A Matchbox történetében
számos
Mustangnak látszó tárgy bukkan fel, melyek
nincsenek nevesítve, de persze mi tudjuk, hogy azok bizony pónik.
Nem sokkal az
első Matchbox Mustang bemutatója után mi más
is következhetne, mint egy arra épülő – pontosabban annak a
közvetlen leszármazottján alapuló – nevesítetlen 'Stang?
Cicaló
Mint azt a fentebb linkelt postban tisztáztuk az első Matchbox Mustang adaptáció kapcsán, az egészen 1969-ig regnált, hogy a Superfast korszak beköszöntével átadja helyét az újfajta kerekekkel szerelt, közvetlen leszármazottjának 1970-ben. A Superfast kerekű, de mindössze egyetlen évet megért változat sokban különbözik elődjétől. A kormányozható első tengelyt feláldozzák a gyors guríthatóságért, és a hátsó kerekek fölé is valamivel nagyobb kerékjárati ívet kanyarítanak az újfajta kerék kedvéért. 1971-ben ismét változik a póni, tovább szabják a hátsó kerékjárati ívet, hogy egy számmal nagyobb kerék férjen oda, erős színezést kap a szélvédője, illetve a motorháztető is kilyukad, hogy onnan egy motorblokk kandikálhasson ki. Ezzel megszületik a Wild Cat, mely egyértelműen dragster és nem utcai autó. Érdekes, hogy a Ford felirat nem tűnik el a motorháznak az ő fedeléről, de az autó elnevezésében már nincs nyoma. A Vadmacska... izé... Vad Macska 1974-ig marad a kínálatban. Változatai közt számos olyan van, ami szerintem úgy keletkezett, hogy festékkeverő John az előző éjjel nagyon rácsusszant kedvenc pubjában a kedvenc mérgére és eltérő árnyalatot készített az előírt narancssárgából, de többféle matricázás, illetve eltérő színek is előfordulnak. Herr Falkensteiner ez alkalommal is kimerítő alapossággal tárgyalja az ügyet. Dragster ide vagy oda, a vonóhorog megmarad, ami legalább olyan vicces, mint egy fékezőernyő lenne egy Velorexen.
Mint azt a fentebb linkelt postban tisztáztuk az első Matchbox Mustang adaptáció kapcsán, az egészen 1969-ig regnált, hogy a Superfast korszak beköszöntével átadja helyét az újfajta kerekekkel szerelt, közvetlen leszármazottjának 1970-ben. A Superfast kerekű, de mindössze egyetlen évet megért változat sokban különbözik elődjétől. A kormányozható első tengelyt feláldozzák a gyors guríthatóságért, és a hátsó kerekek fölé is valamivel nagyobb kerékjárati ívet kanyarítanak az újfajta kerék kedvéért. 1971-ben ismét változik a póni, tovább szabják a hátsó kerékjárati ívet, hogy egy számmal nagyobb kerék férjen oda, erős színezést kap a szélvédője, illetve a motorháztető is kilyukad, hogy onnan egy motorblokk kandikálhasson ki. Ezzel megszületik a Wild Cat, mely egyértelműen dragster és nem utcai autó. Érdekes, hogy a Ford felirat nem tűnik el a motorháznak az ő fedeléről, de az autó elnevezésében már nincs nyoma. A Vadmacska... izé... Vad Macska 1974-ig marad a kínálatban. Változatai közt számos olyan van, ami szerintem úgy keletkezett, hogy festékkeverő John az előző éjjel nagyon rácsusszant kedvenc pubjában a kedvenc mérgére és eltérő árnyalatot készített az előírt narancssárgából, de többféle matricázás, illetve eltérő színek is előfordulnak. Herr Falkensteiner ez alkalommal is kimerítő alapossággal tárgyalja az ügyet. Dragster ide vagy oda, a vonóhorog megmarad, ami legalább olyan vicces, mint egy fékezőernyő lenne egy Velorexen.
Nem
mondom, hogy a kedvenc kisautóm ez, mert sohasem voltam oda a blown
– kikandikáló motorblokkú / légszipoltyújú – holmikért,
ami alól csak Mad Max szolgálati járműve lenne kivétel. A
megszületése egyértelműen a Hot Wheels-ekkel való konkurálásról
szól, de mindezek mellett ez egy szép, részletes kisautó, el kell
ismerjem.
Kinéz a malom. Ez már dragster, nem utcai autó.
Vad Macska.
Erősen színezett szélvédő...
...és vonóhorog! Kéne valami lakókocsit vontató gyorsulási autóverseny!
A rokonság letagadhatatlan! A képen a nagypapa és az unokája látszik, a köztes fázis nekem sajna nincs meg.
Jól látszik, hogy mekkora kivágást kanyarítottak az eredetihez képest a hátsó kerekek fölé.
Nem vagyok nagy dobozfetisiszta, szinte kivételszámba megy nálam, hogy ez a darab egy B-típusú, Superfast dobozban lakik. A doboz és az autó más-más forrásból származik, az előbbi a "pajtában fellelt" adagból van.
4 megjegyzés:
Nem volt nekem ilyenem sose, de tetszik.
Íme a lakókocsi verseny:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VEOApUuQhJg
Amúgy a gép nem rossz csak az az egyenmotor ne kandikálna ki ennyire.
Ezt ismerem, mintha a Top / 5th Gear-ben nyomták is volna. Na de gyorsulási! Az lenne a baró - meg jó veszélyes is.
Tetszik, az egyik kedvenc MB-m, a sok közül... Sajnos, dobozom, az nincs :(
Megjegyzés küldése