2013/05/24

Matchbox MB-68 Ford Focus és Majorette Ford Focus WRC

Vajon miként értelmezik a két gyártó mérnökei a középkategóriás háromajtóst kicsiben? Szinte ugyanaz a kettő, azonban egy jelentős különbség alapból fellelhető: míg az egyik egy utcai verzió a másik viszont egy versenyautó. Még ha a színükből talán éppen az ellenkezője is derül ki.

Nem rossz egyik sem ebből a szögből

A Ford Focusának első generációjából származó háromajtóst mintázták meg kicsiben. A Focus 1998-ban jelent meg az Escort utódjaként. Azóta már tudjuk, hogy hasonlóan sikeres utat futott be azóta, nem csak a közutakon hanem a versenypályákon is.

Kicsinyítési kérdés
Mindkét autó azonos gyártási minőséget képvisel, ez elsőre látszik. Külön-külön is azonnal ráismerni a jellegzetes formára. De viszont egymás mellé téve rá kell, hogy jöjjünk: valaki elmért valamit. Azért, hogy kiderüljön az igazság és a mérnöki tudat is bevillanjon egy kissé szokás szerit egymásra montíroztam a kisautók képeit a valósággal és a többé-kevésbé hivatalos oldalrajzaikkal. Így máris árnyaltabban szemlélődhetünk az apróbb eltéréseken. Az egyik itt a másik egy kicsit ott variált. A Matchbox egy hangyányit talán magasabb és hosszabb a rajzhoz és a valósághoz képest is tehát ők itt túloztak. A Majorette viszont a másik irányba ment el és talán egy kicsit túlzottan is leültette a kasznit vagy még kecsesebbre vette az eredetinél is.

Majorette


Matchbox

Talán ebből adódik a fotókon is látható méretbeli eltérés a két autó között. Az apróbb arányok és az egész kaszni megjelenítésében viszont a Matchbox áll közelebb a valósághoz. A kék autó nekem egy kissé laposra sikerült, mintha valami Honda lenne és az eleje sincs annyira a helyén.Fölülről nézve is látszik a különbség a karcsúsított és a hizlalt kialakítás között. A többi részletbeli eltérés belefér ebbe a kisautó kategóriába. A Majorette WRC változatának extra jellemzői is a helyén vannak, ezt az alábbi képen is ellenőrizhetjük és elismerhetjük. 
A kerékív domborítások a helyükön vannak rendesen

Technikailag padlólemezek elrejtése/megjelenítése is különbözőképpen történt a két kisautónál, követve a verseny és az utcai verzió közti különbséget is. Ez jó pont mindkettőnek. A hátsó lámpa hatalmas vörös festékfoltja viszont mindkettőt modellt beárnyékolja, itt lehetett volna egy kis finomítás bennük. A belteret a franciák egyszerűen elhagyták és egy fekete műanyaggal imitálták az ablaksötétítést. A matchbox beltere hozza az átlagot de a francia konkurencia padlólemez-kaszni rögzítési megoldását viszont átvehették volna. Mivel a francia verzión a régebben a Matchboxnál is használt rendszámként megjelenő rögzítő nyelvet használták. Így elkerülhették volna a közepesen sötét beltérben világító furcsa narancs korongot ami a szegecselést hivatott tartani. Végszóként elmondhatjuk, hogy egyik változattal sem jár rosszul a gyűjtő, csak ne tegye őket egymás közelébe, mert az egyből hiányosságok keresését fogja eredményezni.

A Matchbox Focus értelmezése már három változatban is szerepelt nálunk (Egyszer, Kétszer, Háromszor) illetve a Realtoy munkája is. Fenyegetőzhetünk azzal, hogy lesz még itt Focus, mert más gyártóktól is lapulnak a gyűjteményeink fel nem dolgozott bugyraiban ilyen Fordok.
 
Ültetett és normál magasságú Focusok
A sziluettjük hasonló
A hátsó lámpák nagyon vonzzák a szemet
Hátulról erős a különbség
Karcsúbb és teltebb testek
A lámpák magasságkülönbsége jól látszik

2 megjegyzés:

pittlaren írta...

A majorette-nél nem szeretem, hogy olyan sötét a szélvédő, valahogy olyan low-budget érzést kölcsönöz a masinának, ellenben a felni jobban tetszik, mint az MB-féle. Külön-külön is pofás mindkettő, de a kettőből egy igazán pazar megoldást is ki lehetne hozni :)

wmormo írta...

Talán egy fehér festésű felni volna alá az igazi.