Nyár lévén - legalább is papíron az van - gondoltam van egy kis aktualitása, hogy "cabriózzunk". Nem aprózom el a dolgot, a mostani postba belepréseltem az összes Matchbox Porsche 911 Carrera Cabriolet modellemet, amiről a fenti linkre kattintva olvashattok bővebben. Ott elhadartam az 1-75-ős családfáját, illetve megemlítettem egyéb sorozatokban való szereplését is. Most mindezt képekkel is kiegészítem, persze a készlet erejéig bezáróan, szerencsére olyan sok nem is marad ki. A képeket nem időrendi csoportosulásban készítettem, hanem felni fajtánként válogattam össze őket.
Első párosunk mindjárt a korábbi csúcs sorozat, vagyis a Superfast éra két példánya. A bordó a korábbi, ő 2004-ben került kiadásra, míg a kék már az új dekorációjú csomagolással/dobozzal látta meg a napvilágot 2005-ben. Gyakorlatilag csak a színeikben térnek el egymástól, illetve a kék kapott napellenző festést is. Felniben is egyformát kaptak, vékony küllős, krómozott Superfast felnik kerültek alájuk, amik nekem kicsit bazáriak. A kék alatt még ezt is elnézem, ugyanis ez a kék árnyalat nekem nagyon bejön. Mai szemmel nézve már kicsit kevés lenne ilyen külsővel Superfastnak, de a 2004-es 1-75-höz viszonyítva bőven megállja a helyét.
Az imént említett 2004-es kiadást szemügyre is vehetitek a soron következő triumvirátusban, ő lenne a metálbordó. Egy jelképes Porsche embléma az orrán, egy Matchbox logó a fenekén, és egy Carrera felirat ami extraként rákerült az alapszínre, valamint enyhén sötétített a szélvédő. Nem túl sok, de azért értékelendő dolog, főleg ha az egy évvel korábban kiadott sötétkék Stars Of Germany-re tekintünk, ami még ennyi extrával sem rendelkezik, igazán szerény kivitel. A világosabb kék egy teljesen rendben levő darab, emez szerepelt az első cabriós postban. Ami összehozta nálam őket az az Y küllős, Matchbox márkájú gumikkal ellátott felni. Engem BBS felnire emlékeztet, amik nem is idegen a Porschétól, ráadásul tetszik is és a 911-es alatt is jól mutat.
A következő párosunk kék tagjával fejezte be pályafutását az 1-75-ös sorozatban, azt kell mondjam, elég tetszetős darabot hoztak össze erre az alkalom a fiúk a Mattel műhelyében. Jók a színek, szépek a lámpafestések, jól mutat alatta ez a hatküllős felni is, ez az első darab ami a birtokomba került ebből a típusból. Párja a 2006-os Stars Of Cars sorozatban lépett a színre, a grafitmetál fényezést egyszerű lámpafestéssel dobták fel elöl és hátul egyaránt. A hátsók esetében mindez azonban már kétszínű, és a pótféklámpa sem maradt ki. Kuriózuma ennek a darabnak, hogy kapott rendszámtáblát is, a birtokomban levőek közül egyedül ő büszkélkedhet ezzel.
A sok metálfestés után következik két alapszínnel lefújt darab. A sárga maga az 1999-es premier modell, a piros pedig egyből az utána következő évben jelent meg. Az egyetlen különbség köztük csak a színük, minden másban megegyeznek. A sárga esetében kifestették az elsők mellett a hátsó lámpatesteket is, a pirosnál az alapszínnek köszönhetően erre már nem volt szükség. A szélvédő kerete is megkapta a karosszéria színét, amit a későbbiekben már nem nagyon alkalmaztak, gondolom a metálfény és a részletes lámpafestés kombóval együtt már nem lett volna elég költséghatékony. A felni az akkori kor egyik legnormálisabbja, a sima ötküllős. Különösen nem rajongok érte, de nem is mondom, hogy nem tetszik, erős közepes.
