Érdekes, hogy az embernek hogy változik az ízlése az évek során. Régebben teljesen hidegen hagyott a legendás A Ford. Aztán jött a Motorcity Online és teljesen megváltozott a véleményem. Igazán akkor esett le az állam, amikor végre élőben láttam egy ilyen autót. Sohasem gondoltam volna, hogy ennyire kicsi! Nyilvánvalóvá vált, hogy az apró, könnyű, nevetségesen olcsó autó eszményi alapanyag volt a tuninghoz. Viszont az is egyértelmű lett, hogy a dobfékekkel, diagonál virsligumikkal maga volt a guruló koporsó, amiből 100 mérföld per órás sebesség fölötti tempót vasaltak ki a nagy, V8-asokkal. Mit nem adnék egy ilyen autóért!
A gyűjteményemben már eddig is volt pár darab az ötablakos A Ford kupéból, de most egy viszonylag ritkább MB-73 verzió került a birtokomba. Ennek a bal, azaz a vezető felőli oldalán egy pótkeréktartó van. Igazándiból nem tudom, hogy készült-e ilyen pótkeréktartós változat más színben, mint ez a zöld alváz-krémszínű karosszéria verzió, de gyanítom, hogyha Arehnek nincs belőle, akkor talán nem.
Tulajdonképpen csak most, a fotókat rendezgetve tűnt fel, hogy ez a példány több helyen is gyári hibás, az öntés több helyen is rossz. A pótkeréktartó bal alsó csücskén egy lyuk tátong, előtte a kerék felett a sárvédőn két öntési hiba is van – olyanok, mintha valaki foltokat hegesztett volna egy igazi autó karosszériájára –, és a jobb ajtón is van egy jókora dudor. Nyilvánvaló, hogy gyári öntési hibákról van szó, mert minden dudor és a lyuk gyönyörűen le van fényezve. Minél tovább nézem, annál több rücsköt, egyenetlenséget találok rajta. Igazán rossz minőségű darab, a minőségellenőr – már ha volt ilyen az angliai Lesney gyárban, lévén ez még onnan való – a kelleténél többet pislogott, amikor átengedte. A fényezés hibáiról sem tudom eldönteni, hogy a gyárban szúrták el, vagy későbbi sérülések. Ennyire rossz állapotban a gyárból kikerült darabbal még nem találkoztam. Kár érte.
6 megjegyzés:
Nem rossz, még a hibákkal együtt sem... olyan, mint egy igazi, ami el-elrohadt egy-két helyen, és a tulaj folyamatosan javítgatta gyenge kézügyességgel, majd lefestette...
Off: olybá tűnik nekem, hogy mégis csak bevált a "matchbox" címkére való átállítása a widgetnek, mert írtam egy bejegyzést, ami nem mecsó, és eddig nem jelenítette meg, bár nem tudom, milyen gyorsan dolgozik...
De, mégis kitette...
Ilyenem van nekem is csak sajna nagyon kopott:( viszont ami kéne az a MOTORCITY ONLINE. Ja amúgy a magyar gyártámány medzsó utánzatokat nem felejtettem el csak kissé el vok havazha mindent 1szerre kell csinálni meg az iskola is... De nincs elfelejtve ;)
Tommi: Hát, végülis így is felfogható. Nem, sajna kitesz mindent a widget.
Andrewboy: Motorcity Online már sajnos nagyon régóta nincs. 2004 augusztusában lőtték le. Rengeteget játszottam vele és imádtam. Szentimentális okokból máig őrzöm a dobozát a polcon.
Az egeszben a doboz a legszebb:) Nekem klasszikus potkerek nélküli vátozatból van kettő, a teljesen altalanos fekete, es egy nem annyira altalanos rózsaszin fehér, na ezutobbi az jó csúnya. Egyéppként énis készülök egy magyar matchboxos posztra, van jópár darab, és azt kell mondjam meglepően jó minőségűek, és tartósak.
Jaja, azt néztem pont azon a képen, amit kitettél nagy felbontásban a gyűjteményedről. Valahogy olyan szögben volt, hogy pár pillanatig nem tudtam róla eldönteni, hogy van-e pótkerékbigyója, vagy sem. Magyar Matchbox: Nem csoda, eredeti szerszámokkal készültek, nagyon jó a minőségük. Nekem cakk-pakk egy ilyen van, de remélem ami késik az a vonat. ;-)
Megjegyzés küldése