Sokkal könnyebb kisautó formában szupersportautókat beszerezni, mint hétköznapi járgányokat. Ez a koros Realtoy pont erre remek példa!
A brit tudósok még mindig vitatkoznak azon, hogy a ragályos vanitisznek szövődménye-e az egyterűek iránti fokozott figyelem. Így vagy úgy, vanitiszesek szevasztok!
Identitászavar
Az első generációs Galaxy a Ford és a Volkswagen csoport
gyermeke. Annyira nem bíztak az egyterű, szofisztikáltabban
buszlimuzin vonalban, hogy úgy döntöttek együtt nyelik le a
költségesnek ígérkező békát. Nyolc évig dolgoztak a végül
1995-ben debütáló termék fejlesztésén. Tehát vagy VW
Sharanként, Seat Alhambraként, vagy Ford Galaxyként azonosította
magát, de mindegyik változat portugáliában készült a VW
gyárában. A VW csoport adta a hajtáslánc zömét, amiből a 2,8
literes, hathengeres VR6-os volt a legfigyelemreméltóbb. Ha Ford
emblémát viselt, akkor a kék oválisos cégtől csak egy
kétliteres sornégyes benzines jött, amit később a 2,3 literes,
16 szelepes váltott. A VW motorok a szelepfedelükön Ford emblémát
viseltek, de ez ne tévesszen meg senkit. Az automata váltók
szintén volksburgiak, míg az ötsebességes kézi kapcsolásúak a
Fordtól jönnek. Úgy is fogalmazhatunk, hogy zömében a VW Golf
alkatrészes ládikájában turkáltak a legózók, de nyomokban Ford
Scorpiót és Mondeót is tartalmaz.
Ez egy Alhambra. Menekülőautónak nem ajánlott!
2000-ben ráncfelvarrást kapott az első generáció, amely végül 2006-ig készült. Az utolsó, harmadik generációt 2023 áprilisáig gyártották, mikor közvetlen utód nélkül került ki a Ford kínálatából.
Alább az 1999-es holland katalógust láthatjátok, amiből kidobtam az érdektelen oldalakat, így lehet páratlan oldalszámú.
Hihető
A
Realtoy első generációs Ford Galxy értelmezéséről keveset
lehet tudni, például hogy mikor került forgalomba. Az biztos, hogy
légitársaságok színeit viselő pakkokban is felbukkant –
valószínűleg ez a példány is ilyenből van. Virgin Atlantic és
Untied színekben is négy másik járművel – repülőgép,
turistabusz, reptéri catering teherautó és lépcsős kocsi –,
meg apró műanyag akszesszoárokkal biztosan került egy dobozba, de
más légitársaság sem kizárt. (Érdekes, hogy ezekből a
négyjárműves verziók, amiből pont a Galaxy hiányzik, sokkal
gyakoribbak.) Civilben sok színben előfordul, egy igen ronda
kerékkel szerelve is. Sőt! Emelt hasmagassággal, elől-hátul
kengururáccsal és monster truck kerekekkel is aljasították!
Azt
könnyű megállapítani róla, hogy jól sikerült. Sok apró
részletet kiemeltek festékkel – a fehér, első ablaktörlő
lapátok egészen valószínűtlenek –, a beltér közepesen
elnagyolt, de a kormány például nem pizza. Az egyterűek
egyértelműen családi csapatszállítók, de a reptéri crew busz
feladatkörben sem tűnik elképzelhetetlennek, sőt!
1 megjegyzés:
A busz alapján - ami Tomica másolatnak tűnik - nem zárom ki, hogy a Tomica is kiadta, mivel sok kortárs, nem japán típust ad ki manapság is. Amire még emlékszem a kocsi kapcsán, hogy az annak idején futó Kisváros című magyar bűnügyi (vicc)sorozat egyik részében feltűnt egy ilyen kocsi, amit akkor mindenki "álom-Fordnak" nevezett az epizódban. Persze nem sokkal a rendszerváltás után egy csomó KGST-tragaccsal, meg nyugati használt autókkal körülvéve minden kortárs nyugati autó álomnak tűnhetett.:)
Megjegyzés küldése