Ahogy elnézem a "Jaguar" címkével ellátott posztokat, az eredeti E-Type történelmével bizony még adósok vagyunk. Ezzel a poszttal ezt is törleszteni szeretném, nem csak a címben említett kisautót és a hozzá kapcsolódó érdekességeket bemutatni.
E-Type
Mivel biztos vagyok benne, hogy nem fogom feltalálni a spanyolviaszt ezzel a bejegyzéssel, így csak a főbb momentumokat említem meg az E-Type 1961-74 közötti gyártási ciklusából.
A D-Type utcai verziójának, illetve az XK-150 utódjának tekinthető típus tervezése még az 50-es évek elején kezdődött. Mire a végleges verziót bemutatták, két koncepció is készült. Az 'E1A" kódú, 1957-es elsőt nem mutatták be sehol, csak a gyárban tesztelték. A második ("E2A") 1960-ra készült el acél alvázzal és alumínium karosszériával. Érdekes módon a wikipédia megfelelő szócikke nem említi, hogy a szériaautó végül acélkarosszériát, vagy alumíniumot kapott-e.
A leghosszabb modellciklust az első generáció érte meg, mely 1961 és 1968 között volt gyártásban. Érdekes, hogy aerodinamikailag visszafejlődött a forma, hiszen az 1969-es modellévtől piacra került második generációnak már nem voltak burkolt első fényszórói, a 71-ben bemutatott harmadik generációnak pedig még kis "szempillái" is voltak, ami szintén légellenállás-növelő alkatrész.
Az E-Type első és második generációját csak soros hathengeresekkel szerelték. A V12-es motor csak az utolsó generációban mutatkozott be.
Sir Austin Powers
Avagy "Őfelsége titkolt ügynöke". A brit kormánynak dolgozik - akárcsak James Bond -, bár ezt nem szeretik nagydobra verni a titkosszolgálatnál. Pontos beosztása: A honvédelmi minisztérium kéme. Születési ideje ismeretlen, legnagyobb sikereit a 60-as években aratta - ennek megfelelően az ízlése, a stílusa, a higiénijája és a fogai is 60-as évekbeliek -, majd hibernálták, miután tudomást szerzett róla, hogy legnagyobb ellensége, Dr. Genya - aki nem mellesleg Austin testvére - is így tett. Egészen a 90-es évek közepéig tartják hibernálva, amikor ismét meg kell küzdenie Dr. Genyával. Teljesen sosem tudja ártalmatlanítani, de minden gonosz tervét megakadályozza.
Mindkettejüket Mike Myers találta ki és ő is megtestesítőjük.
Shaguar
Austin Powers szolgálati autója, mindhárom Austin Powers-filmben feltűnik. Az egész festését és belterét a Union Jack uralja, mutatván azt, hogy ügynökünk mennyire elhivatott a királynőért. Egyébként egy 1970-es évjáratú, tehát második generációs E-Type Roadster, ennek megfelelően a 4.2-es sorhatossal volt szerelve.
Nevét Austintól kapta: "Man! This is shagadelic! Would you like to take a ride with me in my brand new SHAG-SHAG-SHAGUUUAAAR?!" - A "shagadelic" kifejezésnek nincs magyar megfelelője, de valami olyasmit jelent, hogy "nevetségesen erotikus".
Shaguar mint Johnny Lightning
Sajnos nem találtam információt róla, hogy mikor készítették el először a kisautót, minden esetre egy-két apróságtól eltekintve tökéletes munkát végeztek. Egész pontosan három dologba tudok belekötni, de egyik sem olyan dolog, amit ebben a méretarányban elvárunk, hogy tökéletes legyen. Az egyik az orr-rész, melyen nem süllyesztettek a fényszórók, a másik a beltér, ahol nem találkozhatunk az eredeti Shaguar-ra jellemző piros-fehér-kék színösszeállítással, a harmadik pedig a kerekek, melyek egyáltalán nem emlékeztetnek az eredeti küllős kerekekre. Ettől a három dologtól eltekintve tökéletes. Hibátlan a Union Jack, megvan a "SWINGER" feliratú rendszámtábla, belül a háromküllős kormány, a motorháztető alatt pedig a sorhatos motor a két külön "3 az 1-be" leömlővel.
A D-Type utcai verziójának, illetve az XK-150 utódjának tekinthető típus tervezése még az 50-es évek elején kezdődött. Mire a végleges verziót bemutatták, két koncepció is készült. Az 'E1A" kódú, 1957-es elsőt nem mutatták be sehol, csak a gyárban tesztelték. A második ("E2A") 1960-ra készült el acél alvázzal és alumínium karosszériával. Érdekes módon a wikipédia megfelelő szócikke nem említi, hogy a szériaautó végül acélkarosszériát, vagy alumíniumot kapott-e.
