2013/04/03

Átalakítás: Majorette BMW 3.0 CSI

Érdekes az, hogy egy olyan pedigrés gyártó, mint a Matchbox hogyan tudott annyira mellé nyúlni a saját 3.0-jával. Ezt anno már említette Joe is itt. Ezzel ellentétben a Majorette verziója maga a tökély. Így csak ez utóbbi keltett bennem ingereket arra, hogy valamit alkotni belőle.


Kult Style
Mivel kicsiben és nagyban sem egy gyakori darab, nem is merült fel bennem az, hogy egy pötty rozsda is kerüljön rá. Azonban a teljesen gyári autó megalkotása még mindig nem az erősségem, emiatt egy picit belenyúltam a hasmagasságba. Vagyis nagyon. A legtöbb autónak nagyon is jót tesz egy ültetés, hiszen ez sokkal jobban kiemeli az autó valódi vonalait. Ez ennél a kis BMW-nél is így van. Az ültetés mellett egy kerékcserét is intéztem, ami kicsit nagyobb és peresebb, mint az eredeti "háromküllős" virsli kerék. A választás a Hot Wheels féle WSP (wire spoke) kerekeire esett, ami kissé emlékeztet a klasszikus BBS felnikre. De mivel már elég kopott volt, ezért a küllőket lakkfilccel aranyra festettem, majd a felni peremét szintén filccel kihúztam ezüsttel.

A kaszni színén sokáig nem gondolkodtam, mivel sok festékem most nincs. Elsőre egy króm effektes színnel próbálkoztam, de azzal annyi negatív tapasztalatom lett fél óra alatt, hogy végül nem ezt a színt kapta. Helyette a selyemfényű fekete került rá, ami remek kontrasztot ad a felnikkel. A száradás után kifestettem a lámpákat, majd óvatosan tapétavágóval lekapartam a díszlécekről a festéket, hogy króm hatást keltsen. Az alvázon az ültetésen kívül még az orrán és a farán végeztem egy kis módosítást. Kifestettem feketére a lökhárítók alatti részt, hogy még karcsúbb legyen az autó. Majd kapott még egy kis színt a hűtőrács is.

Az utolsó lépés a beltér volt. Itt matt homokszínű festéket használtam, ami száradás után bőr hatást kelt. Mivel elég jól bele lehet látni az autóba, a kaszni belső fele is ugyan ezt a színt kapta. Végül jöhetett az összerakás és a többi közé emelés. Az utóbbi időben egyre több rozsdamentes projektem volt, de már úton van a következő, amin mindent be fogok pótolni. Addig viszont jöjjenek a képek!

Nem volt különösebben rossz állapotú

Hamar lehasalt. Igaz, hogy így sokkal jobban érvényesülnek a vonalai?

Jól áll neki a fekete.

A feketére festett alváztól még karcsúbbnak tűnik.

Hátul is minden rendben. A részletek kifestve. A "krómozás" itt is lekaparással történt...

... akárcsak oldalt.

4 megjegyzés:

wmormo írta...

A második és az utolsó kép nagyon kihozza ennek a kocsinak a helyes arányait, azt, amiért ennyire szeretjük. Jól sikerült. A majorette kisautók ültetése miképpen történik?

Andrew0807 írta...

Rugós, így hasonlósn mint a régi mb-é. Azt hiszem az első átalakítás iskolában van is róla kép.

Farkas Sándor írta...

Jól áll neki ez a kissé kopottas kiállás. Hozza a nyolcvanas években tuningolt hetvenes évekbéli autót, ami most előkerül a nagybácsi garázsából.

Sam. Joe írta...

Én tudom, hogy neked a rozsda a specialitásod, de erre a vonalra is érdemes rámenned, mert ez bizony gyönyörű lett! Ismerem a gyári állapotot - pont mostanság vettem egy ilyet Rájen istállójából -, hát ég és föld!