2024/06/16

Matchbox Big Movers CY-09 Kenworth T2000 Box trailer Hershey's

Nagy halat fogtam! A Convoy sorozatban ritka vontatóval – tán' ha nem a legritkábbal – és amerikai kiadást is – bár azt hiszem ebből talán nem is volt európai kiadás!

T2000
1996-ban dobta a piacra a Kenworth a T2000-est, az akkor következő generációs, aerodinamikus konvencionális – amit nálunk „csőrösnek” becéznek, azaz a motor a fülke előtt van, nem alatta, ami a COE, bulldogfülke – elrendezésű nyergesvontatóját. Inkább kiegészítette a meglévő kínálatot, azaz a szintén aerodinamikus kiképzésű T600-ast és kevésbé aerodinamikus, mint inkább falazóblokk légellenállású, kisebb-nagyobb változtatásokkal 63 éve gyártott W900-ast. Pont a W900-as tervezése, azaz 1961 óta ez volt a cég első, teljesen új tervezésű nyergesvontatója. Érdekesség, hogy a valamikori nagy rivális Peterbilt akkor már ugyanannak a Paccarnak tulajdonában volt – Európában a DAF az övék –, így az 1999-es Peterbilt 387-es ugyanazt a kabint kapta, mint a T2000-es. Csak azt, a motorházteteje és lökhárítója eltérő – mint ahogy minden mása is –, de ez mit sem gátolta a kamionosokat abban, hogy a „T2-me-to” (kb. „T2/000/ vagyok én is”) gúnynevet akasszák rá. A T2000 gyártását 2010-ben fejezték be.

Elég nagy fegyvertény, hogy leltem T2000-es katalógust, úgyhogy bocsássátok meg nekem, hogy mind a 20 oldalát közétek szórom! Azt viszont nem tudom megmondani, hogy melyik évből való!




















Az egyik legritkább Convoy

A Mercedes-Benz Actros MP1 mellett a Kenworth T2000 a legritkább Convoy nyergesvontató. Legnagyobb meglepetésemre és örömömre ehhez képest egészen sok verziója megvan. Az összesen hatféle boxtrailer verzióból eddig megvolt három, amit e postban láthattok a negyedik. A hiányzó kettő Coca-Cola naptárlányos – az olyan mint a pin-up girl csak visszafogottabb – motívumú, nem rosszak, de pont ezek tetszenek a legkevésbé. Illetve létezik egy rakétaszállító változat, ami fekete, fehér áramvonalcsíkkal az oldalán és egy króm rakétát szállító, fekete félpót van mögé kötve. Na, ez nagyjából fehér holló gyakoriságú!

Ennyi, slussz-passz, nincs több. Úgyhogy egész nagy fegyvertény, hogy a Hershey's csoki motívumost sikerült beszerezni! A Convoy Project 2000-re datálja a kiadását. Amint látjátok, a Big Movers blisterbe van csomagolva, ami a Convoy amerikai megfelelője. Beszkenneltem a hátlapot, az ott olvasható információ megerősíti a 2000-es dátumot. Nem vennék rá mérget, de szerintem európai, Convoy verziója nincs.

Bocsássátok meg nekem, de ez is marad NRFB. Nyitott vagyok másodpéldány beszerzését illetőleg, csak kevés rá az esély.


A Big Movers a Convoy amerikai kiadása. 2,99 dollárért vették a KMartban, ahonnan az Esőember is beszerezte az alsónacijait.

Króm. Nincs helyettesítője.

Csoki. Nem szeretem, de csoki!

Hát itt nincs sok látnivaló...

A kártya hátoldala megerősíti a 2000-es dátumot. A Hersey's verzió fotója is pre-próról készülhetett, mert a "King Size" felirat háttere ezen fehér. A Coca-Cola változat meg annyira pre-pró, hogy végül nem is készült ilyen.

Nincsenek megjegyzések: