Sok
verzióban megjelent a Matchbox kiadásában is ez a terepjáró, de
mindannyiszor valamilyen hivatalos köntösben: mentő, rendőr,
tűzoltó, katona. De nem feledkezhetünk meg arról, hogy az
egyszerű polgárok is használták. Jó, nem a legegyszerűbbek,
inkább a tehetősebb réteg. Az egyszerűbbekhez akkor került,
amikor a nyugaton már kiszolgált járgány és - némi sufnituning után
- off roadozni kezdett a nagy magyar posványban. De a gyárilag szabadidős terepi
tevékenységekre készített verzió is igen jól nézett ki
világéletében.
Típustörténet egy sorban
Festéshez rögzítve az állványon
Típustörténet egy sorban
A
kocsi történetéhez nincs mit hozzátenni ez már egy több korábbi posztban teljes mértékben közkinccsé vált. Az én verzióm
viszont a jól sikerült hosszú tengelytávú Matchbox G Merci
megrövidítése. A kétajtós vagyis rövid tengelytávú változat, és abból is a nyitott verzió megformálása némileg
talán jobb arányokkal, mint azt a hongkongi gyártó tette. Ehhez
semmi mást nem kellett tenni, mint megrövidíteni az eredetileg
harcászati célra dekorált, de már erősen lejátszott kisautót.
Hadseregtől leselejtezve, békés kalandokra várva
A fölösleges rész kijelölése a kasznin és a padlólemezen
Lehet a rövidebb is jó?
A
munka a számolással kezdődött. A katalógusadatok alapján
kitűnt, hogy a két tengelytáv között 450 milliméter különbség
van. Ezt 1:64-be átszámítva mintegy hét milliméter differenciát
jelent. Az első ajtó hátsó éle és a hátsó kerék első pontja
közötti részen – milyen érdekes – pont ekkora fölösleges
távolság van az autón. Ezt kellett kivágnom. Na meg a tető fém
részét szabdaltam át illetve vettem le a fölösleges darabokat. A
kapott két félautó találkozási éleit párhuzamosra csiszoltam
és összeragasztottam. Ezután a padlólemez megrövidítése
következett. Itt már érdekesebb volt a helyzet, mert a keréktartó
acél lapocska rögzítőtüskéje nagyon közel lett volna a kaszni
vágási síkjához, így ezt egy kicsivel odébb vágtam szét.
Természetesen az acéllapot is megrövidítettem.
Megrövidítve
Oldalsó merevítés beragasztásának ideiglenes rögzítése
A
padlólemez is megrövidülve, a kaszni is megrövidülve.
Szerencsére szinkronban történtek a dolgok, így a két rész jól
illeszkedett egymáshoz. A szélvédő keret valamint az első ajtók
kerete megmaradt, csakúgy mint az eredetinél. A belső tér bár
igen leegyszerűsített, a rövidítés után meghagytam olyannak
amilyen volt. A kaszni hátsó ajtajánál módosítást végeztem,
mivel eredetileg duplaajtós oldalranyíló volt de nyitott verziónál
csak egyajtós lefelé nyíló lehet. Pluszként rákerült egy
pótkerék is a hátsó homlokfalra, ahogy a nagyoknál is van.
Ez a luk tartja majd a pótkereket
A pótkerék már a helyén
A
kocsit nem dekoráltam agyon, hiszen az én olvasatomban ez a verzió
egy jobb módú tulaj telekjárója, amivel az amatőr terepjárózás
élvezetéért kanyarodik le hétvégenként az aszfaltutakról és
piszkolja össze egy kissé az alját. Ezért kapta ezt az elegánsnak
is mondható (Mercedesszürke) színt, nehogy összetévesztődjön valamilyen gátőr
szolgálati járgányával.
Elölről nincs sok változás, talán a csak a (nem létező) tető vonala került lejjebb, és a gallytörő tűnt el
Tömör, dinamikus, erőteljes
A komor fekete bőrbelső innen látszik
Hátulról ennyi a differencia
A kaszni magassága maradt az eredeti
A kerekek igen tisztességes méretűek
Itt látszik igazán a különbség a két változat között
6 megjegyzés:
Lehet, hogy egy picit megemeltem volna a hasmagasságot. Amúgy nagyon tetszik! Még mindig ámulok, hogy nem látszanak az illesztések.
Attól, hogy képes voltál átszámolni az eredeti méretét az 1:64-hez és úgy szabni-varni én megemeltem a nem létező kalapom! A végeredmény remek, de szerintem üvölt utána, hogy matricákat tegyél rá és tereprali verzió legyen belőle! ;-)
Majd a következő olyan lesz. Csak szépen fokozatosan kell emelni az ingerküszöböt.
Már az első komment is javaslattal él. Csak összeáll majd a kívánságműsor G Off-road egyszer.
Én kiegyezek egy "az ág összekaristolta" festésű verzióval is!
( http://matchboxmemories.blogspot.hu/2007/09/mb-56-1956-ford-f-100-pickup-truck.html )
Marhajó
Hajó? Milyen hajó?
Megjegyzés küldése