Először akkor kezdtem szemezni ezzel a Matchbox Caterpillar D9-es buldózerrel, amikor még csak készülőben volt az átalakított Car Transporter Trailer. Rakománynak kerestem rá valami munkagépet, ezért vettem meg az akkor futó Ground Breakert, ami sajnos pont nem felelt meg a célnak. Végül a Tractor Shovel lett a kiválasztott, így nem is igen foglalkoztam azzal, hogy kéne nekem másik munkagép.
Az egyik börzén azonban egy turkálós dobozban megpillantottam egy igencsak jó állapotú darabra, aminek nem tudtam ellenállni - 167 forintos áron. Persze kopásoktól nem mentes, de a műanyag alkatrészei épek, nem is beszélve a két gumi lánctalpról. Utóbbi nem is lehetne másból, hiszen 1979-ben még egészen "mások voltak az igények" egy kisautó megalkotásakor, akkor még szó sem lehetett kamu megoldásról. Nem is beszélve az igényes, részletgazdag megvalósításról, ami munkagép egészére vonatkozik. a Fém alvázból kialakított motor is igencsak aprólékos, egyedül a kabin lett egy kicsit elnagyolt. A hátulja is kicsit leegyszerűsödött, ide egy masszív kampót álmodtak oda a ködös Angliában. Apró hátrányként megemlíthető a fix rögzítésű tolólap, ami pár milliméterrel van csak a lánctalpak alsó síkja felett. Szerencsére azonban az ujjunkat ráhelyezve lenyomhatjuk a földig is, kihasználva a műanyag rugalmasságát. Pályafutása során megélte a nagykorúságot, hiszen 1980-ban bukkan fel először a kínálatban, végül pedig az 1998-as évben került forgalomba. Vele együtt elbúcsúzott a működő lánctalp is a Matchbox kínálatából. Szerintem az egyik legjobban sikerült Matchboxok közé sorolható, amit talán az anyacégnél is érezhettek, hogy ilyen sokáig kitartottak mellette.
Igazándiból ez a jármű már szerepelt e lapokon, egy Premiere Collection Convoy rakományaként.
Az egyik börzén azonban egy turkálós dobozban megpillantottam egy igencsak jó állapotú darabra, aminek nem tudtam ellenállni - 167 forintos áron. Persze kopásoktól nem mentes, de a műanyag alkatrészei épek, nem is beszélve a két gumi lánctalpról. Utóbbi nem is lehetne másból, hiszen 1979-ben még egészen "mások voltak az igények" egy kisautó megalkotásakor, akkor még szó sem lehetett kamu megoldásról. Nem is beszélve az igényes, részletgazdag megvalósításról, ami munkagép egészére vonatkozik. a Fém alvázból kialakított motor is igencsak aprólékos, egyedül a kabin lett egy kicsit elnagyolt. A hátulja is kicsit leegyszerűsödött, ide egy masszív kampót álmodtak oda a ködös Angliában. Apró hátrányként megemlíthető a fix rögzítésű tolólap, ami pár milliméterrel van csak a lánctalpak alsó síkja felett. Szerencsére azonban az ujjunkat ráhelyezve lenyomhatjuk a földig is, kihasználva a műanyag rugalmasságát. Pályafutása során megélte a nagykorúságot, hiszen 1980-ban bukkan fel először a kínálatban, végül pedig az 1998-as évben került forgalomba. Vele együtt elbúcsúzott a működő lánctalp is a Matchbox kínálatából. Szerintem az egyik legjobban sikerült Matchboxok közé sorolható, amit talán az anyacégnél is érezhettek, hogy ilyen sokáig kitartottak mellette.
Igazándiból ez a jármű már szerepelt e lapokon, egy Premiere Collection Convoy rakományaként.
Munka közben
2 megjegyzés:
Ez még a jó harminc évvel ezelőtti, vagy még régebbi D9-es Cat dózer, mivel az újabbaknak meg a mostaniaknak már mind háromszögletű lánctalpa van. Olyat amúgy a HW csinált, érdemes lenne egyszer azt is megvizslatni.
Igen, a címkéknél ott van az évszám, az 1981-es évben volt először ezzel a kinézettel.
Megjegyzés küldése