2010/03/04

Matchbox MB-09 Ford GT

Nem tegnap volt, hogy a Ford GT és a Ford GT40 történetéről először írtam e lapokon egy jó hosszú történetet. Már akkor, 2007 végén emlegettem a 2006-os „az eredeti, Le Mans győztes, Gulf festésű GT40-re hajazó, világoskék-narancssárga változatot”, az MB-09-et. Egészen mostanáig, 2010 elejéig tartott, hogy megkaparintsak egyet. Porschénak köszönhető a dolog, ő fedezte fel valami netes aukción. Az elsőként linkelt postban minden ott van, amit erről az autóról csak tudok, úgyhogy nem marad más hátra, mint a képeket elétek tárnom.


2006-os MB-09 Ford GT. Marad NRFB.
Tulajdonképpen csak most tűnt fel, hogy belseje az nincs.
A festés a klasszikus Gulf versenyszíneket mintázza.
Közel sem a legrészletesebb Matchbox, mégis tetszik.

10 megjegyzés:

porsche írta...

Jó példa arra is ez az autó, hogy a kerékméret ilyen minimális eltérése is tud jól kinézni, nem kell HW módjára túlzásokba esni.

Tommi írta...

Nem is a kerékméret eltérése. Ha jól megnézed, a "felnik" elől-hátul azonos átmérőjűek, csak a "guminak" magasabb hátul az oldalfala. Egyébként ha valakinek kell egy ilyen Gulf-narancs - babakék Ford, nekem még van egy bliszteres. De adhatom bliszter nélkül is, olyan is van belőle :)

Zsizso írta...

Tommi: Engem érdekel...NRFB

RÁJEN írta...

Nem, csoda, h tetszik, nagyon jól néz ki!

Andrew0807 írta...

Nem tudjátok mi van ikarus oldalával?Nem tudom megnyitni.

Sam. Joe írta...

Nekem megy.

Charlie Brown írta...

Kissé megkésve ugyan, de érdekes megfigyelést tettem, ami talán csak nekem újdonság.

A GT(40) eme újkori öntvénye nem az eredeti GT40-et mintázza, hanem az új GT-t. Arehnél mégis 1965-ös GT-ként szerepelnek. Ami még szerintem érdekes, hogy csupán a dobozokon lévő képek és a kerekek cseréjével maga a MB is hol eként, hol aként adta el ugyanazt az öntvényt: a BoB dobozon (http://www.areh.de/HTML/Vers6608.html) egyértelműen 65-ös GT40 száguld, a Superfast dobozon (http://www.areh.de/HTML/Vers5662.html) viszont kétségkívül az új GT.

A Gulf festésű változat ezekkel a nagyfelnis kerekekkel így egy érdekes keverék.

Aztán lehet hogy csak én látom rosszul a bliszteren keresztül, és valójában kétféle öntvény jött ki 2004ben? Meg lennék lepve. Mit mond a MB-biblia?

Sam. Joe írta...

Nagyon remélem, hogy nem kevertem össze sehol, amikor írtam róluk, mert a két autó tényleg nagyon hasonlít, de biztos, hogy az "újkori" Ford GT és Ford GT40 két teljesen különböző modell.

Nézd csak:
http://www.areh.de/HTML/Vers6168.html
http://www.areh.de/HTML/Vers5806.html

Charlie Brown írta...

Jogos, nem néztem meg elég jól.. Így még furább hogy a Streakers és a 41es Superfast gt40 blisterre/dobozra valamiért az új gt-t nyomták, a Gulf festés meg új gtre került. Bár lehet hogy abból is van ilyen retrószínű is.

Sam. Joe írta...

Oda se neki, pont az ilyen apróságok kibogozása az izgalmas!