírjátok a típusnevet a bal felső sarokban lévő keresőbe, akkor számtalan és egy találatot fog kidobni, annyiszor tárgyaltam már.

A ponyvás félpótkocsi minden megegyezik azzal, ami az előbb linkelt Twin Pack-ben is szerepelt, csak a kerekeit cserélték le a jól ismert recés Convoy-fajtára, kapott két kitámasztó lábat, hogy ne essen orra a vontatmány, ha leakasztják a vontatóról, illetve a vonószem is eltér a TP-ben használatostól. A plató egy darabból öntött oldalfala és a szintén egy darabból kialakított ponyva és az azt tartó rácsszerkezet imitációja is ugyanolyan. A Convoy Project elég érdekes darabokat is felsorol ebből a szerelvényből. A csőrös Kenworth verziósat én egyáltalán nem láttam még korábban és gyanús is nekem, illetve ezt a Walt’s festésűt sem láttam még máshol.

Matchbox CY-5 Peterbilt Covered Trailer.
Ez még a gyerekkori példányom, amivel még játszottam is.
A vontató az egyik leggyakoribb a Convoy sorozatban.
Figyeljétek meg a fekete csíkot a "csőrön" és a khmmm... nyomát a hálófülke tetején!
Ebből a szögből talán még jobban is látszik a hálófülke tetején a fekete csík maradéka.
A dobozos példányom, ami különbözik a másiktól. A Convoy Project fentebb linkelt oldalán nincs olyan változat, mint az én gyerekkori darabom. Ez 1,99 márka volt valamikor a Woolworthban.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

A háttérben nem 2 darab Wauxhall Guildsman, Maxi Taxi, Hot Rocker, 2 Ford Capri és egy mentő autó van?

Névtelen írta...

Bocs Vauxhall....

Sam. Joe írta...

De, azok vannak kint az asztalon, de mintha ezeket már lelőttétek volna, nem? Ja és megbocsátok, de ne szólíts Vauxhall-nak! 8-)

Névtelen írta...

A Maxi Taxi-t még nem :-) A Corgi Capriba meg Te és Tommi segítettetek.

Oké, nem hívlak Vauxhallnak 8-)

Névtelen írta...

Az az ezüst Capri... Még mindig irigyellek érte...

Sam. Joe írta...

Bog Zoo: Woww... Jobban tudod, hogy mi volt itt, mint én.

Tommi: Az tényleg ekkora nagy durranás lenne?

Ikarus 256 írta...

Akkor, hogy valaki a kamionhoz is hozzászóljon írok én is pár sort. :-)
Nekem a fekete csík nélküli verzióm van meg (most néztem meg, amikor oda értem, hogy van csíkos meg "csíkatlan") dobozzal együtt. A csőrös Kenworth-ös verzió nekem is gyanús, mert teljesen olyan, mint a Horse Box Trailer-hez kiadott Kenworth, ami a Convoy premiersorozat következő részének főszereplője lesz, ha jól számolok. ;-)

Névtelen írta...

Joe: Csak számomra az, mert bolondulok a késő '70-es évek és a '80-as évek autóiparáért... De szerintem ritka itt, Magyarországon ez a kisautó.

Sam. Joe írta...

Ikarus 256: Szó szerint, minden ahogy mondod! 8-) Csak most ez a gépdöglődés - a többiek nem tudják, de az utolsókat rúgja az itthoni gépem alaplapja - lehet, hogy keresztül húzza a blogolási terveim. Szóval a kérdés nem az, hogy mi, hanem hogy mikor lesz rá időm. 8-(

Tommi: Oké, nem csak zenében jó az ízlésed! ;-) De ezt már tudom egy ideje.

Névtelen írta...

Tommi én is teljesen így érzek, csak én még hozzátenném '60-as éveket is :-)