Utolsó előttinek a Matchbox nagyon eltalált húszküllős felnijével szerelt duó következik. Ezen egyezés mellett mindkét modell itt is szinte ugyanazt a sémát követi, szinte ikrek. Csak szinte, ugyanis a bordó, tízes pakkban megjelenő példány lámpafestése kicsit részletesebb hátul, mint az 1-75-ös társáé. Elölről sem teljesen egyforma, ami kicsit fura számomra, hisz mind a kettő 2007-ben jelent meg. Ezzel összesen négyféle lámpafestést fedezhettek fel, ha a sima ezüstöt is beleszámolom, de a hátsókat is hasonlóan cifrázták a 11 év alatt.
A végére hagytam a személyes kedvencemet, ami mellé a 2001-es MB-50-est tettem párnak, hogy ne kelljen egyedül szerepelniük a képeken. Az egyhetvenötös már kicsit több változást hozott, mint az előző évben megjelenő piros a sárgához viszonyítva.Az egyszínű lámpafestések megmaradtak elöl és hátul, amiként a szélvédő keretének színre festése is. Ez jelen esetben elég halovány kivitelű, még így is átlátszó maradt, mindenesetre ad neki egy kis különlegességet. Extraként egy Matchbox logó került a szélvédőre, ami nem is mutat ott rosszul. A másik változás a futóműben történt, ugyanis ezúttal lecserélődtek az ötküllős felnik a nem túl szép virágmintásra - vagy a vastag Y küllősre, kinek melyik tetszik. Talán kicsit erős is a kontraszt a két felni között, ugyanis ami mellette van, az talán az eddigi legszebben kivitelezett Matchbox felni. 2010-ben debütál ez a felni, amit megkapott a tavalyi, Modern Riders névre keresztelt ötös pakkban felbukkanó Carrera. A külső és a belső szín párosításával egyetembe nagyon jó összképet ad, szépek a pilácsai. Az enyhén sötétített szélvédő is jó ötlet volt, gondolom ezzel próbálták feledtetni a festetlen keretet. Árnyoldala is van sajnos, az éleknél kicsit átüt a festés, valamint a hátsó lökhárítóban már nagyon látszik az öntő szerszám illesztése. ettől függetlenül ez a kivitel tetszik a legjobban.
Első párosunk mindjárt a korábbi csúcs sorozat, vagyis a Superfast éra két példánya. A bordó a korábbi, ő 2004-ben került kiadásra, míg a kék már az új dekorációjú csomagolással/dobozzal látta meg a napvilágot 2005-ben. Gyakorlatilag csak a színeikben térnek el egymástól, illetve a kék kapott napellenző festést is. Felniben is egyformát kaptak, vékony küllős, krómozott Superfast felnik kerültek alájuk, amik nekem kicsit bazáriak. A kék alatt még ezt is elnézem, ugyanis ez a kék árnyalat nekem nagyon bejön. Mai szemmel nézve már kicsit kevés lenne ilyen külsővel Superfastnak, de a 2004-es 1-75-höz viszonyítva bőven megállja a helyét.
Az imént említett 2004-es kiadást szemügyre is vehetitek a soron következő triumvirátusban, ő lenne a metálbordó. Egy jelképes Porsche embléma az orrán, egy Matchbox logó a fenekén, és egy Carrera felirat ami extraként rákerült az alapszínre, valamint enyhén sötétített a szélvédő. Nem túl sok, de azért értékelendő dolog, főleg ha az egy évvel korábban kiadott sötétkék Stars Of Germany-re tekintünk, ami még ennyi extrával sem rendelkezik, igazán szerény kivitel. A világosabb kék egy teljesen rendben levő darab, emez szerepelt az első cabriós postban. Ami összehozta nálam őket az az Y küllős, Matchbox márkájú gumikkal ellátott felni. Engem BBS felnire emlékeztet, amik nem is idegen a Porschétól, ráadásul tetszik is és a 911-es alatt is jól mutat.
A következő párosunk kék tagjával fejezte be pályafutását az 1-75-ös sorozatban, azt kell mondjam, elég tetszetős darabot hoztak össze erre az alkalom a fiúk a Mattel műhelyében. Jók a színek, szépek a lámpafestések, jól mutat alatta ez a hatküllős felni is, ez az első darab ami a birtokomba került ebből a típusból. Párja a 2006-os Stars Of Cars sorozatban lépett a színre, a grafitmetál fényezést egyszerű lámpafestéssel dobták fel elöl és hátul egyaránt. A hátsók esetében mindez azonban már kétszínű, és a pótféklámpa sem maradt ki. Kuriózuma ennek a darabnak, hogy kapott rendszámtáblát is, a birtokomban levőek közül egyedül ő büszkélkedhet ezzel.
A sok metálfestés után következik két alapszínnel lefújt darab. A sárga maga az 1999-es premier modell, a piros pedig egyből az utána következő évben jelent meg. Az egyetlen különbség köztük csak a színük, minden másban megegyeznek. A sárga esetében kifestették az elsők mellett a hátsó lámpatesteket is, a pirosnál az alapszínnek köszönhetően erre már nem volt szükség. A szélvédő kerete is megkapta a karosszéria színét, amit a későbbiekben már nem nagyon alkalmaztak, gondolom a metálfény és a részletes lámpafestés kombóval együtt már nem lett volna elég költséghatékony. A felni az akkori kor egyik legnormálisabbja, a sima ötküllős. Különösen nem rajongok érte, de nem is mondom, hogy nem tetszik, erős közepes.
Utolsó előttinek a Matchbox nagyon eltalált húszküllős felnijével szerelt duó következik. Ezen egyezés mellett mindkét modell itt is szinte ugyanazt a sémát követi, szinte ikrek. Csak szinte, ugyanis a bordó, tízes pakkban megjelenő példány lámpafestése kicsit részletesebb hátul, mint az 1-75-ös társáé. Elölről sem teljesen egyforma, ami kicsit fura számomra, hisz mind a kettő 2007-ben jelent meg. Ezzel összesen négyféle lámpafestést fedezhettek fel, ha a sima ezüstöt is beleszámolom, de a hátsókat is hasonlóan cifrázták a 11 év alatt.
A végére hagytam a személyes kedvencemet, ami mellé a 2001-es MB-50-est tettem párnak, hogy ne kelljen egyedül szerepelniük a képeken. Az egyhetvenötös már kicsit több változást hozott, mint az előző évben megjelenő piros a sárgához viszonyítva.Az egyszínű lámpafestések megmaradtak elöl és hátul, amiként a szélvédő keretének színre festése is. Ez jelen esetben elég halovány kivitelű, még így is átlátszó maradt, mindenesetre ad neki egy kis különlegességet. Extraként egy Matchbox logó került a szélvédőre, ami nem is mutat ott rosszul. A másik változás a futóműben történt, ugyanis ezúttal lecserélődtek az ötküllős felnik a nem túl szép virágmintásra - vagy a vastag Y küllősre, kinek melyik tetszik. Talán kicsit erős is a kontraszt a két felni között, ugyanis ami mellette van, az talán az eddigi legszebben kivitelezett Matchbox felni. 2010-ben debütál ez a felni, amit megkapott a tavalyi, Modern Riders névre keresztelt ötös pakkban felbukkanó Carrera. A külső és a belső szín párosításával egyetembe nagyon jó összképet ad, szépek a pilácsai. Az enyhén sötétített szélvédő is jó ötlet volt, gondolom ezzel próbálták feledtetni a festetlen keretet. Árnyoldala is van sajnos, az éleknél kicsit átüt a festés, valamint a hátsó lökhárítóban már nagyon látszik az öntő szerszám illesztése. ettől függetlenül ez a kivitel tetszik a legjobban.
A kéken kicsit besokalltak a szélvédő festéssel, az ablaktörlők alá is jutott
Nem sokszor kapott rendszámot, talán ez az egyetlen alkalom, ráadásul dekódolható is: CULATER, vagyis see you later.
3 megjegyzés:
Az arany/bordó duó nagyon pöpec! Részemről rájuk szavazok, mint leginkább tetszetősre.
A bordó VW nardo még megvan?
Nincs, már elpasszoltam rég.
Megjegyzés küldése