A leghosszabb modellciklust az első generáció érte meg, mely 1961 és 1968 között volt gyártásban. Érdekes, hogy aerodinamikailag visszafejlődött a forma, hiszen az 1969-es modellévtől piacra került második generációnak már nem voltak burkolt első fényszórói, a 71-ben bemutatott harmadik generációnak pedig még kis "szempillái" is voltak, ami szintén légellenállás-növelő alkatrész.
Az E-Type első és második generációját csak soros hathengeresekkel szerelték. A V12-es motor csak az utolsó generációban mutatkozott be.
Sir Austin Powers
Avagy "Őfelsége titkolt ügynöke". A brit kormánynak dolgozik - akárcsak James Bond -, bár ezt nem szeretik nagydobra verni a titkosszolgálatnál. Pontos beosztása: A honvédelmi minisztérium kéme. Születési ideje ismeretlen, legnagyobb sikereit a 60-as években aratta - ennek megfelelően az ízlése, a stílusa, a higiénijája és a fogai is 60-as évekbeliek -, majd hibernálták, miután tudomást szerzett róla, hogy legnagyobb ellensége, Dr. Genya - aki nem mellesleg Austin testvére - is így tett. Egészen a 90-es évek közepéig tartják hibernálva, amikor ismét meg kell küzdenie Dr. Genyával. Teljesen sosem tudja ártalmatlanítani, de minden gonosz tervét megakadályozza.
Mindkettejüket Mike Myers találta ki és ő is megtestesítőjük.
Austin Powers szolgálati autója, mindhárom Austin Powers-filmben feltűnik. Az egész festését és belterét a Union Jack uralja, mutatván azt, hogy ügynökünk mennyire elhivatott a királynőért. Egyébként egy 1970-es évjáratú, tehát második generációs E-Type Roadster, ennek megfelelően a 4.2-es sorhatossal volt szerelve.
Nevét Austintól kapta: "Man! This is shagadelic! Would you like to take a ride with me in my brand new SHAG-SHAG-SHAGUUUAAAR?!" - A "shagadelic" kifejezésnek nincs magyar megfelelője, de valami olyasmit jelent, hogy "nevetségesen erotikus".
Shaguar mint Johnny Lightning
Sajnos nem találtam információt róla, hogy mikor készítették el először a kisautót, minden esetre egy-két apróságtól eltekintve tökéletes munkát végeztek. Egész pontosan három dologba tudok belekötni, de egyik sem olyan dolog, amit ebben a méretarányban elvárunk, hogy tökéletes legyen. Az egyik az orr-rész, melyen nem süllyesztettek a fényszórók, a másik a beltér, ahol nem találkozhatunk az eredeti Shaguar-ra jellemző piros-fehér-kék színösszeállítással, a harmadik pedig a kerekek, melyek egyáltalán nem emlékeztetnek az eredeti küllős kerekekre. Ettől a három dologtól eltekintve tökéletes. Hibátlan a Union Jack, megvan a "SWINGER" feliratú rendszámtábla, belül a háromküllős kormány, a motorháztető alatt pedig a sorhatos motor a két külön "3 az 1-be" leömlővel.
Kicsit viseltes, de legalább olcsón hozzájutottam.
A rendszám: SWINGER.
A 4.2-es sorhatos.
Az eredeti egy kaszkadőr által terelgetve.
Ezen még hangsúlyosabbnak tűnik a rendszámtábla, mint a kisautón.
5 megjegyzés:
Tuti kis gép. Nekem is meg van, de még nem bontottam ki. Ilyen a bliszter (internetes kép): http://www.cybercomicsandtoys.com/toys/images/Other/AustinPowersShaguarCardCDrEvil&Mini-Me.JPG .
Az érdekessége, hogy a kis kép a filmből változik, még nem láttam két egyformát a bliszterekben neten:).
varadyg
Jól állnak a kopások a Duguárnak - létszik, sokat lett használva Őfelsége szolgálatában :)
Remek post, remek kisautó! Köszi!
varadyg! A bliszteren nincs rajta véletlenül, mikor készült? :-)
Tommi, de tuti, ha le tudok menni érte, megnézem (most gipsz..). De szerintem levadászható a neten is a gyártási év. Sőt, le is vadásztam: 1999.
varadyg
Megjegyzés küldése