A Grell kisautóknak meg van az a bája, hogy többnyire olyan járműveket mintáznak, amik között felnőttem(tünk). Ennek ellenére abszolút nem foglalkoztatott a dolog, míg nem a "Retróautók a Keleti blokkból" című kiadványban meg nem jelent a Barkas B1000. Nem sokon múlt, hogy az amúgy 1/43-as méretarányú modellből ne vegyek magamnak egyet, mivel valahogy már gyerekkoromban is megfogott, egyszerűen tetszik és kész. Sokáig azt gondoltam, hogy ha majd felnövök, veszek egy ötszemélyes Barkast, ami tök jó családi autó, mert nem túl nagy, belül meg igencsak tágas. Persze ez csak gyermeki ábránd maradt, de ekkor jött nálam képbe a Grell, mint lehetőség, hogy legyen egy 1/64 méretarányhoz közeli Barkasom.
Első körben Joe saját, postás kivitelűre alakított példányát vettem szemügyre a blog hasábjain, majd a kettővel ezelőtti börzén már végre sikerült élőben is találkoznom egy olyannal, illetve jó pár eredeti kiadású Grell modellekkel. Szerelem volt első látásra, így elhatároztam, hogy bizony nekem kelleni fog civil változatú Grell Barkas B1000. Sajnos a legutóbbi börzéig várnom kellett a beszerzésével, és ha már ott voltam, akkor mellécsaptam egy Wartburg 353 Tuorist kivitelt is, amihez ráadásul egy pofás és korhű lakókocsit is mellékeltek. Természetesen vérszemet kaptam, így egy Trabant 601 Universal erősen wanted listára került, de már pedzegetek magamban egy IFA-t is, hogy lefedjem az NDK-s ipar gyöngyszemeit. Addig is nézzük azokat, amik már a birtokomban vannak!
Wartburg 353 Tourist
Elsőként a Warnyúval kezdeném, aminek lépcsős hátú változatáról a blogazda már értekezett. Igazából a bontatlan csomagoláson keresztül is minden szépségét felfedte, egyedül az nem derülhetett ki, hogy tükör csak a bal oldalra került. Ez számomra egy kedves megoldás, ugyanis abban az időben vagy extraként, vagy utólagos barkácsolással kerültek visszapillantók a jobb oldalra is. Az enyém is metálzöld festést kapott, amihez jól passzolnak a krómozott lökhárítók és dísztárcsák. Extra festésre is futotta, elöl a hűtőrács a lámpákkal kapott egy kis szürkét, míg hátul egy túl szögletesre vett piros téglatestet a lámpatestekre. Utóbbi közelről nem túl szép, de kis távolságból már jobban fest, a semminél azért jobb. Az ablakokon betekintve hasonlóan részletgazdag a beltér, amit kibontva is nehéz megörökíteni a sok fekete műanyagnak köszönhetően, azonban a kombiságnak köszönhetően a tágas csomagterét így is jól látni. Ha azonban még sem lenne elég ez a temérdek hely, akkor utánfutót is köthetünk rá, hogy jól leizzaszthassuk az ezres háromhengerest. Jelen esetben azon a horog itt inkább lyuk, a horog az utánfutóra került, ami inkább személy, mint sem teherszállításra lett kitalálva.
Elsőként a Warnyúval kezdeném, aminek lépcsős hátú változatáról a blogazda már értekezett. Igazából a bontatlan csomagoláson keresztül is minden szépségét felfedte, egyedül az nem derülhetett ki, hogy tükör csak a bal oldalra került. Ez számomra egy kedves megoldás, ugyanis abban az időben vagy extraként, vagy utólagos barkácsolással kerültek visszapillantók a jobb oldalra is. Az enyém is metálzöld festést kapott, amihez jól passzolnak a krómozott lökhárítók és dísztárcsák. Extra festésre is futotta, elöl a hűtőrács a lámpákkal kapott egy kis szürkét, míg hátul egy túl szögletesre vett piros téglatestet a lámpatestekre. Utóbbi közelről nem túl szép, de kis távolságból már jobban fest, a semminél azért jobb. Az ablakokon betekintve hasonlóan részletgazdag a beltér, amit kibontva is nehéz megörökíteni a sok fekete műanyagnak köszönhetően, azonban a kombiságnak köszönhetően a tágas csomagterét így is jól látni. Ha azonban még sem lenne elég ez a temérdek hely, akkor utánfutót is köthetünk rá, hogy jól leizzaszthassuk az ezres háromhengerest. Jelen esetben azon a horog itt inkább lyuk, a horog az utánfutóra került, ami inkább személy, mint sem teherszállításra lett kitalálva.
Wartburg Werbung
Intercamp 440
Kívülről igencsak mutatós a teljesen műanyag lakókocsi, részletgazdag, kidekorálták famintával a két oldalát és még a hátulján is kifestették a lámpatesteket/prizmákat. A vonórész is tisztességesen el van látva részlettel, van ott gumiharang és letekerhető támasztó kerék is. Azonban ha benézünk az ablakok egyikén, akkor első körben feltűnhet, hogy nincs is üveg az ablakokban, ami által még inkább a szemünk elé tárul a csont üres beltér. Oké, hogy csak egy kis műanyag darab koloncnak az autó mellé, hogy az messziről jobban mutasson, de valami matt, átláthatatlan plexit igazán faraghattak volna bele. No de sebaj, majd megpróbálom óvatosan szétpattintani és kezdeni ezzel az ablak témával valamit, mert amúgy tényleg mutatós, csak vigyázni kell a vonórészre, hogy el ne törjön.
Barkas B1000
Végére hagytam a kedvencemet, azaz a Barkast, amiből egy platós kivitelt sikerült bezsákolnom. Egyszerűen csodaszép, jó a formája, találó a színe, ízléses a céglogó, valamint az első fényszórók külön kis műanyagok, nem festettek. Sajnos a platós rész már nem ennyire összeszedett. Rendszámtábla és lámpák ugyan vannak hátul, de a fekete műanyag megeszi őket, mondjuk ez a legkisebb baj ezzel a résszel. Az jobban zavar, hogy a plató oldalába belemarták a kerékívet, ami tökre felesleges volt, mondjuk inkább helytelennek. Valószínűleg eredetileg máshova szánhatták, vagy az iparos elszúrta az öntőmintát, de drága lett volna kidobni - ne feledjük, reklám célokra készült modellekről van szó -, vagy valami hasonlóak jutnak eszembe észérvként. Rakományként sörös rekeszeket - mi mást -, pakoltak fel a platóra, elég idétlen módon. Kicsit fura, hogy középen feé van tornyozva úgy, hogy a plató oldalfala és a rakás között körben elfért volna még pár darab, de így legalább biztos, hogy csúszkálni fog. No de ezek a bibik ellenére bőven meg van az "oda vagyok érte" érzésem, amit már csak egy dobozossal lehetne még fokozni.
Dokumentumfilm a Barkas gyártásáról, annak is a középső darabja. Azért ez, mert egy platós fut benne. Német nyelvtudók előnyben!
Egy kicsivel több kifestéssel igazi vitrinmodell válna belőle
A pléhdoboz minden részlete meg van rajta
A hátsó lámpa festése elég egyszerű, de legalább van
Jól mutatnak így együtt
Valamilyen matt üvegezést kénytelen leszek neki csinálni
Amilyen mutatós kívülről, annyira üres belül
Mindig is tetszett a formája
A platón a sárvédő ív felesleges, a rekeszek elhelyezése is elég érdekesre sikeredett
Hátul is meg van minden, csak nincs kifestve
Még a nagyobb és kisebb testvérük hiányzik
Ez a kép csak a Grell modell méreteinek szemléltetése végett készült
Ilyenek voltak bontatlan állapotban
1 megjegyzés:
Ha egyszer kijövök a Koldus Kanyonból, nekem is be kell szereznem a meglévők mellé egy csomót ezekből főleg, hogy most szembesültem vele, hogy van LIAZ, meg Robur is!
Az utolsó előtti kép, a Barkács a Crown Vic-el, egészen szürreális! 8-)
Megjegyzés küldése