2011/08/03

Matchboxon kívüliek: Johnny Lightning - '69 Ford Thunderbird

Bár Sam. Joe egyszer régen megfogadta, hogy időrendben mutat be minden olyan kisautót, amik az eredeti járgány különböző életfázisait dolgozzák fel, nem egyszer rúgta már fel ezt a tematikát gyűjteményének hiányosságai miatt. Így történhet most az, hogy az első - többféle - és a kilencedik generáció - szintén többféle - ismertetése után én - a tér-idő kontinuumban - a kettő közül mutatom be az ötödik generációs Ford Thunderbird-öt.

Viharmadár 5.
Akár egy rossz akciófilm sokadik folytatásának címe is lehetne, de itt nem erről van szó. A Thunderbird kifejezést szokás viharmadárnak fordítani.
Az ötödik generációs Ford luxus-sportautó 1967-ben látta meg a napvilágot, rengeteg változtatással az előző négy generációhoz képest. A legfőbb módosítás, hogy az autó összes méretét növelték, hogy négy személy szállítására is alkalmas legyen, illetve, hogy közelebb kerüljenek a Lincolnok luxusához. Nem is csoda, hogy készült négyajtós verzió is, melynek ajtajai egymással szemben nyíltak, azaz az elsők normálisan, a hátsók pedig hátrafelé, mint a hot rod-okon a suicide-ajtók. A szedánon kívül készült kétajtós coupé-ként és kétajtós landau karosszériával. Háromféle V8-as motorral szerelték, ezek közül a legkisebb 6,4 literes volt, a másik kettő 7, és természetesen automata váltókon keresztül a hátsó kerekeket hajtották. Akit több információ is érdekel a típusról, itt talál még.

Thunderbird, mint Johnny Lightning
Az alvázán 2002-es keltezést, egy ”Playing Mantis” feliratot és egy Johnny Lightning (Villám Jancsi) logót viselő kisautóról csak a dobozát nézve derül ki, hogy egy ötödik generációs Thunderbird. Sajnos, ezt nem kaptam meg a kisautóhoz, melyet egyébként egyik kollégától, Zsolt_T3-tól vásároltam, de igazán nem is hiányzik, hiszen nálam vitrinben áll. Kidolgozása méltó gyártójához. Fém alváz, több részből álló, de nem gumis kerekek, nyitható motorház, kidolgozott részletek.

Nem emlékszem már, mennyiért sikerült hozzájutnom, de emlékeim szerint nem volt drága. Köszönöm Zsolti!

Sima coupé, nem landau.
Szépen kidolgozott, de érdekes, hogy nem krómhatású festéssel emelték ki a lökhárítókat, valamint a lámpa- és ablakkereteket.
Rejtett fényszórók elöl...
...de hátul már nem.
Valamelyik V8-as a háromból.
Íme egy kellően régies hangulatú a kép, ami illik jelen bemutatónk tárgyához.

1 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Sohasem szerettem ezt az évjáratot, szerintem olyan mint egy porszívó vezetőfülkével. Ettől még persze a JL faxa.