2025/03/13

Matchbox Police 5-pack 1995 Mission Helicopter

Én is tudom, hogy furán vagyok bedrótozva, mert bármilyen teherautó és hétköznapi autó sokkal jobban érdekel, mint a szuper-, meg hipersportautók. Hát tessék! Még egy a különcségeim közül: Szerintem ember nincs még egy, aki halmozná rajtam kívül a Matchbox Mission Helicoptert!

Gyerekkoromban iszonyúan hiányzott egy helikopter a kisautóim mellé. Mikor 1986-ban a Mission Helicopter megjelent én a korom miatt már kifelé jöttem a szőnyegen kisautózós korszakomból, de már láttam a Kék Villám című filmet ami teljesen beszippantott. Nem állítom, hogy akkor sokat felfogtam a mondanivalójából, de a repülős jelenetektől el voltam ragadtatva. A legelső, Mission Helicopterről szóló postomban – atyaég, 2007-ben – pedig már kifejtettem abbeli nézetem, hogy eredetileg Kék Villám akarhatott lenni, csak valami félremehetett a licencmegállapodások során, vagy a stúdió gondolta meg magát merchandising ügyekben. Erre persze semmiféle bizonyítékom sincs, csak látom amit.

A Mission Helicopter egyike lehet a legtöbb festési változatú, kereskedelmi forgalomban kapható Matchboxoknak – a Code 2-ők nyilván leverik. Az eredeti öntvényből – mint amilyet ebben a postban láthattok – én 49 változatot számoltam össze, ehhez jön a lerövidített forgószárnyú retool öt verziója, a kerekekkel aljasított bolgár kiadás, amiből elképzelésem sincs, hogy hány eltérő festésű lehet, úgyhogy vegyük csak egynek, illetve a Jurrasic Park-os, dínófogó karmos borzalom. Az legalább 56 különböző változat! Szóval van még hová fejlődnöm, pedig azért akad a tarsolyomban már pár.

Az ebben a postban látható verzió egy 1995-ös, rendőrségi témájú ötös csomagból származik, aminek a tartalmából vicces módon – ha ezt a bejegyzést is számoljuk – már négyet láthattok. Porsche a vontatót és a nagykerekű Chevy van-t birtokolta, nekem a Ford LTD van a birtokomban.

A mai postban mutatok pár olyan érdekességet az öntvény kapcsán, amit eddig elhanyagoltam.

Na, így már láthattátok szokszor!

Így viszont még soha! Az öntvény tervezőjét és a kivitelezés minőségét dicséri, hogy a szélvédőt semmi sem rögzíti fixen a helyén. Ez amúgy maradjon köztünk, mert ha sokan rájönnek erre és elkezdik ki-be szerelgetni az ablakot, akkor az előbb-utóbb kikopik és nem marad a helyén, a piac meg tele lesz egy fillért nem érő Mission Helicopterekkel. A nagy tuskó a beltérben a farokrész betolva. Ezért nincs beltere.

Kihúzva már alig látszik.

Gyerekként egy jó ideig nem is jöttem rá, hogy a farokrész kihúzható, ami azért jó, mert így belefért a szokásos méretű dobozba blisterbe.

Ilyen picire össze tudja húzni magát, ami különösen előnyös hangárban történő tárolásnál, illetve repülőgéphordozóról történő üzemeltetés során hogy ne lógjon ki az 1-75 sorozat csomagolásai közül.

Indulásra készen.

A szög, ahonnan egyik katalógusban sem látható!

Jól látható a fenestron nevű, a farokrészbe integrált hátsó rotor, amit először a Aerospatiale SA341G Gazelle helikopteren alkalmaztak, amilyenből a Blue Thundert is építették.

A két oldala szimmetrikus.

Győzzetek meg, hogy ez nem a Blue Thundernek indult, úgyse fog sikerülni! Még az orrán a forgatható fegyver / optikai egység is olyan mint azon. Jó, hát a gatling csövét lerövidítették, érthető okokból.


Ilyen ötös pakkból származik. (Kép: eBay)

2 megjegyzés:

Trolleybus írta...

És az ötös pakkba befér kihúzott farokkal is.🙂

Sam. Joe írta...

8-) Igen, az jó nagy!