2009/08/11

Átalakítás: Matchbox MB-08 '75 Chevy Stepside Pickup

Végre elérkezett az a pillanat is, hogy elkészült az a modellem, ami elindított a lejtőn. Nem egyszer álltam neki, legalább négyszer úszott a kromofágban, mire elérte mostani állapotát. Leginkább az oldalsó csík maszkolása volt a legnehezebb, illetve festése, ahol vigyázni kell a kitakarás széleinél, hogy ne legyen vastag a festék. Nos, így sem lett hibátlan, de mivel úgy sem szalon állapotú verda készítése volt a cél, ezért jónak nyilvánítottam (a makrózás minden kis hibát előhoz). A kerékívek kaptak mutatóba egy kis krómozást, melyhez ezüst lakkfilcet használtam. Az oldalsó helyzetjelzők és a hátsó lámpa festéséhez modellfestéket használtam, ahogyan a rozsdánál és a bal hátsó sárvédőnél is. Utóbbi sajnos nem sikerült a legjobban, mivel az ecset szőrszálai önálló életre vágytak - ment is a kukába utána -, és festés közben minden irányban összemaszatolták a sárvédőt, ezért lett a tervezettnél jóval nagyobb a javított rész imitáció. Rozsdát még nem imitáltam ez előtt, kísérletezni sem kísérleteztem más modellen, úgy voltam vele, hogy vagy sikerül, vagy nem. Első lépésben a narancs színű festékhez tettem egy kis pirosat, majd ennél is kevesebb feketét, ezt jól összekevertem így kaptam ezt az árnyalatot. A szín már megvolt, már csak a felvitelt kellett megoldani, melyet kezdetben fogpiszkálóval oldottam meg. Ez nem bizonyult jó ötletnek, mert helyenként vastag lett amit még frissiben felitattam papírzsebkendővel. Ez viszont már jó ötlet volt, ezután így csináltam a többi foltot is, a küszöbnél pedig csak a festékes pézsét használtam mázolásra. Szerencsémre a Convoy kerekekhez nem kellett nyúlnom, azok természetes módon lettek ilyenek. A vastagabb tengely miatt azonban kicsit csiszolni kellett az alvázon, hogy rendesen a helyére kerüljenek ezek a kerekek. A plató magasítását lapos fogvájóból kreáltam, melyet hosszában félbevágtam, majd méretre, ezután hobbi ragasztóval összeragasztottam. Persze leírni egyszerűbb, mint megcsinálni, mivel pici is, meg roppant törékeny is volt az alapanyag. Most pedig tekintsétek meg a képeket, aztán ne kíméljetek! :)

Lila helyett szürke lett
Picit rozsdás
Itt már lakatolni is kellett
Magasítással jobban kihasználható a plató
Ez a fele jobb állapotban van

9 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Nagyon jó lett! A rozsdás Convoy-kerék pedig telitalálat! Tetszik minden részlete! ;-)

Névtelen írta...

Szerintem is naggyon jó lett, ezt a rozsda technikát lehet, hogy majd használni fogom, persze ha nem gond :-)

Zsizso írta...

Gyönyörűűű! Gratulálok! A fogpiszkálót hogy a fenébe vágtad szét? Üdv.

Tommi írta...

És megcsinálta! Nagyon jó lett az egész! Ennek így kellett volna megjelennie úgy 15 éve a kínálatban. :)

Andrew0807 írta...

Tényleg ász lett.Én ezt alkottam :)
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=92551629&t=9047415

majd még lesz szélvédője ha minden jól megy :D

porsche írta...

Köszönöm a dicsérő szavakat:)

Zsizso: Levágtam a két végéről az elkeskenyedő részt, majd egy snitzer segítségével. persze több nem sikerült, mint igen.

Andrew0807: Néztem, nagyon fain lett, főleg azokkal a bőrülésekkel.

beczl írta...

Nagyon jó lett, egy régebbi 50-60-as évekbeli Pick-up jut eszembe a festéséről! ;-)

RÁJEN írta...

Gratula!

PMGabi írta...

Nagyon jó lett! Grat!
De, h. ne örülj annyira: nekem még hiányzik a tükör kifestése, ha már van hozzá filced... Remélem nem voltam nagyon szörszál hasogató! ;P
Üdv!