2024/04/19

Matchbox Premiere Collection World Class - Series 3 '57 Chevy

Tri-five függőségem ismert tény. Egészen büszke vagyok magamra, hogy ennyi ideig „maradtam tiszta” 1957-es Chevyből e lapokon. (Csak itt, látnátok a vitrinem a dolgozószobában.)

Amit most láttok, annak a pontos neve a címben olvasható, amúgy az öntvény az MB-04 '57 Chevy feljavított változata 1996-ból. Abból is azé, aminek már ki van vágva a motorházteteje a motor szipoltyúi felett.

Króm, festékes kiemelés és "fuelie" rendszám. Ez utóbbit magyarázni érdemes. Az 1957-ben a 283 köbhüvelykes (4640 köbcentis), mechanikus üzemanyag-befecskendezővel szerelt V8-as blokk volt az egyik első az automobilizmus történetében, mely elérte a köbhüvelykenkénti egy lóerős teljesítményt. Az 57-es Chevy közt ez volt a csúcsragadozó - bár a befecskendezőnek nem volt jó híre. Becenevet is kapott, a "fuel injection (system)" lett "fuelie". Ne várjatok frappáns fordítást, "befecsis", "üzemanyagcsis" és hasonló szörnyűségek jutnak csak eszembe.

Sok festés, valódi gumis abroncsok. Az egybe-orr jellemzően nem szeret pontosan záródni, ez az öntvény ilyen.

A beltérbe is jutott festék bőven, egészen meggyőzően hozza az eredeti üléskárpitot.

Ilyen amikor nem kopasz a hátulja! A tető is külön színt kapott.

Nem győzöm mondani: A króm helyett nem oké a szürke műanyag! 96-ban ezt még tudták a cégnél. #regenmindenjobbvolt

Sejlik az üléshuzatokon a festés.

Nincsenek megjegyzések: