2010/03/16

Matchbox MB-21 GMC Wrecker és Realtoy Wrecker

Mióta először megpillantottam a Realtoy Wrecker modelljét, azóta vágyom egyre. Tommi volt olyan kedves, és összehasonlította nekünk a Matchbox GMC Wreckerel, azonban az Ő Realtoy modellje picit leharcolt darab, így talán nem volt fair az összehasonlítás, főleg a gém állapota miatt. Az ott leírtakkal tulajdonképpen egyetértek - ezért esetleges ismétlések előfordulhatnak -, de most már végre van egy jó állapotú darabom, így szeretném az én szemszögemből összehasonlítani a két modellt. Teszem főként azért, mivel a Matchbox verzió a kedvenceim közé tartozik, illetve kicsit megvédeném a Realtoyt is. Lássuk, hogy miért!

Alanyaink Matchbox részről az 1997-es Egyesült Államokban megjelent MB-21-es piros változat, mely teljesen megegyezik a már korábban bemutatott fekete verzióval. Realtoy részről egy német rendőrségi változat került a birtokomba, mely abszolút rendben van dizájnilag, talán a Rescue felirat vitatható a gémen, bár ha a saját kötelékén belüli autók kimentésére tartják fenn, és nem a tilosban parkolók elszállítására, akkor elfogadható. No meg amcsi vas miként kerül egy európai rendőrség kötelékébe?

Tomminál említettem, hogy a Realtoy szerintem nem lemásolta a Matchbox vontatóját, hanem inkább alapjául vette a sajátjához. Ezt a megállapításomat továbbra is fenntartom, mivel nincs egyforma részletük. Más az eleje és a hátulja, az ablakok mérete, íve, a hátfal és a plató is különbözik. Tekintsük úgy, hogy azonos autókat készítettek el piciben, ám Realtoyék nem képekről, hanem már egy játékautóból kiindulva alkottak. Minőségre sem rossz az újonc, azonban a műanyag és a fém alkatrészek találkozásánál nem tökéletes az illesztés, viszont külön jó pont, hogy a villogó két színből áll. Tamponnyomás minősége megfelelő - bár ezt már tudjuk korábbról -, kerekei jól állnak neki, viszont a kampó használhatóbb a Matchbox modelljén, itt vastag is és közel is van a vége a szárához. Összefoglalva a Realtoy nagyon okosan másolt, nem lehet őket megvádolni, márkajelzés sincs, egyedül az alváz árulkodik a turpisságról.

A napokban viszont újabb beszerezni való autómentővel találkoztam, ami nem más, mint a Welly wreckere. Beszúrtam róla egy képet, ami alapján az az érzésem, hogy nem dolgoztak annyit a kopírozáson, mint a Realtoy szakemberei. Az is felmerült bennem, hogy talán a Realtoy nem is a Matchbox termékét vette alapul, hanem lehet, hogy a Wellyét.

Matchbox MB-21 GMC Wrecker
Realtoy Wrecker
Mindkettő jó kiállású
Kicsit szolidabb a Realtoy orra, a csörlő jó ötlet volt. A fényhíd megoldása is teljesen eltérő.
Könnyen kiakad a Realtoy kampójából a vontatmány, amire rátesz az is, hogy nagyon magasan van, de azért itt is mozog fel-le.
Szögletes lámpa a kerek ellen, rendszám mélyedés is van, valamint be van falazva a hátfal
Ugyanott van minden, mindkét modellen
A legviccesebb része a Realtoy verziójának. Okosan nincs típusjelzés, viszont lebuktató a jobb hátsó kerék előtti alváz kihagyás, ami ugyan a Matchboxnál is van, de ott kitölti a platóból lenyúló műanyag elem.
A kerékdobok vonalvezetése sem egyforma
Welly GMC Wrecker, a következő áldozat

6 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

"Realtoy részről egy német rendőrségi változat került a birtokomba, mely abszolút rendben van dizájnilag, talán a Rescue felirat vitatható a gémen, bár ha a saját kötelékén belüli autók kimentésére tartják fenn, és nem a tilosban parkolók elszállítására, akkor elfogadható. No meg amcsi vas miként kerül egy európai rendőrség kötelékébe?"

Hááát... Tudja fenyő, de a "rescue" felirat szerintem egy német rendőrségi lopóautón úgy hülyeség, ahogy van, erre "mentséget" találni szerintem lehetetlen. Eleve a jelentése a szónak - életmentés - nem egyeztethető a lopós autó funkciójával.

Svédországban a rendőrség például használt Chevy Vanokat. Amikor Stockholmban jártam a 90-es évek végén, még bőven lehetett ilyeneket látni. Németországban azonban nagyon valószínűtlen egy amerikai gyártmányú vontató. Persze ez csak egy játékszer és nem makett, szóval picit túllihegjük a témát azt hiszem. 8-)

Charlie Brown írta...

Kicsit off topic (ne is engedd be a kommentek közé), megaztán nem is olyan nagy a választék, de nem lehetne-e, hogy a posztoknál, a dátum mellett szerepeljen a szerző? Tudatlan olvasónak kicsit skizoidnak tűnik így néha, mintha sam.joe vagy porsche önmagával beszélgetne. :D

Sam. Joe írta...

Ööö... Nyitott kapukat döngetsz, hiszen minden postnál ott a szerző a láblécben a tag-ek mellett.

Charlie Brown írta...

Uh, jahogy a láblécben. Bocs. Ott speciel sosem kerestem volna :)

Sam. Joe írta...

Úgy voltam vele, hogy a cím és a szövegtörzs között bénán néznek ki ezek a dolgok, amikor összeraktam a layoutot eredetileg. Meg aztán ugye eredetileg én egyedül voltam szerző, nem volt fontos. 8-)

porsche írta...

Konkrétan csak akkor került ki, mikor megírtam az első postomat. Még meg is jegyezted a 401-ik bejegyzésnél.