MB-12
Feltételezem,
hogy a fentebb linkelt két postot olvastátok – így lényegesen
könnyebb a dolgom. Tehát a mesésen szép, metálkék premiermodell
és az izgalmas mentőautó közé 1982-ben beékelődik egy új
színváltozat a civil járműből az 1-75 szériába. A sárga
karosszéria és a piros beltér veszélyes, mert nagyon-nagyon
harsány kombináció. Nem véletlenül használják a körhintákon,
cirkuszokban, vagy utazó vidámparkokban előszeretettel. Őszintén
szólva nekem nem is tetszik, hiszen hol van a premiermodell
eleganciájától?!
Itt akár véget is érhetne a történet, de...
Twin Pack TP-31
Ugyanebben
az évben, a Matchbox bemutatja az alcímben szereplő számon futó
kettes csomagot.
A benne szereplő motorbicikli szállító utánfutó csak és kizárólag kettes csomagokban szerepel, az 1-75 sorozatban külön nem. Nem ez az első megjelenése, 1979-ben megelőzi a TP-21, amivel majd foglalkozunk e lapokon idővel. Itt viszont ez a premierje.
Az általa utaztatott terepmotorok pedig szintén nem újdonságok, mert – amennyire én tudom –, 1977-ben debütálnak, mint az MB-60 Holden(UTE) Pickup rakománya. Szintén nem szerepelt MÉG e lapokon, csak a derivátumai, de ami késik az a vonat! A link egy a jövőben megjelenő, már létező, időzítettt postra mutat. Sok mindent nem tudnak, többé-kevésbé stabilan állnak a trélerre rögzítést is szolgáló lábukon, de mozgó alkatrészük nincs. A piros és sárga színűek a leggyakoribbak, minden más szín ritkának számit, a rajtszámuk pedig színtől függetlenül elég sokféle lehet. Nem tudom megmondani, hogy milyen verziók léteznek, de innentől figyelni fogom! Ehhez a szerelvényhez az 5-, 8-, és 10-es rajtszámúak tartoznak. Erős a gyanúm, hogy nem voltak dedikált rajtszámok, ahogy éppen jött úgy kerültek egy-egy Matchboxra.
Ami az utánfutót és rajta lévő mocik színkombinációját illeti, a piros utánfutó, sárga motorokkal a gyakoribb, de pont az 1982-es katalógusfutón sárga utánfutó szerepel, piros motorokkal. Nem láttam még ilyen változatot sehol máshol, a katalógusból pedig nem vonnék le messzemenő következtetéseket, mert nincs példa nélkül, hogy a prospektusokban pre-production példányok fotói láthatóak. Pre-próra utal az is, hogy a CX orrán olyan motívum látható, aminek az alján egy kék háromszög van.
Apropó CX és motívum! A leggyakoribb verzió az, hogy a mellékelt képen látható „Team Matchbox” embléma kerül a motorháztetőre. Ez nyomat és nem matrica. A „Team” felirat stilizált motorkerékpár, ami nagyon jópofa ötlet. Ugyanakkor kevésnek érzem, egy motorversenyző csapat járművéhez túlságosan is „kopasz” az egész, ide bőven lehetett volna még szponzorlogókat, teljesítményfokozó dekorcsíkokat és egyebeket elsütni.
Mint a mellékelt ábra mutatja, az én példányomon ennek nyoma sincs. Kézenfekvő a gyanú, hogy egyszerűen egy 1-75 sorozatból való MB-12-ővel pótolta a TP-specifikus verziót. Természetesen ezt sem lehet kizárni, de alapos és hosszan tartó nyomozást követően kijelenthetem, hogy létezett nyomat nélküli Citroën CX Break a TP-31-ben! Nyilván ez pont annyira fogható fel gyártási hibának, mint verziónak és egyáltalán nincs példa nélkül az ilyesmi nem csak a Twin Pack-ek, hanem úgy általában a Matchboxok vilgában sem. A lényeg, hogy teljesen legitim TP-31 verzió!
Becs szó, nem savanyú a szőlő, nekem így sokkal jobban tetszik! Bár kicsit csiricsáré a színkombináció, ez egy klassz szett!
1 megjegyzés:
A kismotorokon 1 és 16 között vannak számok, tudomásom szerint sárga, piros, kék és zöld színekben fordulnak elő; volt olyan elvetemült személy (talán C.M.), aki minden szín majdnem minden számát összegyűjtötte.
Megjegyzés küldése