„Joe vagyok, vanitiszes.” Régen kezdtem már így postot, pedig ez a hely a (nem annyira) anonim, zárt kisárusszállító-kedvelők gyülekezőhelye. Mai szeánszunk tárgya olcsó, de nem híg a leve, és ez az első Econoline amit a Ford készített.
Ha blogunkon
megkattintjátok
a „van” címkét, akkor a kisárusszállítók széles
skáláját csodálhatjátok meg. A Fordot közel nem nevezném
alulreprezentáltnak, de egyértelműen az európai Transitokból áll
a derékhad. Amerikai piacos modellből is akad puttonyos Ford A,
F-sorozatú panel delivery is nem kevés, de a klasszikus,
„téglatestű doboz” E-sorozatból
én erre az egyetlen egyre emlékszem itt ni, amit vagy már
elkunyeráltam porschétól, vagy csak el akartam kunyerálni,
vagy most szólok, hogy ez nekem kell ha neki nem.
(Tisztességes eltulajdonlás útján már az én gyűjteményem
erősíti. A szerk.)
Evvan
Ez
úton kérek elnézést a Rájen-stílusú szóviccért – egy perc
néma csendes sajnálkozás a
Szirszarjaim blog kisautóktól elfordulása okán –, de
valamivel fel kellett vezetnem a sztorit. A Ford 1960-ban indítja
útjára a teljes méretű dobozos kisárusszállító E-sorozatot,
felváltandó az F-sorozat ledobozolt verzióját. A Ford Econoline
és Club Wagon néven is ismert sorozat azóta négy generációt ért
meg. Ebből most tudjuk le az elsőt, ami az 1960-as naptári, tehát
az 1961-es modellévtől regnál és 1967-ig uralkodik. (A negyediket
már ugye letudtuk a fentebb linkelt golyónyomos szürkeséggel. Az
1992 óta ez az aktuális sorozat kisebb-nagyobb változtatásokkal, ami
azért nem semmi.) A Ford a tervezéskor egyértelműen a Volkswagen
T2, a Chevy Van, a Dodge A100 – na erre aztán tényleg hasonlít
is nagyon – képeit nézegette, miközben a saját
alkatrészládikájában turkált. A kivitelek a szokásosak: teljes
doboz négy ajtóval (szeánszunk tárgya), hatajtós ablakos,
nyolcajtós ablakos, pickup.
A premierév brossúrája. A Maisto ezt a kivitelt és pont ezt a színt próbálja hozni, utóbbit inkább több, mint kevesebb sikerrel.
Olcsó, de milyen jó!
Nem
mondom, hogy az egész kisautó felhalmozás elején nem azt mondtam,
hogy csak a majom Matchbox érdekel, mert így volt,
de ez gyökeresen megváltozott. A Maisto által, az Auchannak
gyártott olcsó márka tényleg filléres kisautó, közben meg
ennél tán már nem is lehetne akkurátusabb. Minden apró részlet
a helyén, feliratok, rácsok, kilincsek, zsanérok, világítótestek
és maga a színe is egészen közelíti a katalógusban (lásd fent)
láthatót. Két helyen lehetséges belekötni: beltér egyáltalán
nincs, amit teljesen átlátszatlan ablakok hivatottak leplezni.
Bocsánatosnak tartom, ha már nem nyílik semmije akkor egy nagy
fémdobozban mi legyen? Jó, oké, húsvéti
tojás, de ha nincs semmi, akkor nem baj ha nem látszik. A másik
a ronda bling-bling felni. Szódával elmegy, meg a jelennek
fennmaradt példányokat már úgyis pimpelték, szóval a régi
informatikus szólás szerint: „Ez nem bug, ez feature”. Minden
valószínűség szerint van ennek pickup verziója is – vagy
legalábbis úgy alakították ki az öntvényt, hogy lehessen neki.
Ez jól látszik körben az övvonalnál, hogy két darabból áll a
felépítmény, plusz van egy alváza, szóval összesen háromból
van, mint Gorcsev Iván, alias Tintoretto Kázmér szimbolája.
Filléres kis gyösz, hűen hozza az eredetit és nekem a kisautóknál ez az elsődleges szempont. Ajánlom figyelmetekbe!
1 megjegyzés:
Más Maistón voltak már ilyen kerekek és vállalom, hogy nekem tetszettek is. Én speciel ezért nem bánom, hogy ezen is olyan van, mert amúgy kevés az esztétikus Maisto-kerék.
Megjegyzés küldése