2008/08/12

Matchbox MB-22 TVR Tuscan S

Azt hiszem kétféle ember létezik a világon, az egyik szerint az újkori TVR sportkocsik izgalmas, egyedi megjelenésű gyönyörű járművek, mások szerint iszonyú csúnyák. Én – bevallom – az utóbbiakkal vagyok. Szerintem a sorozatból pont a Tuscan S a legiszonyatosabb űrkrumpli. Nyilvánvalóan organikus formákat mintáz, de pont ezért nem tetszik nekem, bocs. Nem tudtam túl sokat a típus hátteréről, míg a fentebb linkelt Wikipédia bejegyzést végig nem olvastam – például azt sem tudtam, hogy ilyen régi múltja van. Mindössze annyit tudtam róla, ami a Top Gear-ből sikerült megtudni: A híreket az erősen megkérdőjelezhető minőségről – oké, tud valaki valami megbízható kortárs brit márkát? A hangsúly a kortárson van –, a cég hányatott sorsáról és az alapító Trevor Wilkinson közelmúltban bekövetkezett haláláról.
Ami a Matchbox Tuscan S-t illeti, érdekes egy darab. Az alvázon 2003-as keltezés látható, de először a 2006-os katalógusban leltem meg, mint MB-23-at – ez a szín messze jobban áll neki –, 2007-ben Chevy Corvette lesz az MB-22-ből, de idén, a 2008-as modellévben visszatér, mint MB-22 alias Zöld Béka. Sokat dobna rajta, hogyha a világítótestek és más apró részletek ki lennének festve rajta. Areh bőven el van látva változatokból ezekkel is és a Best of British, meg a Superfast szériákban lévő verziók egészen pofásak is, de a belső terük kialakítása pont olyan csapnivaló ezeken is, mint az idei MB-23-on. Nevezetesen a kormány olyan mélyen van, hogy a bent ülő, a térde alatt átnyúlva tudná csak forgatni azt.
Zöld Béka űrlénymobil. MB-22 TVR Tuscan.
Ha az apró részletek ki lennének festve, akkor még szeretni is tudnám.
A kormány egy pöttyet lentre került - úgy térd alá.
Matchbox MB-22 TVR Tuscan S NRFB.

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem kellene, a hibái ellenére is...

Névtelen írta...

http://tvrtalk.com/information/images/Tuscan2.jpg

Azért ebben az eredeti színében a mecsó is szebb lenne :)

Sam. Joe írta...

Tommi, ez nam az a mittudoménhogyhívják, színváltós - ha más szögből nézed, más színnek látszik - fényezés? Én konkrétan attól is hányok, mint a lakodalmas eb.

Névtelen írta...

Igen, flip-flop fényezés, de gyári! Olyan, mint egy olajcsepp (Dr. Orosz Pétert idéztem ezzel a hasonlattal :D).

Egyébként meg mindenkinek más az ízlése.

A blogomra pedig kérlek nézz rá. :)

Ikarus 256 írta...

Nekem az autó formája tetszik, csak a színe iszonyat ronda.
Ha jól emlékszem Travolta-nak volt TVR-je a Kardhalban. :-D

Sam. Joe írta...

Jaja. Amúgy iszonyú rossz az a film. Még az sem segít rajta, hogy Hale Berry megmutatja a kebleit.

Ferenc írta...

Én imádom a formáját, ebben a zöldben viszont nem vettem meg, mert a szín mindent elront, tényleg UFO-s, pedig valójában nem az. Nekem egy másik szín van, de ha kínoznátok sem jutna eszembe. De, a narancs színű. Abban szép.
Van 2 1/43-mas spark modellem is, egy utcai, és egy pályaautó. Azokon kijön az, ami az MB-n nem igazán, hogy milyen egyszerű ívekkel operál a tervezője, és mégis milyen zseniálisan. Van még egy MB méretarányos 1/64-es Kyosho Tuscan-om is, gondolom nem kell ecsetelnem mekkora a különbség.
Azt hiszem a Marcos kortársa, azt nem szeretem, de az megbízható volt, ellenben ezzel.