A Pontiac Firebird története 1967-ben kezdődik, amikor piacra dobják a Ford Mustang direkt vetélytársaként. Érdekes, hogy ugyanarra a platformra épül, mint a GM másik Pony Car értelmezése, a Chevrolet Camaro. A kólásüveg testű első generáció még nem szerepelt e lapokon, de bátran fenyegetődzhetek azzal, hogy ez előbb-utóbb be fog következni, mert van ilyen a tarsolyunkban, ami csak arra vár, hogy megmutassa magát a nagyérdeműnek.
Újratöltve
Megkockáztatom, hogy a Firebird második generációja sokkal ismertebb mifelénk, köszönhetően a Smokey és a Bandita, meg a KékVillám filmeknek. Mi több, nálunk is szerepelt már a rettentően elszabott Matchbox és a sokkal pontosabb Yatming értelmezések kapcsán.
Újratöltve
A második generációs Firebird számos „keresztnévvel” bírt a felszereltségi szintjét megkülönböztetendő – Esprit, Formula, Trans-Am,Trans-Am WS6, Skybird, Redbird, Yellowbird, plusz még a spéci kiadások, ami között van olyan is, amit az egyik dealer készített. Bennünket e sokaságból a Formula érdekel, hiszen ezt a Matchbox az idén újra kiadta és ezzel kiküszöbölte a régi kiadássa miatt keletkezett csorbát. A többi verziótól a második generáció Firebirdje könnyen megkülönböztethető a motorháztető iker-levegőbeömlői által.
A gyártási év nem derül ki a Matchbox elnevezéséből, de mi hajlamosak vagyunk 1970-es Formula 400-asnak nézni, ami a kínálatból a csúcsmodell alatt egyel lévő autót jelenti, 400 köbhüvelykes, azaz 6,6 literes V8-as blokkal a fedél alatt, ami 335 pacit produkált.
Most jó, jóóóóóó!
Ezúttal példás odafigyeléssel alkották meg, minden ízében jól sikerült. A krómozott és nem festett hátsó lökhárító nagyon feldobja a külsőt. Utóbbinak sajnos elég nagy ára van, amit a beltér sínylett meg, ugyanis ezáltal az is krómozott lett. Az alváz a karosszéria színében pompázik, ugyanis elöl és hátul is nagy szerepe van a karosszéria részeként, így abból nem tudták volna megoldani. Ez a kis malőr azonban nem tudta elvenni a kedvemet a beszerzéstől, a külső a messzemenőkig feledteti a belteret.
Ezúttal jó helyre kerültek a levegőbeömlők
3 megjegyzés:
Marha jók a figurák, bár kicsit olyan a tartásuk, meg a távolságuk az autótól, hogy "na, most úgy megszerellek, hogy a franc megesz!" 8-)))
Ez egy nagyon jól sikerült kisautó. De az előző kiadásnál - nyilván nosztalgikus okokból - nem tetszik jobban...
Ez nekem is nagyon bejött, olyannyira, hogy a kék után egy barna változatot is beújítottam. A régi változatot pedig a maga idejének szemüvegén kell nézni, így pedig egész jó az is, bár igaz olyanom nekem sincsen. (Volt, csak mit ad isten rájöttem, hogy mégse tetszik, így becseréltem valami másra.):)
Megjegyzés küldése