A
pickup mániám élő dolog, mi sem bizonyítja jobban, hogy
megpillantva azonnal magamévá tettem a kisautót. (Hopppácska! Nem megmondtam, hogy neki is vanitisze van? A két betegség összefügg! Sam. Joe) Az eredeti változat is tetszik, főleg ha kissé tuningolva van. Bár jobbára
inkább a villany-gáz-víz szolgáltatók járműveiként
találkozhatunk velük az utóbbi időben a magyar utakon, de
ugyanúgy használják tőlünk keletebbre az arab terroristák is.
Még a Majorette mélyépítésű alváza sem akadály
Az
eredeti kocsi a Hiluxok harmadik generációja, melyet 1978 és 1983
között gyártottak. A mai vagy még inkább a köztes változatokra
némileg emlékeztető karosszériával, de jóval soványabb
megjelenéssel, kerek lámpákkal készült ez a sorozat. Két és
négyajtós (azaz duplakabinos) karosszériaverziók léteztek már
akkor is. 1,6-os benzinestől a 2,2 literes dízelig volt a
motorválaszték az összkerékhajtású kisteherautóhoz. Akár
automata váltóval is. Elterjedését elsősorban a világ keleti
felén talán az is biztosította, hogy az amerikai nagy
teljesítményű benzinzabáló V8-asok helyett egy takarékosabb
motorral tudták ugyanazt a feladatot teljesíteni: elvinni közel 1
tonna árut a platón 2-5 személlyel egyik pontból a másikba,
megbízhatóan, olcsón, egyszerűen. Mégsem teherautósan, ami
szintén lényeges lehetett.
Jóllehet az első sorozat – 1968-ban
- még igencsak személykocsi jellegű volt, a követelmények egyre
inkább a közepes méret, az egytonnás teherbírás és a maximum
öt szállítható személy behatároló paraméterek alapján
alakult kisteherautóssá. De az a kijelentés is megkockáztatható,
hogy egy önálló kategóriát alkotott a Hilux. Strapabíró
alvázas, merev hátsótengelyes, laprugós megoldása adott esetben
komolyabb terepezésre is alkalmassá tette. Úttalan utakon,
sivatagban vagy erdei ösvényen mindenesetre egyértelműen ez a
fajta kocsi a favorit. Zárt platós változata is volt, bár ez
inkább már a mai SUV-ok előszeleként jellemezhető, mindenesetre
a 4Runner/Trekker/Surf és egyéb hasonlóan jellemző neveken futó
kocsi már nem annyira az igásló, mind inkább a hobby célra
használt Toyota lett.
Nem rossz állapot, de azért ráfér a felújítás
Összeszerelés előtt
A
mi változatunk egy szimplafülkés verzió semmi extra
felszereléssel nem bíró változata. A hozzám került kis pickup
nem volt rossz állapotban így csak egy újrafestést kapott, egy rá
jellemző színre. A lámpák és egyéb részletek kifestése csak
tovább fokozta a kiváló részletek kiemelését. Ilyen kis
finomságok, mint a hátfalon levő plasztikus Toyota felirat vagy a
platón levő ötletes deszkaköteg nagyban emelik a minőségét. A kerekeit
is lecseréltem, mert nekem nem tetszett a Majorette kissé gagyi és
semmire sem hasonlító eredeti kereke. Kapott egy Hot Wheels kerékszettet
és máris dögösebb lett a gép. Viszont ahogy kutattam a modell után ráébredtem, hogy egy csomó Majorette Toyota Hilux verzió van amit még be kell gyűjtenem.
Ez a kerék nem terepre való
Nem fatolvajok
Hátsó terepszög: megfelelő
Van a platón rakomány is
Átkelés megkezdése a pocsolyán
Így azért valójában már fönnakadna, de legalább nem gurult le a fotózáskor a terepről
Ösvényjáró
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése