2009/01/24

Matchbox Convoy premiersorozat: CY-6 Horsebox Transporter

Azon morfondíroztam, hogy honnan lehetne kideríteni, hogy vajon meddig gyárthattak a Matchboxnál egy-egy Convoy modellt. Az alvázon lévő dátumokból, meg a katalógusokból viszonylag be tudjuk határolni, hogy mikor kezdtek el gyártani ezt vagy azt, az 1-75/100 sorozatról nagyon könnyű kideríteni, hiszen ha valamit nem készítettek többé, akkor ott volt az utód ugyanolyan sorszámmal. De a Convoy? Hogy miért lamentálok ezen? Mert megint valami olyat szeretnék bemutatni, ami zseniális játékszer és simán zsebre vágja a jelenlegi meglehetősen fantáziamentes Convoy sorozatot – remélhetőleg a Real Working Rigs vet pár hullámot majd ezen az állóvizes pocsolyán – és ha jól okoskodom, akkor mindössze 3 évig gyártották.

Változatlanul 1982-ben járunk és a Convoy széria első nyolc tagjából a hatodiknál tartunk. Elfogult vagyok, mert a valamennyi Matchbox közül a Convoy sorozat a legkedvesebb nekem és az első év modelljei meg különösen, hiszen a nyolcból mindet klassz játékszernek találom – kár, hogy pont a legunalmasabbak, a legolcsóbban előállíthatóak éltek a legtovább. Valaki azt mondta volna, hogy költséghatékonyság?

A CY-6 lószállító szerelvény vontatója az a csőrös Kenworth W900-as, ami meglepő módon egészen friss a Matchbox Memories-on, hiszen a sorozat ismertetőben a CY-4 hajószállító kapcsán foglalkoztam vele először – alig picivel több, mint egy hónapja. A vontatmány viszont annál izgalmasabb! Az alapjait az a lowbed/lowboy trailer adja, ami annyi másét is a sorozatban – az előbb már linkelt CY-4 hajószállítója is „ebből van”, de a CY-2 rakétaszállító is. A felépítmény összesen négy darabból áll, a legnagyobb a krémszínű „bódé”, rá jön a – ha jól látom – ragasztással rögzített zöld színű tető és két lehajtható ajtó. Ha közelebbről szemügyre veszitek, akkor a két egyforma ajtó több helyről is ismerős lehet! Az 1968-as MB-41 Pony Trailer, az 1969-es MB-17 Horse Box, és az 1977-es MB-17 Horse Box is ugyanezt a fajta ajtót viseli! Valaki azt mondta volna, hogy költséghatékonyság? A szerelvénynek két utasa is van, két fehér paci, „akiket” az előbb citált összes cucchoz mellékeltek – bár az én két példányaim olyan vakító fehérek, mintha szellemek lennének. Valaki azt mondta volna, hogy költséghatékonyság?

Szerintem remek játékszer, de a lenyelhető alkatrészek miatt ilyet nem nagyon fogunk látni manapság. Nem tudom, hogy ez jelent-e valamit de az utolsó katalógus, amiben a CY-6-os szerepel, az az 1984-es, úgyhogy még az is elképzelhető, hogy mindössze három évig gyártották. A vontatmányt nem valószínű, hogy bármilyen másik szerelvényhez is felhasználták volna, a Convoy Project is csak a CY-6-nál említi.


Menetkész.
Az első bejárat nyitva.
A két utas.
Csak ezen a képen tűnt fel, hogy a vontató öntési hibás és van egy lőrés a szélvédő alatt.
Kék Fű Farmok. Ajjajj... Mit termelhetnek ott?
Ilyen, amikor a hátulja is nyitva van. A belsővel nem sokat foglalkoztak - mondjuk az eredeti sem lehet sokkal izgibb belül.

Matchbox Convoy CY-6 Horsebox Transporter, NRFB.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

AB FLIRT:nagyon szép modell,most szereztem be a Convoy sorozatból négyet persze az Angól változatot.
Nem könnyű annak aki Angol változatot venne ugyanis van Macaui Convoy változat is Bliszteres csomagolásban,és ablakos dobozban is,lletve fordítva is megtaláljuk a modelleket,ezt csak mint érdekesség említem meg.

Ikarus 256 írta...

Azt hiszem a Boat Transporter-nél említettem, hogy nekem is meg van ez. Sőt az a verzió is, amin nincs rajta a farm logója. A két változat vontatói között annyi a különbség, hogy az egyiken - ha jól látom ezen a verzión - a motorháztetőn a világosabb csík fehér a másikon meg sárga.

Az egyiket én vettem Vaterán, a másikat meg Apáéktól kaptam karácsonyra még talán 2007-ben. (Igazából tudtam, hogy valamikor kapok egy ilyent, mert láttam Vaterán, hogy a húgom vett egy kamiont, ami igazán szokatlan tőle.) A karácsonyi volt a Kék fű farmos változat. Ahhoz még az öntőkereten vannak a lovak - sziámi ikrek. Alig tudtam kiszedni őket a pótkocsiból a kis ajtón. :-)


//Nem is írtad, hogy milyen a Ford Cargo. Megfelel? :-)

Névtelen írta...

Jól látom, hogy a háttérben egy Shell-es Majorette Ford tartályos áll?

Ilyen lószállító vontatmányom volt, de egyszer ráléptem és összetört :S

Sam. Joe írta...

AB Flirt: Érdekes, hogy az elterjedt nézetek szerint fontos, hogy honnan származik egy-egy kisautó. Nem tudom, hogy a többiek hogy vannak vele, de ha például tökugyanaz létezik makaói, vagy angol kiadásban, akkor az nekem teljesen mindegy, hogy honnan van. Persze a spéci kiadások más tészta. Tényleg, van valakinek braziliai kiadású Matchboxa? (Gyanítom, hogy Matchbox kollégának lesz, de ő bizonyítottan Jedi! 8-))

Ikarus 256: A Convoy Projekt listáz pár verziót, bár nem mindről jön le a kép. 8-( A Ford Cargo zsír épp az előbb dobtam fel.

Tommi: Ahamm... ;-) Épp az előbb pakoltam fel, mert délelőtt nem volt net. Nem szokott kimaradás lenni, de semmi sem tökéletes.

Névtelen írta...

,,Kék Fű Farmok. Ajjajj... Mit termelhetnek ott?" Hát nem lehet nekik túl kellemes, ha hatósági ellenőrzés van 8-)

Teszik ez a modell, szép darab. Aranyosak ezek a "szellem pacik" 8-)

Volt is a hírekbe, hogy elvágták a vezetékeket, és az egész országban nem volt net :S

Sam. Joe írta...

Jaja, később én is láttam a híradóban. De hogy egy az ország másik végében lévő kábelátvágás hogy függ össze azzal, hogy az ADSL modem nem tud kapcsolódni a szolgáltatóhoz, azt nem értem.

Névtelen írta...

Hát hogy őszinte legyek, én se.