A koncepcióautók aranykora az 1950-es 1970-es évek közé esik. A CAD (számítógép által segített tervezés) világában az ilyen költséges, világi hívságoknak egyre kevésbé van létjogosultsága. Egyre kevésbé gyakori ilyet látni, ezért kisautóban is egyre kevesebb ilyen születik.
Tanulmány
A
Honda 1990 és 2005 közt gyártotta a Honda – az Egyesült
Államok, a Kínai Népi Demokratikus Köztársaság és Kuvait
piacain Acura – első generációját, amit mind a mai napig sokan
a cég csúcstermékének tartanak. A hátsó kerekeit hajtó,
középmotoros sportautó második generációja végül 2016-ban,
mint 2017-es modell került piacra, hibrid hajtással.
Először 2010 végén, 2011 elején kezdtek szállingózni a hírek arról, hogy a Honda a legendás NSX utódján dolgozik. 2011-ben a cég vezére, Takanobu Ito megerősítette, hogy a cég egy új sportautón dolgozik. 2012 január 9-én a cég bemutatta az NSX koncepciót a North American Auto Shown. A hibrid sportautók koncepciója teljesen új és forradalmi volt akkoriban, az NSX koncepcióautó megelőzte az olyan vetélytársakat, mint a Porsche 918, LaFerrari, McLaren P1 vagy BMW i8.
A Hot Wheels ezt a 2012-es koncepciót mintázta meg. Azért fontos hangsúlyozni, hogy mely évből való, mert a Honda 2013-ban egy kifinomultabb, a véglegeshez közelibb változatot is bemutatott.
Ahol az ördög lakik*
A
Hot Wheels nagyon hamar reagált és 2013-ban bemutatta az Acura NSX
koncepcióautó értelmezését a mainline-ban. Ez a legelső,
ezüstszínű változatot tartom mind közül a legkívánatosabbnak,
hiszen ez hozza leginkább az eredetit. Mindezt teszem úgy, hogy
2015-ben egy 7000 darabos speciális kiadás is készül belőle a
North American International Motor Showra. Összesen kilenc
változatot ér meg. Mindössze négy verziója szerepel a
mainline-ban, az előbb említett speciális kiadáson kívül az
összes többi verziója multipakk exkluzív - értelem szerűen jelen post tárgya is az.
Amit ebben a postban láthattok, mind a mai napig az utolsó, 2022-es változata. Ezt az öntvényt is Ryu Asada tervezte – ha olvastátok az első generációs Hot Wheels NSX-ről szóló postunkat, akkor tudjátok, hogy ez miért említésre méltó fontosságú információ.
Nem
vagyok nagy sportautó fanatikus, de ez az öntvény szerintem
kitűnően sikerült! Az ablakok sötétítése még pont az a szint,
hogy vagány legyen, de azért lehessen látni a belterét nem csak
lámpával bevilágítva. Hozzá az közepesen részletes is. Ezen a
konkrét darabon ez a talán nem a legszebb árnyalatú (bili)kék
festés egy picit túl vastagra sikerült és itt-ott megeszi azokat
a finom vonalakat, amiktől az eredeti annyira szép és amik
egyébként az öntvényről sem hiányoznak. (*A részletek az, ahol az Ördög lakik.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése