2024/03/29

Hot Wheels 2012 Acura NSX Concept

A koncepcióautók aranykora az 1950-es 1970-es évek közé esik. A CAD (számítógép által segített tervezés) világában az ilyen költséges, világi hívságoknak egyre kevésbé van létjogosultsága. Egyre kevésbé gyakori ilyet látni, ezért kisautóban is egyre kevesebb ilyen születik.

Tanulmány
A Honda 1990 és 2005 közt gyártotta a Honda – az Egyesült Államok, a Kínai Népi Demokratikus Köztársaság és Kuvait piacain Acura – első generációját, amit mind a mai napig sokan a cég csúcstermékének tartanak. A hátsó kerekeit hajtó, középmotoros sportautó második generációja végül 2016-ban, mint 2017-es modell került piacra, hibrid hajtással.

Először 2010 végén, 2011 elején kezdtek szállingózni a hírek arról, hogy a Honda a legendás NSX utódján dolgozik. 2011-ben a cég vezére, Takanobu Ito megerősítette, hogy a cég egy új sportautón dolgozik. 2012 január 9-én a cég bemutatta az NSX koncepciót a North American Auto Shown. A hibrid sportautók koncepciója teljesen új és forradalmi volt akkoriban, az NSX koncepcióautó megelőzte az olyan vetélytársakat, mint a Porsche 918, LaFerrari, McLaren P1 vagy BMW i8.

Az NSX koncepcióautó a 2012-es North American Auto Shown (Kép: Wikipédia)

A Hot Wheels ezt a 2012-es koncepciót mintázta meg. Azért fontos hangsúlyozni, hogy mely évből való, mert a Honda 2013-ban egy kifinomultabb, a véglegeshez közelibb változatot is bemutatott.

Ahol az ördög lakik*
A Hot Wheels nagyon hamar reagált és 2013-ban bemutatta az Acura NSX koncepcióautó értelmezését a mainline-ban. Ez a legelső, ezüstszínű változatot tartom mind közül a legkívánatosabbnak, hiszen ez hozza leginkább az eredetit. Mindezt teszem úgy, hogy 2015-ben egy 7000 darabos speciális kiadás is készül belőle a North American International Motor Showra. Összesen kilenc változatot ér meg. Mindössze négy verziója szerepel a mainline-ban, az előbb említett speciális kiadáson kívül az összes többi verziója multipakk exkluzív - értelem szerűen jelen post tárgya is az.

Amit ebben a postban láthattok, mind a mai napig az utolsó, 2022-es változata. Ezt az öntvényt is Ryu Asada tervezte – ha olvastátok az első generációs Hot Wheels NSX-ről szóló postunkat, akkor tudjátok, hogy ez miért említésre méltó fontosságú információ.

Nem vagyok nagy sportautó fanatikus, de ez az öntvény szerintem kitűnően sikerült! Az ablakok sötétítése még pont az a szint, hogy vagány legyen, de azért lehessen látni a belterét nem csak lámpával bevilágítva. Hozzá az közepesen részletes is. Ezen a konkrét darabon ez a talán nem a legszebb árnyalatú (bili)kék festés egy picit túl vastagra sikerült és itt-ott megeszi azokat a finom vonalakat, amiktől az eredeti annyira szép és amik egyébként az öntvényről sem hiányoznak. (*A részletek az, ahol az Ördög lakik.)

Nekem ebből a szögből egy kicsit olyan, mint egy mosolygós cápa.

Nem mondom, hogy ez a legszebb árnyalata a kéknek, de ízlések és pofonok, mint tudjuk...

A finom részletek mind ott vannak az öntvényen, de ez a festés valahogy egy picit hajlamos megenni őket.

Nem lehet nem kifesteni az orrát és fenekét. Hot Wheels titoktetkó.

A beltér manapság szokatlanul részletes.

És a kormány sem csak pizza!

Nincsenek megjegyzések: