Vajon
miként értelmezik a két gyártó mérnökei a középkategóriás
háromajtóst kicsiben? Szinte ugyanaz a kettő, azonban egy jelentős
különbség alapból fellelhető: míg az egyik egy utcai verzió a
másik viszont egy versenyautó. Még ha a színükből talán éppen
az ellenkezője is derül ki.
Nem rossz egyik sem ebből a szögből
A Ford Focusának első generációjából származó háromajtóst mintázták meg kicsiben. A Focus 1998-ban jelent meg az Escort utódjaként. Azóta már tudjuk, hogy hasonlóan sikeres utat futott be azóta, nem csak a közutakon hanem a versenypályákon is.
Kicsinyítési kérdés
Mindkét
autó azonos gyártási minőséget képvisel, ez elsőre látszik.
Külön-külön is azonnal ráismerni a jellegzetes formára. De
viszont egymás mellé téve rá kell, hogy jöjjünk: valaki elmért
valamit. Azért, hogy kiderüljön az igazság és a mérnöki tudat
is bevillanjon egy kissé szokás szerit egymásra montíroztam a
kisautók képeit a valósággal és a többé-kevésbé hivatalos
oldalrajzaikkal. Így máris árnyaltabban szemlélődhetünk az
apróbb eltéréseken. Az egyik itt a másik egy kicsit ott variált.
A Matchbox egy hangyányit talán magasabb és hosszabb a rajzhoz és
a valósághoz képest is tehát ők itt túloztak. A Majorette
viszont a másik irányba ment el és talán egy kicsit túlzottan is
leültette a kasznit vagy még kecsesebbre vette az eredetinél is.
Majorette
Matchbox
Talán
ebből adódik a fotókon is látható méretbeli eltérés a két
autó között. Az apróbb arányok és az egész kaszni
megjelenítésében viszont a Matchbox áll közelebb a valósághoz.
A kék autó nekem egy kissé laposra sikerült, mintha valami Honda
lenne és az eleje sincs annyira a helyén.Fölülről nézve is
látszik a különbség a karcsúsított és a hizlalt kialakítás
között. A többi részletbeli eltérés belefér ebbe a kisautó
kategóriába. A Majorette WRC változatának extra jellemzői is a
helyén vannak, ezt az alábbi képen is ellenőrizhetjük és
elismerhetjük.
A kerékív domborítások a helyükön vannak rendesen
Technikailag
padlólemezek elrejtése/megjelenítése is különbözőképpen
történt a két kisautónál, követve a verseny és az utcai verzió
közti különbséget is. Ez jó pont mindkettőnek. A hátsó lámpa
hatalmas vörös festékfoltja viszont mindkettőt modellt
beárnyékolja, itt lehetett volna egy kis finomítás bennük. A
belteret a franciák egyszerűen elhagyták és egy fekete műanyaggal
imitálták az ablaksötétítést. A matchbox beltere hozza az
átlagot de a francia konkurencia padlólemez-kaszni rögzítési
megoldását viszont átvehették volna. Mivel a francia verzión a
régebben a Matchboxnál is használt rendszámként megjelenő
rögzítő nyelvet használták. Így elkerülhették volna a
közepesen sötét beltérben világító furcsa narancs korongot ami
a szegecselést hivatott tartani.
Végszóként
elmondhatjuk, hogy egyik változattal sem jár rosszul a gyűjtő,
csak ne tegye őket egymás közelébe, mert az egyből hiányosságok
keresését fogja eredményezni.
A Matchbox Focus értelmezése már három változatban is szerepelt nálunk (Egyszer, Kétszer, Háromszor) illetve a Realtoy munkája is. Fenyegetőzhetünk azzal, hogy lesz még itt Focus, mert más gyártóktól is lapulnak a gyűjteményeink fel nem dolgozott bugyraiban ilyen Fordok.
Ültetett és normál magasságú Focusok
A sziluettjük hasonló
A hátsó lámpák nagyon vonzzák a szemet
Hátulról erős a különbség
Karcsúbb és teltebb testek
A lámpák magasságkülönbsége jól látszik
2 megjegyzés:
A majorette-nél nem szeretem, hogy olyan sötét a szélvédő, valahogy olyan low-budget érzést kölcsönöz a masinának, ellenben a felni jobban tetszik, mint az MB-féle. Külön-külön is pofás mindkettő, de a kettőből egy igazán pazar megoldást is ki lehetne hozni :)
Talán egy fehér festésű felni volna alá az igazi.
Megjegyzés küldése