2024/10/18

Playart Chevrolet Camaro Police

Mindig emlékeztetnem kell magam, hogy a statisztikák alapján szeretitek a kéklámpás járműveket, ezért gyakrabban kéne velük foglalkoznom. E post tárgya gyerekkori példányom, különösen kedves a szívemnek.

A második generációs Chevy Camaroval a Matchbox értelmezés kapcsán foglalkoztunk behatóbban. Típustörténeti ügyekben tessenek kedves lenni oda visszakattintani, hiszen jelen bejegyzés tárgya is ugyanez a generáció.

A Playart erősen másodvonalbeli gyártó volt, ezért blogunkon is piaci erejével – meg a mi földrajzi koordinátáinkon való elterjedtségével – arányosan reprezentált. Ugyanakkor azt kell mondjam, hogy abból ami „belőlük” nálunk látszik, egyáltalán nem rossz dolgok kerültek ki tőlük! A Bell Jet Ranger helikopterük egészen remek, olyannyira hogy csak miatta vettem meg anno a ritkán csordogáló, összegyűjtött zsebpénzemből egy Playart rendőrségi szettet a gyerekkoromra annyira jellemző „maszek” trafikok egyikében. Igen, jól sejtitek, ez a Camaro is abból a készletből való.

Egészen hasonló szettből való, de az enyémben nem volt buggy és csónak, de az összes többi cucc igen - kivéve a szedánt, ahelyett más volt. Mind megvannak, majd egyszer sor kerül rájuk is! (Fotó: Hobbytalk.com)

A Playart második generációs Chevy Camaro értelmezése egyáltalán nem pontos, sőt! Eléggé elnagyolt, de ettől függetlenül szerethető. Nyilván elfogult vagyok, hiszen gyerekkori példányom. Az eleje alapján korai, 1970-es, vagy 1971-es generációról nézegethettek képeket, amikor a terveket készítették, amit én több stílusjegyből – leginkább a kis, második lámpák hiányából – gondolok. Az oldalsó sziluettjébe nem tudok belekötni, de a hátulja teljesen rossz. Ilyen hátsó világítótest egyetlen Camaron sem volt, az első két modellévben pedig egyenesen a C3-as Corvettéhez hasonló, kör alakúakat viselt.

Rugózása egyáltalán nincs, a rendőrségi festésbe sem öltek túl sok energiát. Felmerül a kérdés, hogy szolgált-e ez a Camaro generáció rendőrségi járműként. Nos, a California Highway Patrol vásárolt tesztelésre 12 darab, 1979-es Z-28-as Camarot. Nos, fogalmazzunk úgy, hogy „nem váltak be”. Kilencnek tönkrement a motorja úgy, hogy egyik sem érte még el a 26 000 mérföldes futásteljesítményt mielőtt motort kellett bennük cserélni – némelyikben kettőt is a selejtezés előtt. (Végül aztán a CHP a Ford Mustangok beszerzése mellett döntött, de ez már egy teljesen másik történet.)

Tehát a rendőr-uniformis nem teljesen légből kapott, de a „Kojak-villogó” a legteljesebb mértékben. A CHP is belső fényeket használt az első-hátsó szélvédő mögött. Erről mit sem tudva gyerekként én imádtam ezt a részletét.

Nyilván elfogult vagyok, de szívemnek kedves kisautó!

A második generációs Camaro, első két modelléve után vették a méretet hozzá. Az eleje többé-kevésbé jó.

Gyerekkori példányom és annyira nem is látszik rajta, hogy játszottam vele. Pedig de!

A rendőregyenruha nem teljesen légbőlkapott - történet fentebb - de a "Kojak-villogó" annál inkább. Gyerekként imádtam.

A hátsó Police matrica az én gyerekkori tuningom. Egy keletnémet PeBe - borzasztó éles szélű, rossz tapintású, ócska műanyag, vetemedő, rosszul illeszkedő -, Lego koppintás építőjátékból van.

A repedés a hátsó szélvédőn a helytelen tárolás következménye. Ilyen hátsó lámpája egyetlen Camaronak sem volt, az első két évjáratnak kör alakú, dupla lámpája volt hátul, a la Corvette C3.

A belterének a részletessége felveszi a versenyt a jelen Mattel termékeiével. És nem azért mert ez olyan jó, ha értitek, hogy mire gondolok.

Rugózása az egyáltalán nincs és az alváza műanyag. Mondom, mintha a Mattel gyárotta volna a jelenben.

Visszamenőleges hatállyal válonveregetem a gyerekkori önmagamat: Játszottam vele, de nem laktam le.

Nincsenek megjegyzések: