A közelmúltban írtam a Majorette Dacia 1300-as értelmezéséről. A legnagyobb örömömre megint írhatok a típusról egy másik gyártó feldolgozásában!
Arra kérlek benneteket, hogy a Majorette Daciáról szóló posttal kezdjétek az olvasást, mert ez a mostani itt annak logikusan a folytatása.
A múltban már ejtettünk szót arról, hogy a Welly üzletpolitikája számomra teljesen érthetetlen. Tele vannak szoci autó licencekkel, de irgalmatlanul nehéz őket beszerezni, nem csak nálunk, bárhol! Betegre kereshetnék magukat ezekkel a volt keleti blokkban, de okos üzletpolitikával azon túl is. A Daciájuk sem kivétel!
Attól függően, hogy melyik ország újságosainál kerestük, „Classic Cars”, vagy „Legendary Cars” néven futott egy kiadvány az adott ország nyelvére fordított címmel, amihez 1:64 körüli méretarányú, Welly gyártmányú kisautókat csomagoltak „Super9” márkanév alatt – úgy DeAgostini módra, csak más a méretarány. Nálunk „Autólegendák” néven futott, ami remek fordítás. A sajtótermék minőségét inkább ne firtassuk, de sokat elmond, hogy a második generációs VW Golf GTI-ről szóló magazin mellé az első generációs modelljét csomagolták – amúgy szerintem kimondottan jó minőségű – ami nagyon kínos. Ha a Welly modellek árait tekintjük, akkor amikor megjelent a kiadvány erősen túlárazottnak számított, és bár mára a hipermarketes kisautó árak beérték a lapét, akkor mindenképpen nagyon rossz bolt lett volna előfizetni rá. Az ok, hogy a tartalom játékautó része abból a szempontból vegyes volt, hogy Wellyként mennyire volt hozzáférhető. A Mercedes-Benz 190SL, a Porsche 356B, VW T1 busz, vagy a szocik közül a Trabi például egyáltalán nem számít beszerezhetetlennek, de a Dacia már annál inkább! Az én példányom már kisautóbörzéről érkezett. Bőven lenne még mit kimazsolázni a kínálatból, de a kiadónál már lezárult az értékesítés.
Kézenfekvő az összehasonlítás a Majorette-el. Nekem mind a kettő tetszik, de a Welly egy okból befutó: a kerekei miatt! A színben mondhatni fej-fej mellett teljesítenek, de hiába nyitható ajtós és legalább ilyen részletgazdag a Majorette, a könnyűfém felninek tűnő kerekei már-már anakronisztikusak. A részletgazdagság mindkettőnél megvan, a Majo egy picit nagyobb, 1:53 léptékű, a Welly a weboldalán pontos adat nincs, de az 1:60 – 1:64 méretarányú modellek közt említi.
Remek kisautó ez is, csak érthetetlen módon nagyon nehéz beszerezni pedig igény lenne rá!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése